پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 10:54

بخاطر ۱۰۰ هزار تومان جوانان مردم را نکشید/ لزوم تجدید نظر مسئولان پاوه در خصوص کولبران

بخاطر ۱۰۰ هزار تومان جوانان مردم را نکشید/ لزوم تجدید نظر مسئولان پاوه در خصوص کولبران

به گزارش سلام پاوه : اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان روز گذشته با حضور باشکوه مردم مسلمان و روزه دار پاوه در مسجد جامع پاوه با انتقاد شدید حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه در خصوص کشتن کولبران در مرز های نوسود برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا قادری در […]

به گزارش سلام پاوه : اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان روز گذشته با حضور باشکوه مردم مسلمان و روزه دار پاوه در مسجد جامع پاوه با انتقاد شدید حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه در خصوص کشتن کولبران در مرز های نوسود برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا قادری در بخش یادآوری‌ها با اشاره به مسئله کولبران در شهرستان پاوه، گفت: متأسفانه شهرستان ما به محل مصیبت تبدیل شده و مرتب شاهدیم که افراد کولبری کشته می‌شوند؛ در طول کمتر از یک سال دو نفر کولبر با گلوله مستقیم مأموران مرزبانی؛ دو نفر هم در اثر سقوط از بلندی کشته شده‌اند. دو نفر دیگر هم در تاریکی شب به میدان مین برخورد کرده و پایشان قطع شده و یک نفر دیگر نیز در اثر تیراندازی مأمورین پایش تیر خورده است و نهایتاً در طول هفته گذشته هم شاهد بودیم دو نفر کولبر از اهالی جوانرود در راه یافتن لقمه نانی در نوسود به رحمت یزدان رفتند.

 

امام‌جمعه پاوه با اشاره به درگذشت کولبری به نام هادی موسی زاده در روزهای گذشته گفت: دو شب پیش جماعتی از اهالی محترم کلاش به نزد بنده آمدند و گفتند یکی از اهالی این بخش که برای کولبری به نوسود رفته بود در اثر سقوط از بلندی جانش را از دست داده است؛ صبح به محل پزشکی قانونی و مسجد ملا مقصود رفتم و دیدم حدود ۱۵۰ نفر در مسجد نشسته و سکوت کرده‌اند بسیاری از آنان را میشناختم که همه وابسته به نظام بودند، ضمن تسلیت، به آن‌ها گفتم سکوت شما دلیل بر رضایت نیست بلکه دلیل بر جوانمردی شماست شما اکثراً وابسته به نظام هستید، علیه چه کسی صحبت کنید؟!

 

ماموستا ملا قادر قادری در ادامه به بیکاری مردم اشاره کرد و گفت: مردم ما بیکارند، دولت هم نتوانسته برای آنان کار ایجاد نماید و به‌ ناچار برای پیدا کردن لقمه نانی برای زن و بچه خود مجبورند کولبری کنند و از طرفی هم دولت به مأموران امر کرده کسی تجاوز مرزی نکند و قاچاق وارد مملکت نشود. مأمورین هم اگر دستورات را اجرا کنند نتیجه‌اش این است که می‌بینیم و اگر دستورات را اجرا نکنند، مورد مؤاخذه قرار گرفته و تنبیه می‌شوند.

 

وی افزود: حسب ظاهر هر شب بیش از ۵۰۰ نفر از طریق مرز کوله بری می کنند و این وضعیت بیان کننده این واقعیت است که هم مسئولان و هم مردم گرفتارند و لازم است برای رفع این مشکل چاره جویی شود.

 

ماموستا قادری به دیدار هفته گذشته خود با آیت‌الله علما نماینده محترم ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: روز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به‌ اتفاق جمعی از روحانیون محترم خدمت آیت‌الله علما رسیدیم و شکوائیه مردم را رساندیم و گفتیم شما مرزبانی را بخواهید و با آن‌ها صحبت کنید که به خاطر ۱۰۰ هزار تومان جوانان مردم را نکشند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند “کولبر اگر تنها بارش یک کوله است جلویش را نگیرید” و رئیس محترم قوه قضائیه هم گفتند “برای یک تلویزیون جلوی مردم را نگیرید” اما متأسفانه در شهرستان ما، هم جلوی آنان را می‌گیرند و هم آنان را هدف گلوله قرار می‌دهند و می‌کشند.

 

ماموستا قادری افزود: بنده کشتن این جوانان را محکوم و آن را کاری ناپسند می‌دانم و باید مسئولان و شورای تأمین شهرستان پاوه تجدیدنظر کنند، یا مرز را کاملاً ببندند یا چاره‌ای بیندیشند که جوانان مردم کشته نشوند.

 

امام‌جمعه پاوه در بخش دوم یادآوری ها ضمن دعوت مردم به اجتماع در بیرون از مسجد جامع در حمایت از اقدام دولتمردان جمهوری اسلامی در قبال برجام خاطرنشان کردند: رئیس‌جمهور آمریکا ضد مسلمانان و پاسدار یهود است و تمام حرکات تخریبی در کشورهای مسلمان دسیسه آمریکاست و چون آمریکا می‌خواهد تمام مصالح خود را در خاورمیانه تأمین کند، لحظه‌به‌لحظه دارد ظلم خود را برما مضاعف می‌کند، لذا ما هم در حمایت از اقدام مسئولان کشورمان، بعد از اقامه نماز جمعه در بیرون از مسجد تجمع کرده و فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.