چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 05:19

آتش‌سوزی در ۱۵ هکتار از اراضی ملی «شوشمی»/ حریق یک زخمی بر جای گذاشت

آتش‌سوزی در ۱۵ هکتار از اراضی ملی «شوشمی»/ حریق یک زخمی بر جای گذاشت

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: ۱۵ هکتار از اراضی منابع ملی روستای مرزی شوشمی از توابع بخش نوسود بر اثر آتش‌سوزی، دچار خسارت شد.   یادگار غالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: عصر روز یکشنبه براساس گزارش رسیده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، راس […]

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: ۱۵ هکتار از اراضی منابع ملی روستای مرزی شوشمی از توابع بخش نوسود بر اثر آتش‌سوزی، دچار خسارت شد.

 

یادگار غالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: عصر روز یکشنبه براساس گزارش رسیده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، راس ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در پایین دست باغات اراضی منابع ملی روستای شوشمی از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه یک فقره آتش‌سوزی به وقوع پیوست.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه افزود: به محض اطلاع نیروهای واکنش سریع اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه مستقر در شهر نوسود به محل عزیمت کرده و بلافاصله یک اکیپ نیز از نیروهای مستقر در شهرستان به نیروهای موجود برای مهار آتش اضافه شد.

 

وی با اشاره به حجم گسترده آتش در این منطقه، گفت: علی‌رغم تلاش‌های نیروهای منابع طبیعی و همچنین نیروهای مردمی و فعالان انجمن محیط زیستی ژیوای با توجه به صعب‌العبور بودن، آلوده بودن محل به مین و مواد منفجره جامانده از دوران جنگ تحمیلی، عدم دسترسی موثر و سریع به حریق حادث شده و وجود پوشش گیاهی مناسب، اطفای حریق را با مشکل مواجه کرد و همین سبب گسترش حریق در محل مذکور شد.

 

غالبی ادامه داد: طی چند مرحله حریق به طور کامل مهار، اما با وجود شیب زیاد و توپوگرافی شدید منطقه مجددا شعله‌ور می‌شد که در نهایت در ساعت ۱۰ صبح امروز حریق اطفا کامل شد.

 

این مسؤول گفت: در این آتش‌سوزی متاسفانه یک نفر از نیروهای واکنش سریع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از ناحیه دست دچار سوختگی شد.

 

وی افزود: براساس برآورده‌های اولیه ۱۵ هکتار از اراضی منابع ملی دچار خسارت شد که برآورد نهایی و میزان خسارت وارده به اراضی منابع ملی براساس مصوبات ستاد مدیریت بحران استان از ناحیه فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی استان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اعلام می‌شود.

یک پاسخ برای “آتش‌سوزی در ۱۵ هکتار از اراضی ملی «شوشمی»/ حریق یک زخمی بر جای گذاشت

  • همشهری در تاریخ مرداد 15, 1398 گفت:

    خسته نباشید به همه آنهایی که در اطفای حریق همکاری داشتند. متأسفانه در این آتش سوزی مراتعی در آتش سوخت که چندین سال به علت نبود دام مازاد و سکونت همیشگی اهالی خود را بازسازی کرده بودند و این آتش خسارت جبران ناپذیری برای طبیعت منطقه در بر داشت.