ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 04:20

ایده پور :پاوه با وجود سد داریان برای همیشه از بن‌بست خارج شد/زامیاد :باینگانی ها مشارکت پذیرترین مردم در سطح شهرستان پاوه هستند

ایده پور :پاوه با وجود سد داریان برای همیشه از بن‌بست خارج شد/زامیاد :باینگانی ها مشارکت پذیرترین مردم در سطح شهرستان پاوه هستند

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: نقش سد داریان و احداث راه ارتباطی روستای هجیج با تعدادی زیادی تونل زیبا بعد سال‌های متمادی توانست، پاوه را برای همیشه از بن‌بست خارج کند.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرویز ایده‌پور ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مردم روستای آریت از توابع بخش باینگان، […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: نقش سد داریان و احداث راه ارتباطی روستای هجیج با تعدادی زیادی تونل زیبا بعد سال‌های متمادی توانست، پاوه را برای همیشه از بن‌بست خارج کند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پرویز ایده‌پور ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مردم روستای آریت از توابع بخش باینگان، بخشدار این بخش و جمعی از مسؤولان پاوه با اشاره به توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان، اظهار داشت: نقش سد داریان و احداث راه ارتباطی روستای هجیج با تعدادی زیادی تونل زیبا بعد سال‌های متمادی توانست ارتباط ۲ استان کرمانشاه و کردستان را برقرار و شهرستان پاوه را برای همیشه از بن‌بست خارج کند.

 

فرماندار پاوه افزود: نقش رسانه‌های شهرستان از جمله نمایندگی صدا و سیما در شهرستان و سایت‌های خبری محلی در معرفی جاذبه‌های منطقه و فراخواندن گردشگران به این شهرستان بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است.

 

وی در ادامه به آیتم‌های توسعه در روستا اشاره کرد و گفت: آب، برق، راه، مدرسه، بهداشت از جمله آیتم‌های توسعه در روستا هستند که روستای آریت علاوه بر این آیتم‌ها گاز و مشارکت بی‌نظیر مردم را هم در خود دارد.

 

فرماندار پاوه افزود: این پنج ایتم توسعه در خیلی از روستاهای شهرستان وجود دارد، اما مردم رضایت‌مندی ندارند و دلیل آن مسائل امنیتی و سیاسی نیست، بلکه به نداشتن شغل و درآمد برمی‌گردد.

 

وی روستای آریت را به دلیل مشارکت بالای مردم و اشتیاق جوانان آن به تولید را روستایی پیشرو دانست و اظهار امیدواری کرد، با احداث تعاونی دامداری در این روستا گامی ارزنده در زمینه تولید و اشتغال در منطقه برداشته شود و این روستا به‌عنوان الگوی تولید و اشتغال به دیگر نقاط استان و حتی کشور معرفی شود.

 

فرماندار پاوه از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع درخواست کرد، با تمام توان مردم روستا را در ایجاد این تعاونی که به‌طور قطع و یقین یک برند برای منطقه اورامانات و استان خواهد بود، همراهی و همکاری کنند.

 

بخشدار باینگان نیز با بیان اینکه مردم بخش باینگان مشارکت‌پذیرترین مردم در سطح شهرستان در زمینه‌های مختلف هستند، گفت: این بخش ظرفیت‌های بسیار متعددی برای توسعه کل شهرستان دارد.

 

محمد‌هادی زامیاد افزود: این بخش در حوزه گردشگری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار قدرتمندی دارد در حوزه تورسیم مذهبی(وجود سه نسخه قرآن خطی مربوط به بیش از ۵۰۰ الی ۶۰۰ سال پیش) ، اکو توریست (منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل با داشتن گونه‌های متعدد گیاهی وجانوری) و جاذبه‌های طبیعی مناطق ییلاقیشویسر، گرده، ویراش، سردانی، وزه پوچ ومهر و سرای سنگی خالو‌حسین در منطقه زیبای میگوره  واقع در شهر بانه وره، صنایع دستی و محصولات باغی و دامی ارگانیک از جمله این ظرفیت‌ها است.

 

بخشدار باینگان افزود: روستای آریت حدود ۳۰ درصد از پروتئین و لبنیات شهرستان پاوه را در حال حاضر تأمین می‌کند.

 

دهیار روستای آریت نیز در ادامه با قدردانی از توجه مسؤولان شهرستان، خدمات دولت و نظام در این روستا ارزنده و قابل توجه دانست و به همین سبب از مسؤولان قدردانی کرد.

 

فتاحی اجرای شبکه آب و فاضلاب، احداث مخازن ذخیره  آب و گازکشی را از مهمترین این اقدامات عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه و طرح دهیاری با مشارکت مردم احداث پارک کودک و بهسازی شبکه معابر روستا است که مستلزم همکاری و حمایت مسؤولان است.

 

دهیار آریت عزم و اراده مردم به‌ویژه جوانان روستا را برای ایجاد تعاونی دامداری در روستا جدی دانست و گفت: انشاءالله با همکاری و حمایت مسؤولان این روستا در آینده‌ای نزدیک به عنوان قطب دامداری، تأمین پروتئین و لبنیات شهرستان و منطقه تبدیل خواهد شد.