د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 22:29

طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه اجرا می‌شود/جزئیات اجرای این طرح

طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه اجرا می‌شود/جزئیات اجرای این طرح

به گزارش سلام پاوه : معاون فرماندار پاوه گفت : با هدف تأمین امنیت و براساس درخواست‌های مکرر شهروندان طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در محدوده شهر پاوه اجرا می‌شود. هوشیار عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : در اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد (زنده‌گیری و عقیم‌سازی) و […]

به گزارش سلام پاوه : معاون فرماندار پاوه گفت : با هدف تأمین امنیت و براساس درخواست‌های مکرر شهروندان طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در محدوده شهر پاوه اجرا می‌شود.

هوشیار عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : در اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد (زنده‌گیری و عقیم‌سازی) و پیرو مذاکرات و پیگیری‌های به عمل آمده در این رابطه، با حضور شهردار پاوه ، روسای  ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی شهرستان و نماینده شبکه بهداشت و درمان پاوه محلی جهت انجام و اجرای طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه جانمایی و مشخص شد.

وی گفت : صبح امروز از محل در نظر گرفته شده برای جمع آوری و نگهداری سگهای ولگرد که مشکلات فراوانی را برای شهروندان در داخل شهر بوجود آورده اند و بصورت مکرر شهروندان از حضور گسترده این سگهای ولگرد گلایمند و درخواست ساماندهی این موضوع را داشتند بازدید به عمل آمد.

معاون فرماندار پاوه افزود : با توجه به ازدیاد بیش از حد جمعیت این حیوان در دو سال اخیر، نیاز به اجرای سریع برنامه کنترل جمعیت این حیوان بوده که با اجرای دستور العمل جمع آوری نگهداری و واکسیناسیون آنها می توان با مدیریت و اجرای مناسب و صحیح این برنامه جمعیت سگهای ولگرد داخل و حومه  شهر پاوه را در حد نرمال کنترل و کاهش داد.

عبدالله زاده ابراز امیدواری کرد با جانمایی این مکان و تسطیح و حصار کشی و مشارکت ادارات مربوطه این مشکل شهروندان حل و فصل شود و جمعیت سگ های ولگرد که خطرات ناشی از الودگی و بیماری و حتی حمله به شهروندان را دارند کنترل شود.

 

وی در پایان گفت :در راستای اجرای مصوبات کار گروه سلامت شهرستان مبنی بر جمع آوری و مدیریت سگهای ولگرد رئیس منابع طبیعی از محل پیشنهادی برای اجرای پروژه از سوی منابع طبیعی شهرستان که خارج از شهر و زمین بدون معارض و با دست رسی آسان و کمترین‌تخریب در عرصه منابع طبیعی پیشنهاد گردید و ااقداماتی در چند بند مصوب شد از جمله :

_ ضمن تائید محل از سوی کلیه اعضاء توافق و هماهنگی شد.

_ شهرداری در خصوص تسطیح محل و راهداری شهرستان در خصوص تغیه زنی جاده دست رسی اقدام‌نمایند.

_ شبکه بهداشت ، دامپزشکی و بهداشت درمان ضمن اعلام‌امکانتی که میتوانند برای اجرای طرح در اختیار شهرداری قرار دهند، آنالیز زنده گیری ، نگهداری ، عقیم سازی و رهاسازی در طبیعت را به شهرداری اعلام‌نمایند.

_ شهرداری براساس آنالیز و اعلام‌امکاناتی که در اختیار پیمانکار طرح قرار خواهد داد را به مناقصه بخش خصوصی بگذارد.

_ با مشخص شدن پیمانکار شهرداری با همکاری بخشداران و شهرداران هر سه بخش و تعاونی دهیاران بخشها فنس کشی تهیه امکانات رفاهی را در دستور کار قرار خواهد داد.

لذا از کله شهروندان تا اجرای شدن طرح به نکات دستوری ابلاغی در سایتها از سوی شبکه بهداست ، دامپزشکی و محیط زیست توجه ویژه داشته باشند تا سلامتی شهروندان حفظ شود و از تغذیه سگها جدا” خود داری نمایند .

یک پاسخ برای “طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه اجرا می‌شود/جزئیات اجرای این طرح

  • مجروح شدن پسر بچه ۹ ساله بر اثر حمله سگهای ولگرد در پاوه/ بی تدبیری در تاریخ خرداد 5, 1399 گفت:

    […] طرح زنده‌گیری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در پاوه  به ک… […]