چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 05:57

مدیریت بحران یا بحران مدیریت؟/حمید نادری

مدیریت بحران یا بحران مدیریت؟/حمید نادری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:هنگامیکه سایه منحوس این ناخوانده مهمان با نام کورونا بر سرزمینم افتاد شاید خیلی ها و من گمان میکردیم آخرالزمان است و جز بیرق تسلیم زیر هیچ لوایی نخواهیم رفت. اما روز به روز همت و همدلی مردمان سرزمینم و عزم جزم دلسوزان این توهم را زدود و پرچم مقاومت و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:هنگامیکه سایه منحوس این ناخوانده مهمان با نام کورونا بر سرزمینم افتاد شاید خیلی ها و من گمان میکردیم آخرالزمان است و جز بیرق تسلیم زیر هیچ لوایی نخواهیم رفت. اما روز به روز همت و همدلی مردمان سرزمینم و عزم جزم دلسوزان این توهم را زدود و پرچم مقاومت و پایداری را برافراشت.

 

تمام شهرها و بخشها و روستاها دست به دست هم دادند تا با کمپین درخانه بمانیم پوزه این دشمن ناشناخته و زیرجلدی را به خاک بمالیم. بیشتر از یک ماه است جوانان غیور و ازخودگذشته دیارمان نوسود و روستاهای تابعه روز و شب را به هم وصل کرده اند و از خورد وخوراک خود گذشته اند و ازخانواده دور شده اند تا دیگر شهروندان در کمال آرامش زندگی بکنند و به امورات خود بپردازند.

 

بیش از یک ماه است در زیر باران و سوز سرما و گلگی و دلخوری مراجعه کننده های محترم به شهرنوسود مبارزه کرده اند تا خیابانها و کوچه های شهرمان ریه هایشان بجای آلودگی کورونا عشق و یکرنگی تنفس کنند. بیش از یک ماه است ابرها بر صلابتشان گواهی داده اند،باران بر استواریشان باریده است،باد بوی غیرتشان را برایمان به ارمغان آورده است،خورشید برصبوریشان تابیده است. آنان ماندند تا این شهر عذراها ی شهرم رادلگرم ومصمم کنند،آنها بودند تا ماباشیم وشاد بمانیم وسرزنده وسالم برکوه ها،دشتها وباغهایمان استوار وبی ترس از هر ویروسی قدم بگذاریم.نتیجه مقاومت این جوانان غیور و از خودگذشته سلامت و پاکی امروز شهر نوسود است.

 

اکنون که خبر جمع آوری ایستگاه های قرنطینه به گوش مردم رسیده است خیلیها هنوز هیچی نشده است از استرس قالب تهی کرده اند.دلهره و نگرانی در چهره های خسته و متاثر مردم موج میزند. سالخوردگان بیش ازکسان دیگر دچار ترس و اضطراب شده اند.امروز که هنوز پیک اصلی کووید۱۹ شروع نشده است چرا و به دستور چه کسی باید پایگاه های ایست و بازرسی قرنطینه جمع آوری شود؟این بحران راچگونه مدیریت میکینم که هنوز در اول راهیم و دیروز نودشه یک قربانی مشکوک به کورونا داده است درحالیکه به برداشتن پستهای قرنطینه دستور می دهیم؟رییس جمهور تازه منشور فاصله اجتماعی را منتشر کرده است. هنوز زمان زیادی از انتشارش نگذشته است آیا به صلاح است با این اوضاع و اوصاف نوسود را ازقرنطینه خارج کنیم؟

 

برداشتن این پستهای قرنطینه عواقب ناگوار و جبران ناپذیری بر پیکره شهر نوسود وارد خواهد ساخت. چه کسی رسما مسئولیت این عواقب را بعهده خواهدگرفت؟این دشمن نهان همه جانبه بر کشور و منطقه تاخته است حالا با هر تفسیر و توصیفی که امروزه بازار شایعاتش داغ است که بیوتروریست و فلان است و بهمان است.هرچه هست فعلا وجود دارد وبصورت کاملا ناشناخته و تحت هر پوششی قصد دستگاه تنفسمان را نموده است پس بیایدبا بی مدیریتی بحران،ریه های شهر را نیز آلوده نکنیم.

 

بی گمان ما بیش از هرزمانی به بحران مدیریت دچار شده ایم درحالیکه تز مدیریت بحران را مطرح می کنیم.نگارنده لازم دیدم در این باب از فرماندار ،دادستان همیشه حاضر در بحرانها،مدیریت آگاه شبکه بهداشت شهرستان و بخشدار دلسوز هم بابت زحماتشان در این مدت گذشته تشکر نموده و هم از جانب قاطبه مردم درخواست نمایم که حداقل تا عادی شدن اوضاع بحران زده شهرستان که حداقل تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت این پستهای قرنطینه کماکان به فعالیت خود ادامه داده تا به سرنوشت شوم دیگر نقاط استان وشهرستان دچار نشویم و این جریان زیبای زندگی در شهرنوسود هرچند با نگرانی از اوضاع سایر هم وطنان ادامه پیدا کند که خداوند قادر و بصیر و اگاه تر از هرموجودی است.

 

در پایان لازم میدانم به شخصه و به نمایندگی از جمع کثیری از شهروندان نوسودی از زحمات جوانان نوسودی این عزیزان و زحمتکشان که حقیقتا بدون هیچ چشمداشت و با جان ودل از سلامت مردم شهر نوسود جانانه دفاع نموده اند تقدیر و تشکر نمایم و چون اطاله مطلب میشود از ذکر نام این مدافعان سلامت مردم صرفنظر نموده و از شورای شهر خواستارم که در زمان و مکان و موقع مناسب از این عزیزان به نحو احسن تمجید و تقدیر به عمل آید چرا که شایسته و بایسته بیش از اینها هستند که حتی ساختن تندیس این بزرگان غلو و زیاده روی نیست.اجرکم عندالله ومن الله توفیق

حمیدنادری

۱۰:۵۹:۲۲

یک پاسخ برای “مدیریت بحران یا بحران مدیریت؟/حمید نادری

  • ناشناس در تاریخ فروردین 19, 1399 گفت:

    مژده به مردم اورامانات چون به مدت یک قرن است درقاره ما یعنی خاورمیانه مشکلات جنگ قحطی زلزله و…..درپیش بوده و ما مردم اورامانات اعتقاد براین داریم که عدد۱۳ عددی شوم .ونامبارک است ودرتاریخهای فوق روز سال وحتی شمارشعدد فوق را نشمردیم ویا بجای ان ددر لهجه خودمان بعد از ۱۲زیادبی گفته آیم بطور خلاصه عدد ۱۳شوم ونامبارک میباشد وبر همین اساس چون در پایان قرن سیزده هستیم مژده به مردم اورامانات است که چیزی به پایان قرن فوق ۱۳شوم نمانده وباید تحمل کنیم که وارد قرن ایده ال یعنی۱۴می شویم که به ففرهنگ ما چهارده عدد وقرن مقدس می باشد وپایان مشکلات انسانی قرن ۱۳شوم می باشد که پایان کرونا واغاز زندگی انسانی است انشاالله