پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 17:29

فضاهای مخروبه آموزش و پرورش مرکز اقتصادی شهر پاوه را دچار آسیب کرده است

فضاهای مخروبه آموزش و پرورش مرکز اقتصادی شهر پاوه را دچار آسیب کرده است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه : فضاهای مخروبه و بلا استفاده آموزش و پرورش مرکز اقتصادی شهر پاوه را دچار آسیب کرده است . به گزارش خبرنگار سلام پاوه :فرماندار شهرستان پاوه در جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان به فضاهای آموزشی بلا استفاده آموزش و پرورش در مرکز شهر پاوه اشاره کرد وگفت […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه : فضاهای مخروبه و بلا استفاده آموزش و پرورش مرکز اقتصادی شهر پاوه را دچار آسیب کرده است .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :فرماندار شهرستان پاوه در جلسه شورای آموزش وپرورش این شهرستان به فضاهای آموزشی بلا استفاده آموزش و پرورش در مرکز شهر پاوه اشاره کرد وگفت ما یک فضای آموزشی بلا استفاده در روبروی مسجد جامع داریم که با توجه به موقعیت بسیار باارزش است .

ایده پور گفت: مرکز اقتصاد شهر پاوه در طول ده سال گذشته رشد نداشته و مرکز اقتصادی شهر به سمت وسوی خارج از شهر پاوه به دو طرف دوریسان وچورژی ونوریاب رفته است و همین امر باعث شده که زمین ومسکن در دوریسان و نقاط اقماری شهر اعم از ورودی و خروجی باارزش تر از مرکز شهر و مرکز اقتصاد شهری باشد .

وی افزود :این یک مقابله وارونه است و نشانه تضعیف مرکز شهر پاوه است وما دنبال این هستیم که مرکز شهر پاوه را بازسازی واحیاء کنیم ونقش ادارات شهر در این راستا بسیار حائز اهمیت است .

فرماندار پاوه تصریح متاسفانه چون ادارات ما تخصص لازم را ندارند ورود نمیکنند به مباحث تخصصی وانتظار دارند که حتما باید جلسه ای با حضور تعدادی از معماران برجسته متخصص برگزار شود و آنها در این زمینه صحبت کنند .

ایده پور افزود آموزش وپرورش با فضاهای آموزشی مخروبه وبلا استفاده مرکز شهر را گرفته واز طرفی جوانان ومردم شهر در آرزوی یک تالار شهر هستند .

وی افزود فرماندار هم تشخیص میدهد که پاوه نیاز به تالار شهر دارد و هر چه تلاش میکنیم دستگاههای متولی فرهنگ و حتی شهرداری زمین مناسبی در اختیار ندارند .

توپوگرافی خاص این دیارو کمبود زمین از مسائل تاثیر گذار در تصمیمات هستند و این در حالیست که در مرکز شهر برای پارکینگ و مرکز تجاری و خدماتی مردم در تنگنا هستند.

ایده پور افزود بنده تا کنون چندین باراز این مکانها وفضاهای بلا استفاده آموزش وپرورش در مرکز شهر پاوه بازدید کرده ام ،لذا پیشنهاد بنده به عنوان رئیس شورای آموزش وپرورش این است که جلسه ای با حضور معاون محترم امور عمرانی استانداری ،مدیران کل محترم آموزش وپرورش ونوسازی مدارس استان ،سازمان مسکن وشهرسازی ،اقتصاد ودارائی و مدیریت وبرنامه ریزی استان برای تعیین تکلیف این فضاهای آموزشی تشکیل تا بتوانیم با برنامه ریزی تصمیم خاصی برای مرکز شهر پاوه واقتصاد این شهر گرفته شود . و معتقدم در این اثنا بخش خصوصی میتواند گره گشا باشد .

فرماندار پاوه گفت بعد چندین سال باید این فضاهای آموزشی را یکبار برای همیشه وبرای توسعه شهر پاوه تعیین تکلیف کنیم .

ایده پور تصریح کرد با تعیین تکلیف این فضاهای اموزشی ضمن تزریق جان تازه ای به مرکز شهر واحیای آن میتوانیم مسیر میدان مولوی را به مسجد جامع برای کاهش بار ترافیک شهر نیز بازگشایی نمائیم .

وی افزود در صورت تعیین تکلیف این فضاها علاوه بر موارد گفته شده میتوانیم ضمن احداث فضاهای آموزشی مورد نیاز آموزش وپرورش نسبت به احداث تالار شهر ،مرکز اقتصادی وپارکینگ اقدام نمائیم .

ایده پور افزود قصد ونیت ما این است با ساماندهی وبهره گرفتن از فضاهای آموزشی پرت وبلا استفاده آموزش وپرورش مرکز شهر پاوه را احیاء کنیم وامروز همه ما در مقابل این شهر ومردم آن مدیون هستیم واگر به وظیفه خود عمل نکنیم مدیون هستیم . وی گفت این بناهای مخروبه در این محیط نمای مرکز شهر پاوه را دچار آسیب کرده است که باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

فرماندارشهرستان پاوه به اوضاع نامناسب اردوگاه تفریحی تربیتی سریاس اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه برای ساماندهی وبهبود کیفی وکمی اردوگاه تفریحی وتربیتی سریاس در این شهرستان برنامه مدونی ندارد و تا کنون هیچ تحرکی برای توسعه و بازسازی آن اتفاق نیفتاده است .

ایده پور افزود: چندین با تصمیم گرفتیم اردوگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم وخودمان اعلام آمادگی کردیم برای توسعه وارتقای کمی وکیفی ورفع نواقص آن کمک کنیم که اداره کل آموزش وپرورش موافقت نکرد .

فرماندار پاوه افزود: بدلیل فرسایش و استهلاک زیاد ، این اردوگاه نیازمند بودجه و برنامه ریزی خاص با رعایت تمام آیتم ها بویژه گردشگری و توریسم و اقامتگاه کوهنوردی برای فاتحان قلل شاهو در منطقه میباشد . که از اراده اداره آموزش وپرورش خارج بوده ، اما بنده اعتقاد دارم این اردوگاه با مشارکت بخش خصوصی میتواند شکوفا شود .
رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان افزود امروز یک سرمایه ای بنام اردوگاه در سریاس بلا استفاده مانده که به همه ما به طریقی ارتباط دارد ولی به هیچ کدام ما ارتباط ندارد .

ایده پور افزود ارتباط همه ما با اردوگاه سریاس به واسطه آموزش وپرورش است چون مالکیت آن متعلق به آموزش وپرورش است ، به همین دلیل چندسالی صحبت کردیم وپیگیر رفع مشکلات وتوسعه وتقویت اردوگاه سریاس بودیم اما نتیجه ای حاصل نشد .

2 پاسخ برای “فضاهای مخروبه آموزش و پرورش مرکز اقتصادی شهر پاوه را دچار آسیب کرده است

  • ناشناس در تاریخ خرداد 2, 1398 گفت:

    چندین مدرسه مخروبه باینگان
    ساختمان دو هزار متری بهداری قدیمی باینگان و …..
    البته اگر ایشان بدانند باینگان هم هست؟

  • ناشناس در تاریخ خرداد 2, 1398 گفت:

    ایوول دمتون گرم