د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 11:59

جشن با شکوه توانخواهان در پاوه برگزار شد/۱۱۳ تصویر از این مراسم دیدنی

جشن با شکوه توانخواهان در پاوه برگزار شد/۱۱۳ تصویر از این مراسم دیدنی

به گزارش سلام پاوه : به همت انجمن حمایتی ، توانبخشی کودکان معلول پاوه «احیاء» به مناسبت روز جهانی معلولان جشن باشکوهی در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : من تکه ایی از پازل خداوندم‌ ، بی هدف آفریده نشده ام که بی هدف زندگی کنم، میدانم آفریدگاری دارم […]

به گزارش سلام پاوه : به همت انجمن حمایتی ، توانبخشی کودکان معلول پاوه «احیاء» به مناسبت روز جهانی معلولان جشن باشکوهی در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : من تکه ایی از پازل خداوندم‌ ، بی هدف آفریده نشده ام که بی هدف زندگی کنم، میدانم آفریدگاری دارم که همیشه بوده، همیشه هست رهایم نمیکند و تنهایم نمی گذارد. حکایت توانخواهانی که لباس زیبا و رنگی پوشیدن اما هرگز رنگ زیبای لباسشان و طرح و نقاشی پیراهنشان را ندیدند . سمفونی موسیقی شدند اما هرگز صدایی نشنیدند ، به قله های افتخار علمی صعود کردند و سخنرانی کردند اما همراه با یک دستگاه ویلچر و بدون داشتن پاهای سالم و استوار ، چند سالی است شهرستان پاوه به همت انجمن مردمی احیاء صدای خاموش معلولین این دیار را شنیدند و با برگزاری چنین مراسمی تریبون فریادی رسا برای شنیدن و توجه کردن به جامعه معلولان پاوه شدند.

 

روز جهانی معلولین فرصتی است برای فریاد زدن صدای خاموش معلولین ، صدایی که باید همیشه بلندتر از سایر صداها فریاد زده و شنیده شود. و این مهم را شب گذشته در حضور اقشار مختلف مردم متدین و با فرهنگ شهرستان پاوه شاهد بودیم . که با درک واقعی یک معلول با حضور و توجه به نیازها و خواسته های این جامعه عزیز معلولین را همراهی و کمک کردند و فهمیدند.

 

شامگاه سه شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۸ سالن اجتماعات امام خمینی (ره) آموزش و پرورش پاوه مملو از جمعیت بود تا در کنار هنرنمایی هنرمندان و سخنرانی خانم دکتر معاذی نژاد ، اجرای هنرمند سرشناس سعدالله نصیری به همراه دیلان و ژوانا نصیری ، اجرای گروه سرود ناشنوایان مدرسه طلوع پاوه با سرپرستی خانم منیره مصطفایی، و با صدای زیبای خواننده روشندل فاروق خسروی ، اجرای گروه هاژه با هنرنمایی روشندل غزل بهرامی حافظ ۱۵ جزء قران کریم با همراهی کانیا سیاف ، نادیا قادرپور از خانه دف هورامان ، اجرای گروه دف نوازان خانه دف هورامان ، قرائت اشعاری دلنشین و زیبا توسط شاعر خوش ذوق هورامان هنرمند فریدون بهرامی ، اجرای زیبای نویسنده ، شاعر و هنرمند شهر پاوه عدنان مرادی شاهد یک فضای زیبا و امید بخش برای جامعه معلولان شهرستان پاوه بودیم.

 

سخنرانی دکتر مهوش معاذی نژاد ، خیرمقدم نائب رئیس انجمن احیاء، سخنرانی خانم نادیا ابراهیمی از توانخواهان دانشگاهی پاوه دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی ، رونمایی از اثر سید احسن احمدی تحت عنوان “بر بال پروانه ها” از بخش های دیگر این جشن باشکوه بود.

 

پایان بخش این مراسم دعا و نیایشی معنوی بود توسط ماموستا ملا زاهد محمد نیا که فضایی روحانی را در سالن بوجود آورد و سپس از چند خانواده معلول نیز تجلیل به عمل آمد.

 

عکس : فرهاد صالحی ، خدر رمضانی