پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 05:16

برخورد قضایی با نگهدارندگان کبک در منزل

برخورد قضایی با نگهدارندگان کبک در منزل

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه به شکارچیان کبکی که اقدام به نگهداری این پرندگان در منزل می کنند هشدار داد که با متخلفین برخورد قضایی می شود.   محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: به استناد قانون و مقررات مربوط به شکار و صید از […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه به شکارچیان کبکی که اقدام به نگهداری این پرندگان در منزل می کنند هشدار داد که با متخلفین برخورد قضایی می شود.

 

محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: به استناد قانون و مقررات مربوط به شکار و صید از جمله ماده ۱۰و ماده ۱۱ قانون شکار و صید کلیه شکارچیانی که در منزل خود اقدام به نگهداری کبکهای وحشی یا اهلی در خانه مسکونی میکنند مرتکب تخلف شده و مستلزم مجازات و ضرر و زیان به طبیعت و محیط زیست هشتند و اقدام آنها پیگرد قانونی دارد.مهندس اخگرزاده

 

وی افزود: مرتکبین چنین اعمالی در صورت مشاهده و هر نوع گزارش و اثبات این موضوع از طرف دادگاه و مراجع محترم قضایی حسب قانون محکوم به پرداخت خسارات خواهند شد و موضوع قابل توجه در این زمینه جرایم زیست محیطی مربوط به خسارات حیات وحش نیز در دی ماه سالجاری طی مراحل قانونی تصویب و به مرحله اجرا و ابلاغ رسیده که اکثر جرایم افزایش ۵۰ تا ۲۰۰ درصدی داشته است .

 

اخگرزداه ضمن دعوت به قانونمداری و حفظ حیات وحش منطقه گفت : از کلیه شکارچیان محترم منطقه درخواست میگردد به جهت رعایت قوانین و مقررات فوق الذکر و از طرفی رعایت بهداشت فردی و سلامت خود و اعضای خانواده های خود نسبت به رهاسازی کبکهایی که در داخل قفس بدلیل عرف و یا عادات فردی و علاقه و انس این گونه زیبا را زندانی کرده اند. اقدام نمایند.

 

رئیس محیط زیست پاوه افزود: پیشنهاد اداره محیط زیست و همه دوستداران و علاقمندان به طبیعت و محیط زیست منطقه این است که در یک اقدام زیست محیطی کبکها را به دامن طبیعت و زیستگاه اصلی و طبیعی خود بازگرداند چرا که در طبیعت ارزش و مزیتهای این گونه قطعا بیشتر و مفیدتر می باشد.

 

اخگرزاده تاکید کرد : مع الوصف تاکید میگردد در صورت هر نوع گزارش و مشاهده نگهداری عرضه و خرید و فروش کبک بصورت زنده چه کبک وحشی و یا اهلی برابر قانون با خاطیان برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.