پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 11:19

گزارش تصویری از جشنواره بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی منطقه اورامانات

گزارش تصویری از جشنواره بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی منطقه اورامانات

به گزارش سلام پاوه : جشنواره بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی شهرستان های منطقه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) روز سه شنبه در محوطه غار قوری قلعه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه، در این جشنواره که در محوطه مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه برگزار شد، فرماندار روانسر گفت: […]

به گزارش سلام پاوه : جشنواره بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی شهرستان های منطقه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) روز سه شنبه در محوطه غار قوری قلعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه، در این جشنواره که در محوطه مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه برگزار شد، فرماندار روانسر گفت: بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی بخشی از میراث فرهنگی کشور هستند.

 

سعدی مصطفی زاده با بیان اینکه مهمترین پیام این جشنواره‌ها تولید سرمایه اجتماعی است، افزود: با برگزاری این برنامه‌ها با هم بودن، برای هم بودن و در کنار هم بودن را تمرین می‌کنیم و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: تبادل فرهنگی و انتقال فرهنگ و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه از دیگر پیام‌های برگزاری این گونه برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

 

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه نیز گفت: این جشنواره با استقبال بسیار خوب مردم منطقه و گردشگران غار قوری قلعه برگزار شد و بازی‌ها و غذاهای محلی و صنایع دستی بسیار خوبی ارائه شد.

 

بهرام بهروش افزود: هدف از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی نمایش و احیای بازی‌ها، غذا و آداب و رسوم مناطق است تا بتوانیم از فضای مجازی، دنیای ماشینی و غذاهای شیمیایی دوری کنیم.

 

وی تصریح کرد: منطقه اورامانات بهترین ظرفیت و استعداد برای بازی‌های بومی محلی را دارد و برای اجرای این برنامه‌ها نگاه ویژه ای به این منطقه داریم.

 

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه اضافه کرد: جشنواره بعدی بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی در شهرستان دالاهو برگزار خواهد شد.

در پایان این برنامه از جمعی از بازنشستگان ادارات ورزش و جوانان منطقه اورامانات قدردانی شد.

بیش از ۲۲ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در شهرستان های روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی زندگی می کنند.

گزارش و عکس : یوسف فتاحی