چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 18:02

لزوم مشخص شدن سهم متصدیان جاده ها و سازندگان وسایل نقلیه ای در تصادفات

لزوم مشخص شدن سهم متصدیان جاده ها و سازندگان وسایل نقلیه ای در تصادفات

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه گفت : سهم متصدیان جاده ها و سازندگان وسایل نقلیه در تصادفات باید مشخص شود. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مسلم الماسی در نشست با مدیران راهداری شهرستانهای پاوه و روانسر ، روسای پلیس راه روانسر و پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه ، […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه گفت : سهم متصدیان جاده ها و سازندگان وسایل نقلیه در تصادفات باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مسلم الماسی در نشست با مدیران راهداری شهرستانهای پاوه و روانسر ، روسای پلیس راه روانسر و پلیس راهنمایی و رانندگی پاوه ، شهردار و اصحاب رسانه با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در وقوع تصادفات گفت : متاسفانه یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشور تصادفات جاده ای درون و برون شهری است .

 

وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز درون شهری و راه های مواصلاتی شهرستان از کارشناسان پلیس راه خواست در تصادفات علاوه بر نقش عوامل انسانی نقش سایر عوامل دیگر مقصر در تصادف را مشخص کنند.

 

دادستان پاوه با اشاره به عوامل دخیل در وقوع یک تصادف گفت : در حوادث و تصادفات سه عامل ، انسانی ، وسیله نقلیه ، راه و جاده نقش دارند .

 

الماسی افزود : متاسفانه شاهد این هستیم در تصادفات جاده ای کارشناسان پلیس نقش نواقص موجود جاده ای و یا وسایل نقلیه را کمتر اعلام می کنند.

 

وی در این نشست کارشناسان پلیس راهور و پلیس راه را مکلف کرد بیش از پیش در تصافات نقش نواقص موجود جاده ای و یا وسایل نقلیه در تصادفات را مشخص نمایید.

 

الماسی نبود گاردیل در تصافاتی که با سقوط وسیله نقلیه منجر به فوت و یا جرح گردیده اند،نبود شانه راه،نبود نور کافی، عدم وجود خط کشی ها و عدم ایمنی کافی وسایل نقلیه که متاسفانه شاهد دو نیم شدن وسایل نقلیه دربعضی تصادفات هستیم و… را از جمله نواقصات منجر به تصادف دانست و افزود: درصورتی که نظریه کارشناسی با در نظر نگرفتن این موارد اعلام شود و صرفا نقش عامل انسانی مدنظر قرار گیرد،این مرجع از ضمانت اجرایی ماده ۳۷ قانون کارشناسان استفاده خواهد نمود و وفق قانون آیین دادرسی کیفری نظریه کارشناسی را با توجه به اینکه خلاف اوضاع و احوال پرونده است،از اعداد دلایل خارج خواهدکرد.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب پاوه با اشاره به مشکلات موجود بین راهی و جاده ای شهرستان پاوه ضمن تقدیر از تلاشهای ماموران راهداری و شهردار پاوه گفت : از مدیران راهداری شهرستانهای  روانسر و پاوه و نیز شهردار پاوه خواست ،ظرف یک ماه آتی نقاط حادثه خیر جاده ای و شهری (اعم از نبود نور کافی،نبود شانه راه ،نبود گاردریل و…..)در حوزه خود را معین و ظرف یکسال آتی با توجه به توان و ظرفیت خود نسبت به رفع موارد ذکر شده اقدام نمایند.

 

الماسی با انتقاد از وضعیت محور مواصلاتی انتهایی به شهرستان پاوه گفت :متاسفانه قسمت انتهایی محور مواصلاتی به شهرستان پاوه از نظر شانه راه و کیفیت آسفالت و نصب حفاظ از کیفیت مناسب برخوردار نیست و در این راستا مقرر شد ،رییس محترم اداره راهداری شهرستان روانسر نسبت به تجهیز و مرمت این قسمت عنایت ویژه ای داشته باشند.

 

در این نشست سرگرد محمدرضا محمدی رئیس پلیس راه روانسر ، مهندس محمد فلاح رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان روانسر ، سرگرد عبدی رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه ، مهندس ابراهیم شهریاری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه ، مهندس دانا آذری شهردار پاوه نیز در سخنانی به گزارش عملکرد ، راهکارها ، مشکلات و … پرداختند.

 

یک پاسخ برای “لزوم مشخص شدن سهم متصدیان جاده ها و سازندگان وسایل نقلیه ای در تصادفات

  • عطا گلی زاده در تاریخ مهر 15, 1398 گفت:

    واقعا جای تشکر دارد از دادستان محترم شهرستان پاوه با جدیت در تمام مسایل عمومی ورود میکنه ای کاش جناب دادستان در امور ساخت وساز وشهرسازی هم اقدام لازمی انجام میداد.