پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 11:13

تنور سرد انتخابات در اورامانات / حسن قادری

تنور سرد انتخابات در اورامانات / حسن قادری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : از شروع تب و تاب انتخابات و استقبال کم‌نظیر داوطلبین شرکت در انتخابات شورای اسلامی بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها و افراد شاخص و مورد اعتماد مردم جهت ثبت نام به طرف فرمانداری پاوه راه افتادند. استقبال بحدی بود که با مقایسه‌ی این حضور با سنوات گذشته یک اقدام بی‌سابقه در […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : از شروع تب و تاب انتخابات و استقبال کم‌نظیر داوطلبین شرکت در انتخابات شورای اسلامی بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها و افراد شاخص و مورد اعتماد مردم جهت ثبت نام به طرف فرمانداری پاوه راه افتادند.

استقبال بحدی بود که با مقایسه‌ی این حضور با سنوات گذشته یک اقدام بی‌سابقه در منطقه بود. برخلاف انتظار این شور و شوق زیاد طول نکشید که سردی زمستان آمیخته با نفس‌های سرد افراد رد صلاحیت شده هم‌ آغوش شد و فضای زمستانی هورامان را زمستانی‌تر نمود. عدم احراز صلاحیت اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان چنان پتکی بر سر علاقمندان به خدمت در کسوت نمایندگی زد که صدمات آن جبران‌ناپذیر است.حسن قادری

حذف بیش از چهل (۴۰) نفر از داوطلبان از آمار ۵۳ نفری را نمی‌توان نشان از عدم صلاحیت این افراد دانست بلکه نشان از رویه‌‎ای تنگ‌نظرانه دارد که: «هرکس با مانیت برماست» حکایت دارد. اگر با مراجعه به دانشپژوهان علوم اجتماعی و آماری نخبگان جامعه که بر مسایل آماری و با حساب و کتاب علمی بیشتر مسایل جامعه را رصد می‌‎کنند، جویای واقعیت بشویم، باید اذعان کنیم که از هر ۵۳ نفر از جمعیت اورامانات ۴۰ نفر آنها صلاحیت نماینده شدن و یا حائز اخذ مدرک قبولی در انتخابات را ندارند. از طرف دیگر جناحی عمل کردن در این شرایط زمانی و مکانی که دشمنان این مرزو بوم با انواع ترفندها در پی رودرروی همدیگر قرار دادن دولت و ملت هستند کار مثبت و پسندیده‌ای بنظر نمی‌رسد.

مگر در مطالعات سیاسی- اجتماعی خود به این مقوله برخورد نکرده‌ایم که کشوری قدرتمند است که در پی رضایت شهروندان خود باشد و بهترین و سودمندترین قدرت امروز قدرت رأی و رضایتمندی مردم است که بدون هزینه‌ای مالی پشت سر مسئولین قرار می‌گیرند و ضامن وحدت و امنیت کشور می‌باشند.

حتماً آمار موفقیت‌های روزافزون بعضی از کشورها را هم دیده‌ایم، که روزی ما جلوتر از مالزی و ترکیه بودیم و امروز دیگر نیستیم.

تصفیه حسابها و تخاصم درونی با برادران و خواهران خود و نثار انواع تهمت و افترا به شخصیت‌ها و نخبگان کشور و مسئولین زحمتکش که عمر گرانبهای خود را صرف آبادانی این کشور نمودند، از طرف کسانی که نیت آنها بر همگان مبرهن است، چه نسخه‌ی شفابخشی است که اکنون برای مداوا پیچیده می‌شود. براستی چه چیزی مردم را به صحنه‌های سیاسی، اجتماعی می‌کشاند؟ اگر اعتماد عمومی ضربه‌پذیر شود، افرادی که هرکدامشان طیفی از جامعه را بدنبال خود دارند، صلاحیتشان مورد تردید و تشکیک قرار می‌گیرد؟! چگونه اعتماد کسانی که با اشتیاق به سوی مراکز ثبت نام مجلس رهسپار می‌شوند و علی‌رغم کاستی‌ها و تنگناهای معیشتی بازهم امید خود را برای آینده‌ای بهتر از دست نداده اند و خود را آماده‌ی حضور در صحنه انتخاب شدن می‌نمودند بدست می‌آید؟!

 

فضای سرد انتخابات در اورامانات جز با حضور افراد شاخص در صحنه انتخابات گرم و پرشور نخواهد شد. این کار قابل جبران و شدنی است که با اندک صبر و تحمل و شنیدن نظرات دیگرانی که مثل ما فکر نمی‌کنند و اعتقاد به این اصل که همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز متولد نشده‌اند مورد انتظار است. امیدواریم شورای محترم نگهبان با توجه به اهمیت جمهوریت نظام با سعه‌ی صدر و تحلیل جامع و مانع از ضرورت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و قرار دادن گزینه‌های متنوع در مقابل خردجمعی فضای انتخابات را گرمی دیگری ببخشد.

 

و من الله التوفیق و علیه التکلان

به امید فردایی بهتر

حسن قادری   ۱۱/۱۱/۹۸

یک پاسخ برای “تنور سرد انتخابات در اورامانات / حسن قادری

  • ناشناس در تاریخ بهمن 12, 1398 گفت:

    چه تفاوتی می کند هر که مجلس برود همان کاری را می کند که نماینده قبلی کرده هنگام تصویب قوانین و لوایح اگر به صحن مجلس نگاه کنی چیزی که از کار افتاده وبلا استفاده است گوش است و متن لایحه اینها هم که تایید نشده اند بدون دلیل نیست حتما کاری کرده اند