پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 12:02

توهین به لباس کُردی در تامین اجتماعی کرمانشاه ناشی از یک رفتارخودسرانه بود

توهین به لباس کُردی در تامین اجتماعی کرمانشاه ناشی از یک رفتارخودسرانه بود

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:من به عنوان فردی که مسئولیت پیگیری این اتفاقات پیش آمده را از جانب استاندار کرمانشاه بر عهده داشته ام اعلام می دارم که اهانت صورت گرفته تنها یک رفتار نسنجیده خودسر و یک اتفاق شخصی بوده و مجموعه تامین اجتماعی هیچ نقشی در وقوع آن نداشته است.   مشاور استاندار […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:من به عنوان فردی که مسئولیت پیگیری این اتفاقات پیش آمده را از جانب استاندار کرمانشاه بر عهده داشته ام اعلام می دارم که اهانت صورت گرفته تنها یک رفتار نسنجیده خودسر و یک اتفاق شخصی بوده و مجموعه تامین اجتماعی هیچ نقشی در وقوع آن نداشته است.

 

مشاور استاندار کرمانشاه و مسئول پیگیری ویژه ماجرای اخیر در تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: اتفاقات اخیر تامین اجتماعی استان کرمانشاه و انتشار اخباری مبنی بر رفتار اهانت آمیز یکی از مسئولان این اداره با همکاران خدوم تامین اجتماعی شعبه جوانرود به دلیل  استفاده از لباس محلی و اصیل کردی در جریان شرکت در کلاس آموزشی موجب نگرانی هایی در افکار عمومی شد.

سید علاالدین حیدری افزود: انعکاس این نگرانی ها به مدیران ارشد استان  به ویژه شخصِ استاندار محترم که نسبت به این مسئله بسیار حساس هستند باعث شد ایشان با دقت نظر در جریان حل مسائل اتفاق افتاده قرار گیرند.

وی عنوان کرد: مدیریت مطلوب مدیرکل محترم سازمان تامین اجتماعی استان در لحظات اول این اتفاق، موجب شد که خیلی از سوءتفاهم ها برطرف گردد اما با توجه به انعکاس وسیع این اخبار در رسانه ها و نیز نگرانی بابت بروز برداشت های غیر و دور از واقعیت از این ماجرا و همچنین اهمیت پرداختن به مبحث حقوق شهروندی و لزوم توجه ویژه به برادری و وحدت مثال زدنی اقوام و مذاهب ایرانی -اسلامی استان کرمانشاه،جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم کرمانشاه شخصاً به قضیه ورود کرده و به بنده به عنوان مسئول پیگیری های ویژه استاندار، دستور پیگیری و بررسی این موضوع را دادند .

حیدری اظهار کرد: در جریان پیگیری این موضوع با ارتباط تنگاتنگی که با مدیریت محترم تامین اجتماعی و مجموعه مدیریتی این سازمان و همچنین عزیزان مورد اهانت قرار گرفته و… چند مورد کاملاً محرز و مشخص شد .

وی گفت: اولاً این برخورد صرفاً اتفاقی ناشی از یک رفتار کاملاً شخصی و خودسرانه بوده است .دوماً مجموعه سیاست های سازمان و نگاه مدیریت استان به وحدت و همدلی اقوام و مذاهب ایرانی اسلامی یک نگاه همراهی و برادرانه بوده و هست .ثالثا مجموعه مدیریت سازمان تامین اجتماعی استان در کنار کارکنان شریف مورد اهانت واقع شده ایستاده و با رفتارهای ضد وحدتی شخص خاطی قاطعانه برخورد کرده است.

سید علاالدین حیدری گفت:همه ما نیک می دانیم که اساس و شالوده نظام مقدس جمهوری اسلامی وحدت و برادری بوده و تمام سیاست های کلان و راهبردهای سیاسی و امنیتی در طول این چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی گویای این واقعیت نشات گرفته از نظرات و اندیشه های اسلامی و نیز دستورات و رهنمودهای حضرت امام (ره) ، نگاه  وحدتی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و تصریح قانون اساسی است که مبین برادری و وحدت است.

وی افزود: لذا حرکات و اتفاقات اینچنینی جایی در قاموس ملت بزرگ ایران نداشته و کسانی که در پی اختلاف افکنی  باشند بدون شک آب در آسیاب دشمن ریخته و به هیچ وجه دلسوز نظام و انقلاب نمی باشند .

حیدری با بیان اینکه شرایط کشور و نقشه های شوم دشمنان ایران اهمیت وحدت و همدلی درونی ما را بیش از پیش می طلبد، اظهار کرد: ما در شرایط خاصی قرار داریم که لازم است همه ما این را کاملاً درک و از بروز رفتارهای وحدت شکنانه بپرهیزیم .

وی افزود:هر اندیشه و عملی که بخواهد برخلاف رویه وحدت و اخوت ایرانی اسلامی حرکت و اقدام کند، از اساس محکوم و در نظام اسلامی جایگاهی نداشته و نخواهد داشت ».

حیدری در خصوص اقدامات انجام شده در برخورد با فرد خاطی و دلجویی از کارمندان تامین اجتماعی شهرستان جوانرود، گفت: در بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در کنار عزل مسئول خاطی و نیز اقدامات تنبیهی اداری- سازمان ، یک نشست همدلی با حضور مدیران استان و کارکنان شعبه جوانرود و همچنین کارکنان خدوم حوزه اورامانات این سازمان که همگی با لباس شریف و اصیل کردی حضور یافتند برگزار کنیم و از این عزیزان دلجویی کرده و برادرانه از کنار همه نگرانیها و سوءتفاهمات این چند روز بزرگوارانه بگذریم. در پایان این مراسم بیانیه وفاق و همدلی کارکنان تامین اجتماعی استان با تاکید بر همدلی و خدمت صادقانه به مردم  نیز صادر گردید.

وی عنوان کرد: همدلی و همبستگی ملی ما برترین و موثرین ابزار مقابله و مواجه با دشمنان ایران است و همه ما اینرا نباید از نظر دور بداریم.

مشاور استاندار کرمانشاه گفت: جا دارد از تلاش های  استاندار، مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه، ائمه محترم جمعه و جماعات و نخبگان عزیز جامعه فرهیخته اورامانات و کارکنان تامین اجتماعی استان و تمامی نهادها و کسانیک ه با تدبیر در حفظ برادری و جلوگیری از حرمت شکنی ها و حفظ آرامش جامعه و مقابله با آتش بیاران معرکه و کسانیکه سودای تفرقه را داشتند کوشیدند، تشکر و قدردانی داشته باشم .

وی همچنین از رسانه های استان خصوصاً خبرگزاری کرد پرس به خاطر تلاش های چند روز اخیر در اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم تشکر کرد .

منبع:کردپرس