چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 22:33

۴ شهروند پاوه قربانی سانحه رانندگی در محور روانسر- کرمانشاه/ لزوم شتاب در اجرای پروژه بزرگراه قزانچی به پاوه /عکس

۴ شهروند پاوه قربانی سانحه رانندگی در محور روانسر- کرمانشاه/ لزوم شتاب در اجرای پروژه بزرگراه قزانچی به پاوه /عکس

به گزارش سلام پاوه : رئیس جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: در جریان حادثه رانندگی در محور روانسر به کرمانشاه، پنج نفر کشته شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: ادریس مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از وقوع یک فقره تصادف خونین در محور روانسر به کرمانشاه خبر داد. رئیس جمعیت […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: در جریان حادثه رانندگی در محور روانسر به کرمانشاه، پنج نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: ادریس مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از وقوع یک فقره تصادف خونین در محور روانسر به کرمانشاه خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: این حادثه حوالی ساعت ۱۹ شب گذشته(پنجشنبه، ۲۵ مهرماه) حوالی سراب یاوری و میان دو دستگاه کامیون ایسوزو و پراید رخ داد.

وی افزود: عملیات امدادرسانی و رهاسازی توسط پایگاه امداد و نجات قزانچی و پایگاه امداد و نجات برنجان _ جمعیت هلال احمر شهرستان کرمانشاه در ساعت ۱۹٫۱۵ دقیقه شب گذشته شروع و ساعت ۲۱٫۵۰ به پایان رسید.

مرادی گفت: پنج متوفی این حادثه برای انجام مراحل قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.

طبق نظر کارشناسان پلیس راه، انحراف به چپ کامیون ایسوزو علت وقوع این سانحه مرگبار بوده است .

شاهو مولودی به همراه همسر و فرزندش و برادرزاده‌ش، اسماعیل مولودی (دانشجوی سال آخر دانشگاه فرهنگیان) چهار فوت شده سرنشین پراید بوده که این چهار نفر از اهالی روستای دشه پاوه هستند در این حادثه علاوه بر کشته شدن این چهار نفر، یک نفر (راننده ایسوزو ) نیز جان خود را از دست داد.

مجموعه آموزش و پرورش شهرستان پاوه، درگذشت اسماعیل مولودی، دانشجوی سال آخر دانشگاه فرهنگیان به همراه سه تن دیگر از اعضای خانواده‌اش را تسلیت گفت.

 

بی شک در وقوع تصادفات عامل انسانی نقش بسزایی دارد اما نباید جاده های مرگبار کرمانشاه به پاوه را نیز نادیده گرفت جاده ای که اگر دو بانده باشد شاید ما هرگز شاهد مرگ خانواده ای عزیزانمان نباشیم و کمتر از یک ماه ما شاهد وقوع مرگ دو خانواده از اهالی شهرستان پاوه در این مسیرهای مرگبار نباشیم .

 

خودروهای نا امن و گران ، جاده های کم عرض و دو طرفه و غیر استاندار و در کنار آن رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خطاهای انسانی باعث شده است این مسیر قتلگاهی برای اهالی مردم اورامانات شود.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در چند مدت گذشته با فراخوان مدیران راهداری پاوه و روانسر و روسای پلیس راه روانسر و پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه با تاکید بر بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز به کارشناسان پلیس تاکید کرد خارج از سهم خطای انسانی در وقوع تصادف میزان سهم جاده و ایمنی خودروها را در وقوع حوادث رانندگی در گزارشات خود اعلام کنند.

مسلم الماسی با آسیب شناسی موضوع تصادفات و وجود جاده ها و خودروهای غیر استاندارد نسبت به عدم درج گزارش کارشناسان پلیس از این عوامل در وقوع تصادفات جاده ای انتقاد کرد .

مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای پاوه و روانسر در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه با بیان اینکه توسعه راهها و تعریض آن برعهده اداره کل راه و شهرسازی دیگر شاخه از وزارت راه می باشد. اما جهت اطلاع شهروندان اعلام می شود با تلاشهای نماینده اورامانات و استاندار و مدیران کل راه موافقت سازمان برنامه و بودجه در کمسیون ماده ۲۳ (ماده ۲۱۵)  در سال ۱۳۹۷ اخذ شده است اما اعتبارات خاصی برای عملیاتی شدن پروژه بزرگراه قزانچی به پاوه در نظر گرفته نشده است.

