ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 17:18

رها سازی یک قلاده روباه گرفتار به دامان طبیعت پاوه /لزوم حمایت از حیات وحش در فصل سرما/عکس

رها سازی یک قلاده روباه گرفتار به دامان طبیعت پاوه /لزوم حمایت از حیات وحش در فصل سرما/عکس

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه گفت : با همکاری دهیار روستای خانقاه یک قلاده روباه گرسنه که از زیستگاه خود به روستای خانقاه پناه آورده بود و در یک ساختمان گرفتار شده بود با حضور محیطبانان به دامان طبیعت رها سازی شد. محمد اخگر زاده در گفتگو با […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه گفت : با همکاری دهیار روستای خانقاه یک قلاده روباه گرسنه که از زیستگاه خود به روستای خانقاه پناه آورده بود و در یک ساختمان گرفتار شده بود با حضور محیطبانان به دامان طبیعت رها سازی شد.

محمد اخگر زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود : هر ساله با آغاز فصل سرد سال  و سرما و کمبود غذا شاهد پناه آوردن گونه های حیات وحش به روستاها و … می باشیم و خوشبختانه با مساعدت مردم با فرهنگ شهرستان پاوه و دوستداران طبیعت شاهد کمک به حیات وحش منطقه هستیم.

وی گفت : صبح امروز پس از تماس دهیار محترم روستای خانقاه آقای وزیر ویسمرادی با اداره محیط زیست مبنی بر پناه آوردن یک قلاده روباه به روستا و گرفتار شدن در یک ساختمان محیط بانان این اداره با حضور در محل اقدام به رهاسازی این قلاده روباه زیبا به دامان طبیعت کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه ضمن تشکر از دهیار روستای خانقاه به پاس اقدام پسندیده محیط زیستی وی با اشاره به این که همواره در فصل‌های سرد سال بارش برف و برودت شدید هوا باعث می‌شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، موقتا از زیستگاه‌های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند، افزود: حفاظت از حیات وحش علاوه بر این که به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تعادل زیستی، کمک می‌کند، ارزش اخلاقی بالایی دارد. و انتظار می رود شهروندان و دوستداران طبیعت و حیات وحش در این فصل سرد یاری رسان گونه های جانوری و پرندگان و… باشند.

محمد اخگرزاده با بیان این که بارش نزولات آسمانی و برودت هوا در شهرستان آغاز شده است، گفت: حفظ حیات وحش وظیفه همگانی است و انتظار محیط زیست از شهروندان این است که از نزدیک شدن، زنده‌گیری و یا احیانا شکار کردن حیوانات و پرندگانی که از تهدید سرما و گرسنگی در جستجوی مکانی امن‌تر به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند خودداری کرده و در صورت رویت حیوانات وحشی در مناطق شهری و روستایی موضوع را به  اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

 

2 پاسخ برای “رها سازی یک قلاده روباه گرفتار به دامان طبیعت پاوه /لزوم حمایت از حیات وحش در فصل سرما/عکس

  • کیهان در تاریخ دی 10, 1398 گفت:

    اون کسی که روباه رابه بنست کشانده خیلی وارده باید پست مهمی بگیره چون معمولا جناب روباه زیرک هستنددر ضمن عرض خسته نباشید دارم خدمت جناب اخگر که واقعا مشغله کاریشان این روزها خیلی زیاده خداقوت دلاور

  • ناشناس در تاریخ دی 9, 1398 گفت:

    💢اقدام جالب قاضی روانسری در برخورد با شکارچی بز کوهی

    🔸فرد شکارچی متخلفی که در شهرستان روانسر اقدام به شکار یک رأس بز کوهی کرده بود، از سوی دادگستری روانسر محکوم به ساخت آبشخور در منطقه حیات وحش منطقه شد.

    🔸بر پایه این گزارش فرد متخلف به ۶ ماه حبس تعزیری، ساخت ۱۰ آبشخور حیات وحش و مطالعه، خلاصه نویسی کتاب محیط زیستی محکوم گردید