چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 13:11

رونمایی آموزشی از پارک ترافیک سیار در دبستان شهید صدوقی پاوه/عکس

رونمایی آموزشی از پارک ترافیک سیار در دبستان شهید صدوقی پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به همت پلیس راهور و آموزش و پرورش پاوه رونمایی و برنامه آموزشی از پارک ترافیک سیار در دبستان شهید صدوقی پاوه با استقبال پرشور دانش آموزان برگزار گردید.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم که با حضور سرهنگ پرنو جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، […]

به گزارش سلام پاوه:به مناسبت هفته نیروی انتظامی و به همت پلیس راهور و آموزش و پرورش پاوه رونمایی و برنامه آموزشی از پارک ترافیک سیار در دبستان شهید صدوقی پاوه با استقبال پرشور دانش آموزان برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در این مراسم که با حضور سرهنگ پرنو جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، سرگرد عبدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و هیئت همراه، آذری شهردار پاوه و مدیر،عوامل اجرایی و معلمان برنامه رونمایی از پارک ترافیک سیار و آئین نامه مقررات راهنمایی و رانندگی و فرهنگ عبور و مرور ایمن به دانش آموزان و همیاران پلیس مدرسه دبستان شهید صدوقی آموزش داده شد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان پاوه در این مراسم آموزش را یکی از مهمترین مسایل در رفع مشکلات ترافیک دانست و افزود:برای ارتقاء ایمنی ترافیک باید آموزش در تمام مقطع سنی و جود داشته باشد چرا که دربین گروه های مختلف آسیب پذیر در محیط ترافیک ،کودکان بیشتر به جهت عدم آموزش آسیب می بینند.

 

سرگرد نورالدین عبدی افزود:برای آموزش کودکان از روش های مختلف از جمله آموزش نظری در مدارس ، تبلیغات و  … می توان بهره گرفت .بدیهی است آموزش مستقیم رفتار ترافیکی کودکان در محیط واقعی توام با خطراتی برای آنها می باشد. لذا یکی از روش عملی به آنها استفاده از پارک های آموزش ترافیک است. که شبیه میحط واقعی ترافیک می باشد.

 

وی به رونمایی از پارک ترافیک در محیط های آموزشی اشاره کرد و افزود:این رونمایی مجموعه آموزشی شبیه سازی محیط ترافیکی است که جهت آموزش های متنوع و نظری به کودکان و نوجوانان احداث و مورد  بهره بر داری قرار می گیرد.

 

عبدی ضرورت اجرای پارک ترافیک به دلیل آمار بالای تلفات عابرین پیاده بخصوص گروه های سنی کودکان و نوجوانان،حضور فعال دانش آموزان ، کودکان و نوجوانان در ترافیک، عدم آگاهی و آشنایی کودکان و نوجوانان به مسایل ایمنی عبور و مرور، لزوم توجه به شکل گیری بسیاری از عادت ها و رفتار های کودکان در مواجهه با خطرات ترافیکی، نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

 

رئیس پلیس راهور پاوه در ادامه افزود:علی رغم عدم وجود پارک ترافیک به صورت فیزیکی در شهر پاوه ، در جهت آموزش و ارتقاء ایمنی ترافیک کودکان و نوجوانان اقدام به طراحی و تهیه پارک ترافیک سیار ( به صورت بنر ) با خصوصیات واقعی (خیابان ، علائم ،تابلو ها، تقاطع و خط کشی گذر گاه عابر پیاده …)نموده ایم.

 

وی افزود به همین مناسبت از طریق راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه اقدام به تهیه دو دستگاه خودروی آموزشی جهت آموزش کودکان در مدارس نمودیم که از امروز در محل دبستان صدوقی با رونمایی از ترافیک سیار آموزش به صورت عملی داده شد و امید است در آینده توسط کارشناسان مجرب این یگان در مدارس و مهد کودک ها شروع خواهد شد.

 

عبدی در پایان افزود: شایسته است مدیران شهری در راستای نهادینه کردن قوانین و مقررات و همچنین ارتقاء ایمنی کودکان و نوجوانان با پیش بینی ،بر نامه ریزی و احداث پارک ترافیک به صورت فیزیکی اقدام نمایند.