د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 09:16

ضرورت احداث سالن چند منظوره در شهر پاوه/از حرف تا عمل فرماندار !!!/شورای شهر پاوه در چه حالید؟/ صهیب زربان

ضرورت احداث سالن چند منظوره در شهر پاوه/از حرف تا عمل فرماندار !!!/شورای شهر پاوه در چه حالید؟/ صهیب زربان

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهرستان پاوه با قدمت و غنای فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و… همواره یکی از شهرستانهایی است که زبانزد خاص و عام در امورات فرهنگی و اجتماعی در غرب کشور و استان کرمانشاه بوده است که طی چند دهه گذشته این را با مشارکت حداکثری در همه زمینه ها نشان […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شهرستان پاوه با قدمت و غنای فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و… همواره یکی از شهرستانهایی است که زبانزد خاص و عام در امورات فرهنگی و اجتماعی در غرب کشور و استان کرمانشاه بوده است که طی چند دهه گذشته این را با مشارکت حداکثری در همه زمینه ها نشان داده است.در چند سال گذشته با توحه به قدمت فرهنگی در طول سال با برگزاری همایشها ،مراسم ها، جشنواره‌ها ،کنسرت ها و سایر برنامه ها رسمی و غیر رسمی در تنها تالار کوچک و با فضای محدود اداره ارشاد اسلامی برگزار شده اند که با توجه به این محدودیت ها همواره این مساله دغدغه اصلی اصحاب رسانه، ادیبان، نویسندگان هنرمندان ،انجمن های مردم نهاد و سایر اقشار مرتبط با این موضوع قرار گرفته است.

 

روز چهارشنبه در جلسه ای که با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونین و مدیران آن اداره در سالن فرمانداری با حضور جمعی از فعالین فرهنگی و هنری و فرماندار پاوه برگزار شد همه افراد حاضر در سالن امورات تخصصی در حوزه فعالیت خود را فراموش کردند و یا به صورت اختصار بدان اشاره کردند و مطالبه اصلی را ساخت سالن اجتماعات مناسب دانستند. احداث سالن چند منظوره جهت برگزاری مراسمات برای شهر پاوه موضوع مشترک و کلید واژه تمامی مطالبات اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه بود که همه بدان صحه گذاشتند.

 

شاید موضوعی که مسئولین اجرایی(فرماندار همراه با سه معاون خود) و شورا و شهرداری تا به امروز علی رغم تاکیدات و گوشزدهای رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر عملا چندان اهمیتی به موضوع ندادند و اگر هم حرفهایی زده شده در رودربایستی مراسمات و تحت تاثیر فضای موجود قرار گرفته و عملا تا به امروز هیچ کاری انجام نشده است.

در حاشیه این مباحث هم مدیر کل محترم ارشاد اسلامی استان در جلسه در اظهار نظری اعلام کردند که سالن موجود در مجتمع فرهنگی اداره ارشاد پاوه نسبت به سایر شهرستانها بیشتر و زیرساختهای فرهنگی در پاوه نسبت به سایر شهرستانهای استان برتری خاصی دارد که باید به فرمایشهای جناب مدیرکل اذعان کرد جناب مدیرکل محترم همانطور که مستحضرید و بدان اشاره شد پاوه با قدمت و غنای فرهنگی و هنری که جنابعالی بدان واقفید در طول یکسال شاید حداقل ۵۰ مراسم ، آئین ، شب شعر ، جشنواره ، کنسرت و … در قالبهای مختلف برگزار میشود که حتی این آمار به غیر از مراسمات رسمی و ملی می باشد لذا ضروری است سالنی چند منظوره برای این شهر احداث شود.

 

حال روی سخنم با فرماندار و شورای شهر پاوه و شهرداری می باشد که با توجه به توپوگرافی و شناختی که از شهر پاوه دارند و در این راستا در جلسات خیلی اوقات حرفهای جالب و کارشناسی را بیان میکنند اما همچنان در عمل شاهد اقدامی نیستیم. موضوع سالن اجتماعات مطالبه عمومی جامعه و فرهنگ و هنر و رسانه برای شهر است که چندان توجهی بدان ننموده اند.

 

جناب ایده پور محترم همه امروزه واقفند و آگاهی دارند که هیچ کاری باشتابزدگی و بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی و صاحبنظران  نمیشود انجام داد که حضرتعالی هم بدان تاکید دارید اما آیا به قول شما در شهر پاوه که ۴۸ هزار خودرو پلاک پاوه با ۱۱ کیلومتر خیابان وجود دارد آیا احداث سالن چند منظوره در ساختمانهای متروکه آموزش و پرورش کار کارشناسی شده است؟ آیا تاکید شما برای ساخت تالار شهر پس از سالها حضور شما در راس مدیریت شهرستان در مرکز شهر پرترافیک پاوه از دیدگاه کارشناس مورد تایید شما که از وی مشاوره گرفته اید و به قول خودتان پرهیز از گسترش شهر خطی پاوه با آمار ارائه شده شما در مورد خودرو و ترافیک تناقض ندارد ؟ آیا با این اقدام و هزینه های گزاف امروزی ترافیک شهر پاوه بیشتر نمی شود ؟ آیا بافت سنتی و معماری کهن شهر پاوه با احداث همچین ساختمانی به قول شما در مرکز شهر بهم نمیخورد؟ آیا نمیشود که در زمینهای اطراف پاوه و یا روستاهای چسبیده به شهر پاوه که زمین مناسب دارند این اقدام را انجام داد؟چرا میشود انجام داد اما دلیل مخالفت تک نفری شما را نمیدانیم شاید خودتان به دنبال اهداف دیگری هستید که ما بی خبر و بی اطلاعیم. هرچند که هنوز بعد از بیش از ۵ سال حضور شما در پاوه طرح تالار شهر فقط در حرف مانده است .

