ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 01:55

هشدار قضایی جانشین دادستان پاوه به متجاوزان به طبیعت و حیات وحش/عکس

هشدار قضایی جانشین دادستان پاوه به متجاوزان به طبیعت و حیات وحش/عکس

به گزارش سلام پاوه ؛ جانشین دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه به متجاوزان و شکارچیان غیرمجاز که قصد تجاوز به حریم طبیعت و حیان وحش منطقه را دارند هشدار داد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه در گفتگو با سلام پاوه گفت : هر سال بطور معمول در روزهای پایانی سال و با […]

به گزارش سلام پاوه ؛ جانشین دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه به متجاوزان و شکارچیان غیرمجاز که قصد تجاوز به حریم طبیعت و حیان وحش منطقه را دارند هشدار داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه در گفتگو با سلام پاوه گفت : هر سال بطور معمول در روزهای پایانی سال و با فرارسیدن فصل بهار و شروع فصل جفت گیری گونه کبک در زیستگاهای طبیعی پاوه متاسفانه با سوء استفاده از این غریزه طبیعی در چرخه حیات وحش این گونه جانوری توسط شکارچیان غیرمجاز هستیم.مهندس اخگرزاده

محمد اخگر زاده با بیان اینکه متاسفانه شکارچیان غیرمجاز به طبیعت در فصل تولید مثل کبک دست به هر اقدامی برای کشتن این پرنده زیبا می زنند گفت : متجاوزان به حیات وحش بدون توجه به قواعد و قوانین و مقررات و با بکارگرفتن روشها و ترفندهای مختلف این پرنده زیبا را مورد هجوم قرار میدهند و زیانهای جبران ناپذیری در پیکره حیات وحش منطقه و طبیعت ایجاد میکنند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در منطقه و کاهش میزان شکار گفت : اما امسال و طی چند هفته گذشته بدلیل خطرات شیوع ویروس کرونا میزان شکار و مراجعه و حضور شکارچیان به زیستگاههای طبیعی کاهش بسیار خوبی داشته و از این جهت حیات وحش منطقه هم نفس راحتی کشیده است.

اخگرزاده افزود : متاسفانه در چند روز اخیر در برخی مناطق شهرستان پاوه گزارشاتی مبنی بر حضور تعدادی شکارچی در زیستگاههای طبیعی با اسلحه شکاری به جهت شکار مشاهده واصل شده است که علاوه بر نگرانی از شکار غیر مجاز، از طرفی هم نگرانی جدی و اضطراب از آلوده شدن چرخه حیات وحش با شیوع ویروس کرونا و عدم کنترل و پیامدهای ناگوار آن برای محیط انسانی هم وجود دارد.

 

وی ادامه داد و گفت: افرادی که در این روزهای سخت که شهروندان بخاطر یشگیری از شیوع این ویروس خطرناک و حفظ جان سایر شهروندان در منزل مانده و روزهای سخت را میگذرانند اقدام به شکار و یا در صدد آن هستند قطعا علاوه بر تخلف شکار غیرمجاز امنیت جانی همشهریان و جامعه را نیز با خطرات جدی مواجه می سازند .آرش بهمنی

 

جانشین دادستان دادسرای عمومی و انقلاب پاوه نیز در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه ‌‌ضمن تبریک سال نو و آرزوی صحت و سلامتی برای همه همشهریان گرامی گفت ؛ با توجه به آغاز فصل تولید مثل کبک در شهرستان پاوه و بر اساس گزارشات اداره محیط زیست مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه بخصوص با توجه به شیوع بیماری کرونا قطعا دستگاه قضایی با متخلفان براساس قانون برخورد می کند.

 

آرش بهمنی خطاب به متجاوزان به طبیعت و حیات وحش منطقه منطقه افزود : کلیه شکارچیانی که در روزهای پیش رو قوانین و مقررات شکار را نادیده گرفته و در صورت هر نوع گزارش مبنی بر حضور در زیستگاه های طبیعی به جهت شکار گونه های جانوری اشد مجازات مقرر را بدون هیچ گونه اغماضی در نظر و اعمال خواهند کرد .

 

وی توصیه کرد بدلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ حیات وحش منطقه شهروندان در صورت مشاهده تخلف مراتب را با مراجع مرتبط در میان بگذارند تا براساس قانون با متخلفان برخورد شود.

 

تصاویر آرشیویی

 

کبک و رها سازی در طبیعت کبک پاوه کبک پاوه کبک و رها سازی در طبیعت کبک رها سازی کبک در طبیعت رها سازی کبک در پاوه کبک در قفس کبک آزاد