چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 12:57

۵۰ هکتار از مراتع ملی پاوه در آتش سوخت

۵۰ هکتار از مراتع ملی پاوه در آتش سوخت

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان پاوه از آتش سوزی بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی شهرستان پاوه خبر داد. یادگار غالبی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود: از شامگاه روز گذشته متاسفانه آتش سوزی گسترده ای از باغات پایین دست تفرجگاه ویمیر پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان پاوه از آتش سوزی بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی شهرستان پاوه خبر داد.

یادگار غالبی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود: از شامگاه روز گذشته متاسفانه آتش سوزی گسترده ای از باغات پایین دست تفرجگاه ویمیر پاوه شروع شد که به دلیل وزش شدید باد ، این آتش سوزی به مناطق بالاتر کوهستان سرایت پیدا کرد.

وی گفت: گستردگی حجم آتش سوزی ، صعب العبور بودن منطقه و وزش باد شدید سرعت مهار حریق را کاهش داد و متاسفانه بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه در نقاط تفرجگاه ویمیر در آتش سوخت.

 

وی با بیان اینکه در روستای چورژی نیز همزمان شاهد آتش سوزی بودیم گفت ؛ همزمان با آتش سوزی منطقه ویمیر پاوه در ارتفاعات دوریسان و روستای چورژی نیز شاهد آتش سوزی بودیم که توان مهار آتش سوزهای را کم کرده بود.

 

غالبی گفت ؛ این آتش سوزی ها در چند نوبت مهار شد اما بدلیل وزش باد شدید دوباره روشن شد که سرانجام در حدود ساعت ۶ بامداد امروز بطور کامل حریق کنترل و مهار شد.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری پاوه گفت ؛ علاوه بر شوختن بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه بنظر می رسد در حجمی مشابه نیز باغات این مناطق دچار حریق و خسارت شدند.

 

یادگار غالبی در پایان از حضور مردمی فعالان عرصه منابع طبیعی، انجمن ژیوای و تمامی کسانی که به هرنحوی در مهار آتش یاری رسان بودند تقدیر کرد.

یک پاسخ برای “۵۰ هکتار از مراتع ملی پاوه در آتش سوخت

  • بهروزبابایی در تاریخ مرداد 22, 1398 گفت:

    باسلام. درطول مدت سال از عدم تدبیرونداشتن سواد کافی مورد نظردرباره اراضی ملی هزاران هکتار از اراضی ملی شهرستان پاوه تبدیل به جاده وخانه های ویلایی میشه ودرسایه عدم تدبیر جناب غالبی فروخته وتبدیل به ملک شخصی میشه حالا طبیعت هم چند هکتار سوزانده باشه یک چهارم تخلفات اداره اراضی ملی در زمان ریاست مهندس غالبی به اراضی ملی شهرستان آسیب نزده. روزیکه گزارشات این تخلفات عمومی ومنتشربشه اونوقت میدانیم در اراضی ملی پاوه چه خبر بوده است که خیلی دیره و عاملان رفته اند.