چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 09:01

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۴۰۰ تن گردو از باغات پاوه

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۴۰۰ تن گردو از باغات پاوه

به گزارش سلام پاوه: معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به فصل برداشت گردو در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان یک‌هزار و ۴۷۵ تن گردو از باغات پاوه برداشت شود. عادل قادری امروز در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه با اشاره به شروع فصل برداشت محصول گردو در باغات پاوه، اظهار داشت: […]

به گزارش سلام پاوه: معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به فصل برداشت گردو در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان یک‌هزار و ۴۷۵ تن گردو از باغات پاوه برداشت شود.

عادل قادری امروز در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه با اشاره به شروع فصل برداشت محصول گردو در باغات پاوه، اظهار داشت: بازه زمانی برداشت گردو در پاوه از ۱۰ شهریورماه در مناطق گرم شهرستان شروع و تا دهم مهرماه در مناطق سرد شهرستان پاوه ادامه دارد.

 

معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه گفت: عملکرد باغات گردوی شهرستان پاوه در سال زراعی۹۷-۹۸ نسبت به سنوات گذشته از عملکرد نسبتا خوبی برخوردار بوده است به‌طوری که در سطح یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار باغات بارور گردوی شهرستان پیش‌بینی می‌شود که میزان یک‌هزار و ۴۷۵ تن برداشت گردو داشته باشیم.

 

وی افزود: در بعضی از مناطق شهرستان پاوه به‌دلیل عوامل خسارتزا مانند سرمای بهاره ، تگرگ و برف سنگین از وضعیت عملکرد کمتر از نرمال برخوردار بوده است.

 

قادری تصریح کرد: کیفیت محصول گردو در شهرستان بدلیل آبیاری باغات با آب تمیز چشمه‌سارها و همچنین عدم استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در باغات پاوه در نتیجه محصول بدست آمده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به‌طوری‌که کاملا ارگانیک و پاک بوده و طرفدارهای بسیاری در استان‌های همجوار و تهران و اقلیم کردستان عراق دارد.

گفتگو: فرهاد صالحی

عکس : مسعود کرمی

 

یک پاسخ برای “پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۴۰۰ تن گردو از باغات پاوه

  • فرهنگی در تاریخ مهر 5, 1398 گفت:

    با سلام
    اجازه بدهید حداقل گردوها نصیب مردم منطقه گردد
    نه تهران و عراق ،جناب آقای معاون