ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 15:42

عملکرد شهرستان‌های کرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی/ پاوه در رده دهم!+ جدول

عملکرد شهرستان‌های کرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی/ پاوه در رده دهم!+ جدول

به گزارش سلام پاوه : سهمیه ابلاغی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر استان کرمانشاه در سال جاری  ۳۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که به طور کامل ابلاغ شده است تا کنون چهار هزار و ۷۷۱ طرح با پیش بینی اشتغال ۱۱ هزار و ۶۵۲ نفر پیش پذیرش شده است. و در این سهمیه […]

به گزارش سلام پاوه : سهمیه ابلاغی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر استان کرمانشاه در سال جاری  ۳۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که به طور کامل ابلاغ شده است تا کنون چهار هزار و ۷۷۱ طرح با پیش بینی اشتغال ۱۱ هزار و ۶۵۲ نفر پیش پذیرش شده است. و در این سهمیه ابلاغی شهرستان پاوه در میان ۱۴ شهرستان استان در رده دهم قرار دارد.

پاوه

همچنین سه هزار و ۴۳۴ قرارداد به مبلغ ۳۷۵ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان منعقد شده و در این میان ۳۲۱ میلیارد و ۲۹۸ میلیون تومان برای اجرای سه هزار و ۳۳۴ طرح پرداخت شده است.

 اشتغال طرح‌های پرداخت شده پنج هزار و ۹۰۴ نفر است و میزان پرداختی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر نسبت به میزان تخصیصی ۹۲ درصد است.

اما عملکرد شهرستان های استان کرمانشاه نشان از این دارد که شهرستان هرسین در صدر و سرپلذهاب در انتهای رتبه بندی جذب سهمیه های ابلاغی قرار دارند.

بر این اساس، از ابتدای سال شهرستان هرسین با سهمیه مصوب ۱۷ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان که به طور کامل تخصیص داده شده بیشترین جذب اعتبارات و سرپل ذهاب با ۲۷ میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان کمترین جذب اعتبار را داشته است.

 در شهرستان هرسین ۸۴۵ طرح با اشتغال ۱۸۳۷ نفر پیش پذیرش شده و در این میان ۷۱۷ قرارداد به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۸۱ میلیون تومان منعقد شده است.

۲۷ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان برای اجرای ۷۰۷ طرح پرداخت شده است که اشتغال طرح‌های پرداختی ۱۲۲۶ مورد بوده است و درصد پرداختی نسبت به سهمیه تخصیص یافته شده ۱۵۳ درصد است.

در شهرستان سرپل ذهاب نیز ۱۰۹ طرح با پیش بینی اشتغال ۳۲۰ نفر پیش پذیرش شده است.

۷۴ قرارداد به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان منعقد شده است و تاکنون ۱۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان برای اجرای ۷۲ طرح پرداخت شده است.

 اشتغال طرح‌های پرداختی ۱۸۰ مورد است و درصد پرداختی نسبت به سهمیه تخصیص یافته شده ۴۵ درصد است.

 پس از شهرستان هرسین، کنگاور با عملکرد ۱۳۹ درصدی، صحنه با ۱۳۰ درصد، روانسر با ۱۱۳ درصد، گیلانغرب با ۱۰۱ درصد و قصرشیرین با ۱۰۰ درصد بیشترین میزان پرداختی‌ها را به خود اختصاص دادند.

همچنین کرمانشاه با عملکرد ۹۲ درصدی پرداخت، دالاهو با ۹۲ درصد، اسلام آبادغرب با ۹۱ درصد، پاوه با ۸۹ درصد، سنقر با ۷۷ درصد، جوانرود با ۶۶ درصد و ثلاث باباجانی با ۵۲ درصد د ر رده‌های بعدی قرار دارند.

پاوه در میان ۱۴ شهرستان در رده دهم !

هرچند فشارهای غیرقانونی بسیاری بر این رسانه وارد شد تا این رسانه از انتقاد دست بردارد اما باید گفت آمارها و ارقامهای منتشر شده رسمی در استان خود مهر تاییدی بر انتقادات این رسانه به مدیران شهرستان بخصوص در راس آن فرماندار محترم است .  و لازم است عرض شود این آمار در تمامی رسانه های رسمی استان هم منتشر شده است.

با نگاهی به این جدول و رده دهم شهرستان پاوه باید از مسئولین پرسید چرا ؟ چه کسی پاسخگو است ؟ کارشکنی ها و بورکراسی های اداری در پرداخت تسهیلات در شهرستان پاوه و شعارهای توخالی مسئولان برای اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات کم بهره برای جذب و اشتغال جوانان به کجا رسید؟

متاسفانه علی رغم حجم بالای بیکاری و جوانان تحصیل کرده بیکار در پاوه ما شاهد اقدامات عملی برای رفع این مشکلات نبوده ایم که امیدواریم شاهد اقدامات عملی در این زمینه باشیم.

یک پاسخ برای “عملکرد شهرستان‌های کرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی/ پاوه در رده دهم!+ جدول

  • a در تاریخ بهمن 2, 1398 گفت:

    متاسفانه با این مسیولین بی خاصیت و سفارشی پاوه وضع از این بهتر نمیشه!!!!
    هر طرحی میره کمیته اشتغال اداره کار به عنوان دبیر با بهانه های واهی رد میکنه دیگه‌ چه توقعی دارین!!!!