شهریاری و فلاح اظهار داشتند : برای شروع هر طرح بزرگ ملی از جمله ساخت بزرگراه قزانچی به پاوه بایستی موافقت سازمان برنامه و بودجه در کمسیون ماده ۲۳ (ماده ۲۱۵)اخذ شود بدین روش بر اساس مطالعات توجیهی فنی،اقتصادی، مالی ،اجتماعی،فرهنگی، زیست محیطی و پدافند غیر عامل توسط مشاور تهیه و به تایید دستگاه اجرایی می رسد که دارای هدف ،حجم عملیات، اعتبارات سال شروع، سال خاتمه و محل اجرای مشخص باشد که با تلاشهای مجدانه نماینده محترم و استاندار محترم و دستگاه اجرایی مرتبط(وزارت راه وشهرسازی ) در سال ۹۷ با پیگیری مکرر از طریق وزارت راه و شهرسازی و نیز سازمان برنامه و بودجه موافقت کمسیون مذکور جلب گردیده و احداث بزرگراه مذکور در لایحه بودجه سنواتی سال ۹۸ مصوب مجلس شورای اسلامی آمده و با عقد قرارداد با پیمانکار واجد شرایط ان شاءلله شروع خواهد شد.

این کارشناسان اداره راهداری اعلام کردند: با توجه به تنگناها و محدودیت های اعتباری به علت تحریمها، اختصاص اعتبار شتاب خوبی نداشته و در سال جاری حدود ۲ میلیارد اعتبار به آن اختصاص یافته که امید است با گشایشهای آتی تزریق بودجه به طرح مهم و حیاتی با شتاب قابل قبولی صورت پذیرد در اینجا لازم به یادآوری است که با توجه به محدودیتهای بودجه ای اخذ موافقت ماده ۲۳ کاری طاقت فرسا و زمانبری بوده و الحمدالله این مهم در سال ۱۳۹۷ با تلاش و اصرار فراوان عزیزان صورت گرفته است که امید می رود با اختصاص بودجه ویژه این امر سریعا عملیاتی شود.

یک کارشناس راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با سلام پاوه گفت : پروژه بزرگراه قزانچی به پاوه در ماده ۲۳ مجوز لازم را گرفته است و این پروژه در پیوست شماره ۱ قانون بودجه ۱۳۹۸ نیز قرار گرفته است .

 

این کارشناس افزود: ان شا الله تا یک ماه دیگر مشاور پروژه مشخص می شود و بعد سریعا کار مطالعاتی آن آغاز و با اختصاص بودجه لازم این پروژه مهم عملیاتی شود.

حال با مصوب شدن چنین پروژه مهم و کسب موافقت ماده ۲۳ (۲۱۵) انتظار این است با اختصاص بودجه ویژه سریعا این پروژه عملیاتی شود و برای همیشه مشکل جاده های این منطقه حل شود . تا ما شاهد مرگ عزیزانمان در این جاده های مرگبار نباشیم.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه؛ با تسلیت این فاجعه جانسوز درگذشت این عزیزان را در این سانحه دلخراش را به مردم شریف روستای دشه و خانواده محترم آنان تسلیت گفته و علو درجات و شادی روح درگذشتگان، صبر و شکیبایی بازماندگان و شفای عاجل مصدومان سانحه را از خداوند متعال مسألت داریم.

یک پاسخ برای “۴ شهروند پاوه قربانی سانحه رانندگی در محور روانسر- کرمانشاه/ لزوم شتاب در اجرای پروژه بزرگراه قزانچی به پاوه /عکس

  • ناشناس در تاریخ مهر 28, 1398 گفت:

    از این به بعد رانندگان محترم از روی این نامه ها که مسئولآن دلسوز و زحمتکش به هم دیگر نوشته اند عبور و مرور کنند تا هم زحمات این عزیزان به هدر نرود هم اینکه ایمنی سرنشینان جناز ساز ها (پرایدها ) تامین شود مسئولین محترم و حریص فقط پول پارو کنند و عیش و نوش آقا زاده ها را تامین کنند دیگر اگر روزی هزار نفر در پرایدها جان خود را از دست دهند مانعی ندارد نمی دان ملت ایران چه گناهی مرتکب شده که بوسیله سایپا و ایران خودرو و مدیریت این عزیزان سیر ناپذیر ، می خواهد انتقام بگیرد مسئولین محترم کاخ ساخته اند در کشور های خارجی خانه خریده اند و ما هم باید هر روز شاهد مرگ جمعی هموطنان باشیم