ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 10:00

سیزده بدر در قرنطینه اجباری/سیروس عزیزی

سیزده بدر در قرنطینه اجباری/سیروس عزیزی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:همیشه در سالهای قبل در این ایام اغلب مردم از چند روز قبل در صف بنزین و مغازه ها و سوپر مارکت،مرغ فروشی و قصابی ها….قول و قرارهایی که داده می شد، حتی نگرانیهای هم در بین اقوام برای رزو کردن جا و مکانهای دیدنی و خلاصه همه خود را آماده […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:همیشه در سالهای قبل در این ایام اغلب مردم از چند روز قبل در صف بنزین و مغازه ها و سوپر مارکت،مرغ فروشی و قصابی ها….قول و قرارهایی که داده می شد، حتی نگرانیهای هم در بین اقوام برای رزو کردن جا و مکانهای دیدنی و خلاصه همه خود را آماده سیزده بدر مینمودند.

 

اصراف و ریختن زباله در دامان طبیعت به وجود می آوردیم، مصرف بنزین و ظروف یکبار مصرف و هزاران لهو لعب بی مورد و ترافیک ماشینهای که هنگام رفتن با بوق و ضبط صوت کف زدن شهر را ترک میکردند و غروب بعد از آمدن خود در دامان طبیعت چه ها که نمیشد و نمیدیدیم ولی چه کسی باور میکرد که عید و بهار و سیزده بدر را باید به اجبار و با دستور قانون باید در خانه باشیم اما سد و قرنطینه هم پایان ماجرا نیست با خود گفتم هر چیز استراحت میخواهد بزاریم طبیعت از دست ما آدمیان مدتی استراحت کند.

 

اما مطلب مهم این است همانطور که گفتم غافل اینچنین روزی بودیم که کرونا که من اسم آن را مامور الهی نامیده ام با اجبار سیزده بدر را سیزده قرنطینه و عید قرنطینه و…میکند اغلب ما فکر نمیکردیم که چنین شود اما شد و خداوند لطف کند از این بدتر نشود.دوستان عزیر این حقیر دوستدار گردش و طبیعت و کوه و کمر هستم و خود همیشه دوست دارم در دامان طبیعت باشم اما مطلب در مورد درس گرفتن از این قرنطینه و ماجرای آن است. قرنطینه نه تنها در یک خانه بلکه در یک شهر و در اغلب کشورها هم اجباری شده است.

 

قرنطینه سیزده به در خانه هزاران درس به ما داد که امید به خدا ما را تغییر واقعی رو به خدا دهد. کرونا در این زمان به ما آموخت که همیشه به روی پاشنه اش نوع نمیچرخد و بعضی اوقات امکان بسته شدن همیشگی آن خدای نخواسته وجود دارد.این کرونا که باعث سیزده به قرنطینه شد به ما آموخت که همه چیز به دست بشریت نیست و خدایی که ما را خلق نموده و گرداننده این کائنات است میتواند همه برنامه های ما را تغییر دهد پس دعا کنیم.فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا:به یقین با (هر) سختی آسانی است!

 

پس وعده الهی حق است و بعد از این سختی آسایش است و زمین و مکانهای دیدنی و طبیعت ان شا الله باقی خواهند ماند و سیزده و بهار و روزهای آینده بعد از رفع این بیماری و سختی با تجدید نظر در اعمال اشتباه خود که قبلا داشته ایم به دامان طبیعت و باغ و کوه وکمر میرویم و ار نعمات و الطاف الهی لذت میبریم.

 

کرونا و قرنطینه شدن ان شا الله باعث قویتر شدن ایمان ما به ذات حق تعالی و توجه به او در هر حال چه غنی و چه فقیر و عمل به دستورات او شود فهمیدیم تنها نجات از هر گرفتاری توجه به درگاه الله است و تا او نخواهد اتفاقی نمی افتد.

 

نقل است که پسری به مادربزرگش گفت که سقف خانه ترک برداشته است و نزدیک است که بیفتد، مادر بزرگش بر روی تکه ای کاغذ مطالبی نوشت و آن را تا کرد و نوه اش گفت آن را در میان ترک بگذارد، بعد از بیست سال آن ترک دوام آورد و مادربزرگ فوت کرد، وقتی آن پسر کاغذ را بیرون آورد، سقف فرو ریخت، کاغذ را باز کرد تا نوشته را بخواند، نوشته بود: ای الله! خودت فرموده ای”(( إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا، بی تردید خداوند آسمانها و زمین را نگه می دارد از آن که (از نظام خود) منحرف شوند)) ، پس خودت این سقف را نگه دار.وما التماس میکنیم ای خدای بزرگ این بلا را خودت از ما دور کن.

 

به امید خدا این مدت هم طی خواهد شد و زمان همه چیز را تغییر به خوبی خواهد داد و کسانی که در وضع گرفتاری از هر صنفی باری از روی دوش کسی بردشته اند کمک یار کسی بوده اند همدل و هم یار هم بوده اند و در کل خدایی و انسانی عمل نموده اند ان شاالله پاداش خود را خواهند گرفت و سربلند و با وجدان راحت عمر را طی میکنند و کسانی که با احتکار و گرانی و دروغ و شایعه و دلسرد نمودن مردم و مسئولین عمل نموده اند رو سیاه درگاه احدیت خواهند بود.خداوند به ما فرموده به او توکل کنیم و همیار و همدل و غمخوار هم باشیم.

 

در پایان امید به آینده با تغهیر اساسی در برنامه زندگی و عمرمان را پر بار نماییم و دعا کنیم ای خدای بزرگ ما را به غضب خود گرفتارن مان نکن.ما را مورد عفو قرار بده و بیماران کرونا را شفا بده و ما را در امتحان سخت خود قبول بفرما و توفیق حاصل نما تا بتوانیم دین و آیین تو را بیشتر نزد بندگانت محبوب گردانیم و یاری دهنده دوستانت برای کار نیکو و ملتزم به برنامه ات باشیم.