ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 16:44

نواختن زنگ آغاز بهار تعلیم و تربیت،ایثار و مقاومت در سطح مدارس نوسود/عکس

نواختن زنگ آغاز بهار تعلیم و تربیت،ایثار و مقاومت در سطح مدارس نوسود/عکس

به گزارش سلام پاوه: آیین نمادین زنگ مهر و مقاومت با حضور امام جمعه نودشه،بخشدار نوسود ، شهردار ،اعضای شورای اسلامی، دهیاران و شورای های روستاهای تابعه ، فرماندهان نظامی و انتظامی،مسئولین ادارات فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان در دبستان زینب نوسود به صدا درآمد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه: رئیس اداره آموزش و پرورش ضمن […]

به گزارش سلام پاوه: آیین نمادین زنگ مهر و مقاومت با حضور امام جمعه نودشه،بخشدار نوسود ، شهردار ،اعضای شورای اسلامی، دهیاران و شورای های روستاهای تابعه ، فرماندهان نظامی و انتظامی،مسئولین ادارات فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان در دبستان زینب نوسود به صدا درآمد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: رئیس اداره آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز بهار تعلیم وتربیت با اشاره به وقایع هشت سال دفاع مقدس، آرامش و امنیت امروز را مدیون رشادت ها و ایثار گریها و دلاوریهای شهدا و رزمندگان دوران مقدس  دانست .

 

نجیب ویسی در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت : شما عزیزان آینده سازان ایران اسلامی باید قدر خود را بدانید و به فکر آینده خودتان ، خانواده و جامعه باشید چرا که کشور با علم و دانش  شما کار و کوشش و تلاش و مهارت شما عزیزان ساخته خواهد شد .

 

رئیس اداره آموزش و پرورش نوسود دانش آموزان را سرمایه های گرانقدر مملکت دانست و چرخه کار و صنعت  این کشور به دست شما آیند سازان این مرز و بوم می چرخد. پس باید یک لحظه وقت خود را تلف ننماییم تا بتوانیم قله های مرتفع موفقیت را کسب نماییم.

 

بخشدار نوسود در این مراسم گفت ؛ آموزش و پرورش مهمترین مولد سرمایه های انسانی در جوامع و به تبع آن بزرگترین عامل توسعه ی پایدار است.

 

یونس جهانبانی افزود؛ شروع مهر و بازگشایی مدارس بسیار برای ما مهم است چرا که به سمت ساختن ایران آینده و آینده ی ایران، با همت مضاعف گام برداریم.

 

وی گفت ؛ همه چیز از خانه و مدرسه آغاز می شود، اخلاق ، آداب معاشرت ، مهارت زندگی ، تعالیم دینی،و … پس باید آموزش و پرورش در راستای کاهش فاصله ی بین مدرسه و خانه گام بردارد.

 

جهانبانی افزود ؛ اگر دانش آموز در خانه با دیدگاه های متفاوتی تربیت یابد و وقتی به مدرسه می آید فضای پرورشی دیگر را ببیند، دچار تناقض می شود و نمی داند معلم درست می گوید یا پدر؟ مادر صحیح می گوید یا مربی؟ از دگر سوی ما نباید ذهن دانش آموز را فقط به مخزن انبار مطالب کتب تبدیل کنیم، بلکه باید به دانش آموز فرصت انتقاد، تجربه و نوآوری بدهیم.

 

بخشدار نوسود گفت؛ آموزش و پرورش می بایست در پرورش افرادی ثابت قدم در خواسته ها، حساس به هم نوع و مشتاق در گفتگو قدم بردارد. باید به سمت آموزش مهارت پیش رویم تا دانش آموز بتواند آینده اش را بسازد چرا که مدرسه جای ساختن است.

 

جهانبانی در پایان هم از والدین عزیز خواهش کرد با کمک های فکری به فرزندان خود،معلمین و مدیران در ساخت آینده ای بهتر سهیم باشند.

 

امام جمعه نودشه با تبریک هفته دفاع مقدس شروع سال تحصیلی تازه این دو مقوله بسیار مهم  که سرنوشت نظام جمهوری اسلامی را رقم می زنند پرداخت .

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی ملت ایران را ملتی آگاه با بصیرت و وفادار به نظام و انقلاب دانست و اظهار داشت این ملت برای این انقلاب و دستاور دهای آن هزاران خون را اهداء نموده اند . لذا در هیچ شرایطی اجازه نخواهند داد دشمنان به یک وجب خاک این کشور چشم طمع داشته باشند .

 

 

مبارکشاهی در ادامه با استناد به آیات قرآنی و احادیث نبوی انسان را موجودی شایسته تکریم دانست و علم و دانش را ابزاری مهم برای تکریم بشریت عنوان کرد.

 

نواختن زنگ ایثار و مقاومت توسط یکی از دانش آموزان آموزشگاه ،اجرای سرود توسط دانش آموزان و عبور دانش آموزان از زیر دورازه قرآن و پذیرایی از دیگر برنامه های این جشن با شکوه بود .