د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 20:50

اولین دوره ی مسابقات مناظره به زبان انگلیسی در پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

اولین دوره ی مسابقات مناظره به زبان انگلیسی در پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه :با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه اولین دوره مسابقات stsu یا مناظره به زبان انگلیسی در پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: طی همایشی اولین دوره ی مسابقات مناظره به زبان انگلیسی Stus و تجلیل از معلمان پیشکسوت زبان انگلیسی در سالن ارشاد اسلامی پاوه با حضور […]

به گزارش سلام پاوه :با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه اولین دوره مسابقات stsu یا مناظره به زبان انگلیسی در پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: طی همایشی اولین دوره ی مسابقات مناظره به زبان انگلیسی Stus و تجلیل از معلمان پیشکسوت زبان انگلیسی در سالن ارشاد اسلامی پاوه با حضور مسئولان و دانش آموزان آموزشگاه های پاوه برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه در آغاز این مراسم که به همت کانون stsu شهرستان که متشکل از جوانان خوش فکر و علاقمند به خدمت فرهنگی آموزشی در منطقه هستند برگزار شد.

 

دکتر هدایت محمودی هدف اصلی برگزار این مسابقه و مراسم را مهیا نمودن پاوه در راستای بهره مندی از مزایای ثبت جهانی اورامانات در آینده عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که ان شاءالله این پرونده به ثبت جهانی برسد. که مزایای بسیاری در آینده برای گردشگری اورامانات دارد.

 

محمودی در ادامه تربیت مترجمانی متخصص و مسلط به تاریخ و تمدن منطقه را از ضروری ترین نیازهای هورامان برای جذب گردشگران بین المللی دانست.

 

عکس : تارا موسی زاده

 

3 پاسخ برای “اولین دوره ی مسابقات مناظره به زبان انگلیسی در پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

  • یک شهروند خارج از پاوه در تاریخ شهریور 10, 1398 گفت:

    سپاس بخاطر گزارش شما
    ای کاش قسمتی فیلم هم از چنین مراسماتی در سایت قرار میدادید تا برای کسانی مثل بنده که در مراسم نبوده ایم از چند و چون مراسم بیشتر مطلع می شدیم.

    یاد گرفتن زبان مادری یک ضرورت است…و در این رابطه بحثی نیست و بسیار هم کم کاری کرده اند و کرده ایم !

    اما یاد گرفتن زبان انگلیسی امروزه یک مزیت نیست….بلکه از ضرورت هم بیشتر است…نسل آتی پاوه قطعا همگی در پاوه نخواهند ماند…چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید پاوه در یک بن بست قرار دارد که شاید حالا حالاها هم راهی برای فرار از این بن بست همه جانبه اش پیدا نشود…امروزه که فرزندان ما در پاوه درگیر یادگرفتن زبان انگلیسی هستند و آنچنان که باید تا سطوح بالا هم نمیروند در شهرهای بزرگ تر از سنین دبستان علاوه بر انگلیسی زبان دیگری مثل فرانسوی، آلمانی و … را به بچه ها یاد میدهند….

    پاوه همین الانش هم قرن ها از دنیا عقب است…..امیدوارم که والدین و معلمان با دید باز نسل آتی پاوه را درست و آماده برای پیشرفت تحویل جامعه بدهند.
    چه بسا وجود افرادی که به زبان های زنده ی دنیا مسلط باشند در آینده ی گردشگری پاوه سهم مهمی را ایفا کند.

  • رستمی تبار در تاریخ شهریور 9, 1398 گفت:

    البته فراموش کردم جهان هورامان را با زبان گویش پوشش و نوع سکونت گاههای اصلی خود می خواهد نه با زبان خارجی…..
    باز می گوییم تربیت مترجم خوب است ولی گذاشتن مسابقه و تبدیل آن به یک کار مقدس نادرست است
    رستمی تبار

  • محمود رستمی تبار در تاریخ شهریور 9, 1398 گفت:

    سلام
    در جامعه ای که زبان مادری کوردی و بویژه زبان فرهنگ و ادب و شعر و شعور یعنی هورامی به فراموشی می رود و کمتر کسی از این نعمت بهره می برد و تقریبا کمتر دانش آموزی سواد خواندن و نوشتنش را دارد تشویق به فراگیری زبان انگلیسی در این سطح تاسف آور است. درست است انگلیسی زبان اول دنیا در حوزه علم است ولی در حالیکه هیچ آلمانی یا فرانسوی و یا دگر زبانهای رایج غرب حاضر نیستند آنرا بعنوان زبان رسمی خود قلمداد ک یا بر روی محصولات صادراتی به انگلیسی بنویسند این نوع تبلیغ برای ان در پاوه نادرست است.
    از نظر یونسکو بی سوادی یعنی نخواندن و ننوشتن با زبان مادری….
    بله فراگیری هر زبانی باز شدن دریچه ای زیبا به زندگیست.
    بهرحال گرچه فراگیری هر زبانی قابل تحسین است ولی برگزاری مراسم در این سطح تاسف آور است.
    دارم با دکتر عباس منش هم رایی می گردم که به کجا…..