ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 07:29

برداشت بیش از ۳ هزار تن انار از باغات پاوه

برداشت بیش از ۳ هزار تن انار از باغات پاوه

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه، از برداشت بیش از ۳ هزار تن انار در باغات این شهرستان خبر داد. اردشیر صفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار داشت: ۶۶۴ هکتار از باغات پاوه مربوط به محصولات انار است که ۶۰۲ هکتار آن بارور و ۶۲ هکتار بقیه آن […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه، از برداشت بیش از ۳ هزار تن انار در باغات این شهرستان خبر داد.

اردشیر صفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار داشت: ۶۶۴ هکتار از باغات پاوه مربوط به محصولات انار است که ۶۰۲ هکتار آن بارور و ۶۲ هکتار بقیه آن به صورت نهال است.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی پاوه با اشاره به انواع انار کاشته شده در باغات پاوه، گفت: اغلب انارهای موجود در پاوه از نوع انار ساوه است که انواع دیگر از جمله انارهای بانو، بومی منطقه، شیرین، مزله، نرم دانه و ترش است که نوع آخر آن برای تهیه رب انار تهیه و مصرف می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به صادراتی بودن این میوه در چند سال اخیر سطح کشت از نوع ملس، انار ممتاز ساوه و یوسف‌خانی هم در منطقه برداشت می‌شود که مورد پسند داخلی و بازارهای خارجی قرار می‌گیرد.

 

صفیعی به کیفیت انار پاوه در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ابتدای سال‌جاری اغلب باغات انار دچار سرمازدگی و در برخی مناطق وجود آفت؛ با این وجود پیش بینی می‌شود که همچنان تولید امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

 

وی زمان برداشت انار را معمولا با آغاز سرمای پاییزی و با بارش اولیه باران عنوان کرد . افزود: برداشت تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد و امسال حدودا بیش از ۳ هزار تن انار در باغات شهرستان پاوه برداشت شود.

 

صفیعی دو مشکل عمده انار را تغییرات آب و هوایی و آفت کرم گلوگاه دانست و گفت: با توجه به این تغییرات اکثرا انار منطقه دچار و ترکیدگی شده‌اند.

 

رئیس جهاد کشاورزی پاوه با اعلام اینکه انار پاوه از بهترین کیفیت در سطح  استان برخوردار است، تصریح کرد: دو مشکل انار یکی تغییرات آب و هوایی که منجر به ترکیدگی انار شده است و دیگری وجود آفت گلوگاه که با آموزش لازم به باغداران و استفاده از زنبور ترکوگرکما این آفت نیز از بین می‌رود و ما شاهد انار با کیفیت عالی در پاوه هستیم.

3 پاسخ برای “برداشت بیش از ۳ هزار تن انار از باغات پاوه

  • نودژ در تاریخ آبان 7, 1398 گفت:

    اناری که می تونست بهترین ارز آوری رو داشته باشه برید یه سر به باغدارا بزنید ببینید که چه بلایی سر محصولشون آمده.
    عزیزان جهاد که ادعا می کردید با آب سیروان محصول پاوه رو چند برابر می کنید نه تنها نکردید همین محصول رو هم داریم از دست می دیم

  • بهروزبابایی در تاریخ آبان 7, 1398 گفت:

    باسلام. خدا برکت ماشاءا… به این همه نعمت ،اما وای از خام فروشی وارسال خام تولیدات ومحصولات منطقه به مکانهای مصرف کننده ،قابل توجه متقاضیان درآمد وشغل ثابت حتی اگر یک نفر هم برای شروع استارت بزند کافیست آیا در شهرستان پاوه کسی نیست که بتواند این انارها را آبگیری و فرآوری نماید اگر کسی دوست داشت تمامی مجوزات و دریافت تسهیلات به هر میزان نیاز را بنده به شخصه برایش انجام میدهم کارگاهی در شهر پاوه احداث ودستگاهها را نصب نمایید تا کشاورزان منطقه با خیال راحت تولیداتشان را به شما بسپارند ودر قبال انجام آن خدمت شما دستمزد دریافت نماییدباور کنید هم درآمد دارد هم برکت اگر کسی طالب بود از مدیریت سایت میتواند شماره تماس بنده رادریافت نماید.

  • نودژ در تاریخ آبان 7, 1398 گفت:

    سلام و درود بر سلام پاوه
    تمام انارهای منطقه از بین رفت بدلیل نبودن به موقع مشتری.
    مسئولان جهاد بجای دادن آمار و ارقام بفرمایند چه اقدام عملی جهت صادرات این محصول پر مشتری انجام داده اند. صرف دادن آمار و ارقام که نشد حمایت از باغدار.
    همه باغدارا به گریه کردن افتادند بخدا. بهترین انار ۵ تومن هم مشتری نداره.
    بخدا اکثر این باغداران تمام زندگیشون شده محصول باغشون.
    ما جهاد کشاوزی مریوان رو هم میبینیم که چقدر فعال هستند اما افسوس از شما عزیزان.
    ممنون میشم از سلام پاوه این مطالبه رو پیگیری فرمایند.