پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 16:52

وقتی که روز پاک پاوه فراموش می شود

وقتی که روز پاک پاوه فراموش می شود

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در تقویم شهر پاوه روز ۳۱ اردیبهشت به عنوان روز پاک پاوه از سوی کمیسیون فرهنگی شورای دور سوم شهر پیشنهاد گردید و هدف از این روز نمادین پاکسازی کوچه ها، و خیابان های سطح شهر بود که شعار شهر ما خانه ما به صورت عملی اجرا گردد.    […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در تقویم شهر پاوه روز ۳۱ اردیبهشت به عنوان روز پاک پاوه از سوی کمیسیون فرهنگی شورای دور سوم شهر پیشنهاد گردید و هدف از این روز نمادین پاکسازی کوچه ها، و خیابان های سطح شهر بود که شعار شهر ما خانه ما به صورت عملی اجرا گردد. 

 

در سنوات گذشته در این روز شاهد حضور برخی از شهروندان اعم از زنان خانه دار در کوچه ها، جوانان دلسوز در پارک ها، مغازه داران در پیاده روها و کارگران زحمت کش شهرداری در خیابان ها بودیم که هر کدام به سهم خود نسبت به پاکسازی کوچه ها، معابر ، جداول و فضاهای سبز اقدام می نمودند ، برخی نیز از خودروی شخصی استفاده ننموده عده ای دیگر در ملا عام و در خیابان سیگار نکشیده و به کاهش آلودگی هوا اهمیت می دادند که این مهم نشان از مشارکت و مسئولیت پذیری آحاد جامعه و شهروندان در داشتن شهری پاک و پاکیزه بود.

 

بی تردید هدف کمیسیون فرهنگی شورای سوم شهر از این نام گذاری لزوم توجه بیش از پیش در طول سال به حفظ زیباییهای پاوه و پاکیزه نگه داشتن آن از سوی همگان بوده است، اما این مناسب اجتماعی و ملی شهر پاوه ، ۳۱ اردیبهشت امسال به طور کلی به فراموشی سپرده شد نه ادارات متولی و بخصوص شورای شهر و شهرداری در این خصوص اقدامی نمودند و نه حتی رسانه ها به آن پرداختند.

 

آیا مشکلات بهداشتی و نظافتی کوچه ها و پیاده روها و جداول مرتفع گردیده ؟ آیا آلودگی هوا در پاوه کاهش یافته و اساسا نیازی به مشارکت اجتماعی و ترغیب و تشویق شهروندان در این زمینه وجود ندارد؟ و یا آیا این مناسبت اجتماعی شهر پاوه برای مسئولین کنونی متولی شهری اهمیتی ندارد ؟

 

با نگاهی به وضعیت شهر پاوه و پاسخ به این چند پرسش به اهمیت توجه به چنین روزهایی می رسیم . که برای داشتن یک شهر ایده آل و خوب مشارکت عمومی بخش انکار ناپذیر ماجرا است.  و این اقدام نمادین و چنین اقداماتی که در گذشته آغاز شده اند می تواند در یک پروسه زمانی نهادینه شود و اثرات مثبت خود را در شهر نشان دهند.

 

هرچند این یادداشت بدلیل حجم بالای کاری دیرتر و با تاخیر ارائه شد اما پیام آن می تواند لزوم توجه بیشتر اعضای شورا و شهردار و متولیان امر برای تداوم این فعالیتهای فرهنگی و محیط زیستی و نهادینه کردن آنها در شهر پاوه بش از پیش کند و امیدواریم شورای شهر و شهردار با داشتن برنامه و تقویم مناسب به این چنین روزهایی که نامگذاری شده اند بی توجه نباشند . چون بی شک برای توسعه و رشد و آبادانی پاوه اقدامات فرهنگی و حرکتهای اینچنینی و ترویج گسترش مشارکت عمومی نقشی بی بدیل وانکار ناپذیر دارد.

 

بهتر است شورای شهر و شهردار محترم برنامه مدار و زمان شناس باشند و با همراهی سایر متولیان شهر در پاسداشت چنین روزهایی (۳۱ اردیبهشت روز پاک پاوه ) بی توجه نباشند.

 

تصاویر آرشیویی از روز پاک پاوه از سالهای گذشته

 

روز پاک پاوه2 بهزیستی روز پاک پاوه 1 روز پاک پاوه روز-زمین-پاک-در-پاوه

2 پاسخ برای “وقتی که روز پاک پاوه فراموش می شود

  • ناشناس در تاریخ خرداد 9, 1398 گفت:

    وقتی چیزی شعار باشد در برهه ای خاص از زمان و شعار ساز هدفش چیز دیگر باشد نتیجه همین است

  • ناشناس در تاریخ خرداد 6, 1398 گفت:

    متاسفانه پاوه دارد یک زباله دانی بزرگ میشود هر کجا را نگاه میکنی مصالح ساختمانی ریخته شده سطل های زباله کوچک و ماشین های غیر استاندارد و غیر مرتبط حمل زباله بکار گیری میشوند تابلوهایی که قبلا محل کسب و کار یا مطب بود و الان دیگه دایر نیست ولی تابلوهاشون وجود دارد و متاسفانه کسی نیست که پیگیری کند