پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 06:08

آمریکا بارها از پشت به کُردها خنجر زده است/از فریب و بی‌تعهدی آمریکا عبرت بگیریم/کوه تنها پناهگاه و محبوب کوردهاست

آمریکا بارها از پشت به کُردها خنجر زده است/از فریب و بی‌تعهدی آمریکا عبرت بگیریم/کوه تنها پناهگاه و محبوب کوردهاست

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه، گفت: همه ما مسلمانان نسبت به حملۀ ترکیه به مناطق کردنشین سوریه ناراحت هستیم و غصه می خوریم و کشتارها را محکوم می کنیم. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا قادری در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه، اظهار داشت: با مشاهده وضعیت شهر […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه، گفت: همه ما مسلمانان نسبت به حملۀ ترکیه به مناطق کردنشین سوریه ناراحت هستیم و غصه می خوریم و کشتارها را محکوم می کنیم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا قادری در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه، اظهار داشت: با مشاهده وضعیت شهر رأس العین که ازیکطرف پخش اذان ظهر جمعه‌و از طرف دیگر شهر توپ باران و در کنار مساجد دود بلند می‌شد؛ با دیدن این حالت اشک در  چشمانم جمع شد و با خود گفتم: «بِأَیِّ ذنبٍ؟!»  به کدامین گناه مردم کشته می_شوند؛ چرا این مردم مسلمان باید در روز جمعه که سید الایام است با ترس نماز بخوانند و زیر رگبار گلوله و توپ ‌این واجب الهی را انجام دهند؟

وی در ادامه با ذکر مصادیق تاریخی (قاضی محمد، ملامصطفی بارزانی، عبدالله اوجالان، همه پرسی کرکوک با چراغ سبز امریکا .. ) کردها را مورد مواخذه قرار داد و گفت: همواره به کسانی تکیه کرده اند که در لحظات حساس به آنان خنجر زده اند، اما ما کردها هیچ‌گاه از این وقایع  درس وعبرت نگرفتیم.

ماموستا قادری در ادامه افزود: در جریان سقوط داعش آمریکا از کردهای سوریه بعنوان سرباز خود استفاده کرد، اما همه دیدیم ترامپ دیوانه پشت آن‌ها را خالی کرد و با بیان اینکه من نمی‌توانم سرمایۀ آمریکا را برای آنان هزینه کنم از پشت به آن‌ها خنجر زد و آنان را در تیررس ترکیه قرارداد.

امام‌جمعۀ پاوه با بیان اینکه خنجر را آمریکا با چراغ سبز روسیه از پشت به کردهای سوریه زده و هجوم را هم آقای اردوغان انجام داده است افزود: هجوم ترکیه به کشور سوریه و به مردم کُرد بی‌دفاع به هر دلایلی باشد محکوم و رد است.

وی در بخشی از سخنان خود، گفت: روز گذشته یکی از خبرنگاران می گفت تنها چیزی که برای کوردها محبوب است کوه است. در سرتاسر دنیا مردمی که خواسته ای داشته باشند می روند داخل خیابان اعتراض می کنند و حق خود را با راهپیمایی بیان می کنند ولی چرا کوردها به کوه پناه می برند. قوم کورد همیشه گرفتار بوده و هر وقت مصیبتی بوده تنها محبوب و پناهشان کوه بوده است. کوردهای سوریه یا باید بروند عراق یا به کوه پناه ببرند و نمی توانند به طرف بشار بروند. این حمله با وجود اینکه ما از ماجرا اطلاعی نداریم ونمی توانیم بدرستی قضاوت کنیم اما این کشتار را محکوم می کنم.

ماموستا قادری سپس حملات کاربران فضای مجازی به اسلام و قرآن را در طی این دو روز عملی ناپسند دانست و گفت: اگر آقای اردوغان عملی مرتکب شده چرا به قرآن اهانت می‌کنید؟ قسم به خدا آنچه بر سر این ملت مسلمان می‌آید، به خاطر پشت کردن آن‌ها به قرآن است؛ کجای قرآن اجازه داده است که مردم بی گناه کشته و دربه‌در شوند.

امام‌جمعۀ پاوه در پایان سخنان خود افزود: اهانت به قرآن و دین و رجال دین در قبال عمل یک نفر عقلاً، شرعاً و عرفاً عملی قبیح و ناپسند است. این درحالی است که دفاع از کُرد و اهانت به اسلام نیز برای ملت ما زیبنده نیست و مردود است؛ شک نکنید پشت این شعارها علیه دین و شخصیت‌های دینی نکات و نیات خطرناکی نهفته است، باید همه هشیار باشیم.