پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 13:09

جایگاه جوانان پاوه در پازل انتصابات دولت تدبیر و امید کجاست؟ / محمد آشنا عباس منش

جایگاه جوانان پاوه در پازل انتصابات دولت تدبیر و امید کجاست؟ / محمد آشنا عباس منش

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: جایگاه جوانان پاوه در پازل انتصابات دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه کجاست؟ دولت تدبیر و امید چه جوابی برای نادیده گرفتن نیروهای بومی توانمند و جوان و با انگیزه شهرستان پاوه دارد؟ بی مهری های دولت اصلاحات و اعتدال‌گرایان چه هدفی را دنبال می‌کند؟ کی زمان آن فرا […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: جایگاه جوانان پاوه در پازل انتصابات دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه کجاست؟ دولت تدبیر و امید چه جوابی برای نادیده گرفتن نیروهای بومی توانمند و جوان و با انگیزه شهرستان پاوه دارد؟

بی مهری های دولت اصلاحات و اعتدال‌گرایان چه هدفی را دنبال می‌کند؟ کی زمان آن فرا می‌رسد که شهرستان پاوه با جمعیت کم اما با نخبگانی در حد و اندازه استان کرمانشاه و کردستان ، سیمرغ مهربان عدالت‌ ورزی بر شانه‌های جوانان خلاق و پویا و خستگی‌ ناپذیرش لانە کند؟

 

پاوه‌ای کە ۴۰ سال است طعنە دوست و دشمن را یدک می کشد و همیشه و همواره بیش از شهرهای دیگر استان و کشور، همراه انقلاب و نظام بوده اما همیشه و همچنان مردم و نخبگان و جوانانش نادیده گرفتە می ‌شوند و وقعی به تجربیات و تحصیلات و کتاب‌ها و مقالات و سخنوری‌های جوانان نخبه‌اش نمی‌کنند .

 

جوانان پاوه از خود می‌پرسند که آیا آنهمه جانفشانی‌ها و ایثارگری ها و آوارگی‌های پدران و مادران و برادرانمان برای چە بود؟ چرا ما در روزهای سخت انقلاب و جنگ بیش از دیگران از خود مایه گذاشتیم اما امروز و در روزگار صلح و آرامش کشور، دیده نمی‌شویم و ما را در معادلات آبادانی و رشد و توسعە شهر و دیار و زادگاه و حتی کشورمان راه نداده و این استعدادهای بی‌پایان را در نطفه می‌خشکانند و امید را در دولت تدبیر و امید با بی‌تدبیری به نا امیدی تبدیل می‌کنند .

 

دیگر جای تعارف و مجامله نیست چرا کە وقتی به ما نیاز دارید هرم وارونە نیست و همه ملت، یکی هستیم اما در روزگار تقسیم منافع و منابع و مناصب ما یکی نیستیم و دیگری تعریف می‌شویم.

 

در دولت‌های قبلی تا زمان اصلاحات سهمی نخواستیم و جانانە در دفاع از وطن و انقلاب گام برداشتیم چرا که معتقد بودیم کە کشور به آرامش و ثبات و آبادانی نیاز دارد و درصد کمی از جوانان ما هم از تحصیلات عالیه برخوردار بودند اما در دولت آقای خاتمی و دولت آقای احمدی‌نژاد و دولت اول آقای روحانی دیگر بهانە‌ای برای اثبات مردم و جوانان ما وجود نداشت و در این ۲۰سال چشم امید ما از چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرایش کور شد و سوسوی نوری هم ندید و دریغ از یک لحظه کم‌کاری و عدم حضور این مردم نجیب و زحمت‌کش اگر چە جوانانش دیگر با وجود بیکاری و نادیده‌گرفتە‌شدن، رنگ به رخسار ندارند.

 

کمی تدبیر لازم است مگر روزی بیدار شویم و تغییر را از درون شروع کنیم وگرنە دور نیست آه این مردم و جوانانش دامنتان را بگیرد و شراره‌اش خشک و تر را باهم بسوزاند.

به امید پاوه‌ای آباد و اورامانی سبز

محمد آشنا عباس منش
۲۳مرداد۱۳۹۸ـ کرمانشاه