 

فرماندار محترم در آرشیو سایت(سلام پاوه)مصاحبه شما موجود می باشد که مربوط به سال گذشته می باشد که اعلام کردید که ظرف مدت چند سال آتی این مشکل را حل خواهیم نمود. اما حرف تا عمل دو مقوله متفاوتی هستند جناب آقای ایده پور! همان روز در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر باز هم از احداث تالار شهر برای چند سال آتی خبر دادید موضوعی که در دوم خرداد ماه ۱۳۹۸ با هیجان خاصی و به قول خود شما با بهره گیری از نظر کارشناسان امر و با انتقاد از فضای محصور شده ساختمانهای مخروبه آموزش و پرورش مطرح کردید و باز هم در حضور اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر پاوه همان حرفهای در ظاهر زیبا و کارشناسانه را مطرح کردید و غافل از اینکه این صحبتهای بی عمل دیگر تکراری شده است و مردم و هنرمندان عمل می خواهند نه حرف!

 

آقای ایده پور در سخنانتان بسیار تاکید بر کارشناسی و فنی بودن تحلیلتان برای تالار شهر خیالی در قلب شهر کردید که با واکنش اصحاب رسانه و فرهنگ روبرو شدید و در سخنانی کارشناسانه و علمی از سوی جناب آقای مهندس جمشیدی معاون عمرانی اداره کل ارشاد اسلامی کرمانشاه برای ساخت تالار شهر خیالیتان در مرکز شهر بشدت مورد انتقاد قرار گرفت.فرماندار محترم کار مطالعاتی ای ایده شما چه مدت نیاز دارد که هرگاه از سوی اصحاب رسانه و هنر و فرهنگ پاوه با مطالباتشان روبرو می شوید مدعی انجام مطالعه و بررسی برای ساخت این تالار شهر می کنید؟

 

هرچند وعده های تکراری برای مردم پاوه از سوی شما امری عادی شده است اما باید پرسید آیا واقعا این کار درست و به صرفه است یا این پروژه هم همچون سایر پروژه‌ها باید بعد از دهه ها به صورت موقت به سرانجام برسد. (آقای ایده‌پور در جلسه اعلام کرد که شورای شهر پاوه در دور چهارم پیگیر این موضع نبوده اند و اقدامی در این خصوص نداشته و عملا شورای دور چهارم و شهردار وقت را در نبود سالن اجتماعات مناسب در پاوه مقصر دانست)

 

حال که واقعا باید گفت امیدی به تدبیر فرماندار محترم برای تالار شهر نیست خطاب را باید اعضای شورای راکد و بی تحرک پاوه دانست .آقایان اعضای محترم شورای شهر پاوه چرا برنامه مدون و مشخصی برای احداث سالن چند منظوره ندارید؟ شما اعضای محترم در این چند سال حضور خود در شورای شهر چه اقدامات مهمی برای توسعه فرهنگی شهر پاوه انجام داده اید.؟ چرا از عملکرد خود به مردم نمی گویید؟

 

شما اعضای محترم هر کدام با شعارها و ایده های جدیدی پا به این عرضه گذاشتید اما دریغ از یک طرح و پروژه ای که در سطح شهر ملموس بوده باشد(پله‌بندی و دیوار کشی را استثنا بگیرید که هرکسی دیگری هم جای شما باشد انجام می دهد).

 

چرا افرادی در بخش خصوصی و یا با واگذاری زمین جهت احداث سالن چند منظوره درخواست داده و حاضر به همکاری با شورا و شهرداری بوده اند را اموراتشان را پیگیری نمی کنید و اقدامی برای حل این مطالبه چندین ساله در پاوه انجام ندادید ؟امید است در سالهای پایانی کار خود در شورای شهر اقدام مناسب و درخور شهر پاوه انجام دهید که اگر چنین نشود نسبت به مردم مدیون هستید.

3 پاسخ برای “ضرورت احداث سالن چند منظوره در شهر پاوه/از حرف تا عمل فرماندار !!!/شورای شهر پاوه در چه حالید؟/ صهیب زربان

  • شهروند! در تاریخ آذر 29, 1398 گفت:

    خواسته بسیار بسیار به جایی را مطرح کردین آفرین به دغدعه تون . وجود یک سالن یا آمفی تئاتر مناسب حق مسلم است که نباید ازش غافل میماندن …

  • بی نام و نشان در تاریخ آذر 10, 1398 گفت:

    ضرورت احداث سالن چند منظوره وجود دارد این موضوع به کنار ولی با آب و تاب سخن گفتن از غنای فرهنگی منطفه با استناد به برگزاری مراسمات و مناسبات مختلف نشان از غنای فرهنگی ندارد شاید به لحاظ کمیت غنی باشیم ولی به لحاظ محتوا و اندیشه و تولید آثار فرهنگی فاخر هرگز ( هرچند استثنا های هم وجود دارد)
    به نظر تشکیل هیئتی برای نظارت بر کیفیت آثار عرضه شده ضروری تر می باشد

  • شهروند در تاریخ آذر 9, 1398 گفت:

    افرین خوب نوشتی اقایان شورا کو ان شعارهای‌پر زرق و برقتان ؟؟؟ تغییری نمیبینیم بلکه بسیار ضعیف تر از شوراهای قبلی هستید واقعا در هیچ زمینه ای نمیبینیم که تحر‌کی داشته باشین شما مدیون مردمید و در قیامت باید جواب این کم کاریهاتان را بدهید