چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 04:39

برگزاری اولین نشست کمیته حفاظت از منابع طبیعی با محوریت اطفاء حریق در پاوه/عکس

برگزاری اولین نشست کمیته حفاظت از منابع طبیعی با محوریت اطفاء حریق در پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه: اولین جلسه کمیته حفاظت از منابع طبیعی شهرستان پاوه با محوریت اطفاء حریق شهرستان برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی و کنترل حریق در سطح شهرستان امروز هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن برگزاری جلسات فرمانداری با ریاست فرماندار  مدیر کل […]

به گزارش سلام پاوه: اولین جلسه کمیته حفاظت از منابع طبیعی شهرستان پاوه با محوریت اطفاء حریق شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی و کنترل حریق در سطح شهرستان امروز هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن برگزاری جلسات فرمانداری با ریاست فرماندار  مدیر کل منابع طبیعی استان آقای کولانی و سرهنگ علی صفا کرمی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه و سایر روسای ادارات تشکیل گردید.

 

مهندس غالبی ریاست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان پاوه در این نشست وضعیت منابع ملی شهرستان را تشریح نمود که با توجه به اینکه سطح وسیعی ازشهرستان منابع ملی می باشد و این منابع خدادادی و طبیعت یکی از موارد منحصر به فرد شهرستان می باشد.

 

وی اعلام نمود: در سال جاری نیز در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی جلسه ی ستاد مدیریت بحران به ریاست مدیر کل ستاد بحران استاندار کرمانشاه تشکیل گردید که وظایف هر کدام از اعضاء عضو ستاد بحران تعیین گردیده همچنین با صدور دستور شش ماده ای استاندار محترم خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی از حیث فراوانی حوادث همچون سیل و زلزله و آتش سوزی وظایف دستگاههای اجرایی را تعیین نمودند.

 

غالبی اظهار کرد: در همین راستا نامه ای از طرف ریاست بازرسی کل استان کرمانشاه خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی با اشاره به مواد قانونی نیز در جهت پیشگیری از وقوع تخلف و سوء جریانات و برقراری حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات هشداره داده شده که کلیه دستگاههای اجرایی به منظور جلوگیری از حوادث آتش سوزی همکاری لازم را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان معمول گردد.

 

مهندس غالبی ضمن اشاره به کاهش چشمگیر آتش سوزی به میزان ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه خود در سال  گذشته و استفاده بهینه از توان مردم و انجمن های زیست محیطی در امر اطفاء حریق نیز اشاره نمود.

 

وی در ادامه میزان بکارگیری از دیده بان ها را در سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر اعلام نمود و همچنین امسال با تجهیز نمودن پایگاه اطفاء در شهرستان خبر داد که در سال جاری مجموعا ۲۶ دستگاه دمنده مخصوص اطفاء در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان می باشد که با استفاده از این ظرفیت مهم می توان در کمترین زمان نسبت به امر اطفاء حریق اقدام نمود و با قول و مساعدت اداره کل منابع طبیعی استان بیمه بی نام برای جبران خسارت احتمالی و صدمات وارده به کسانی که در امر اطفاء حریق مشارکت می نمایند خبر داد.

 

رییس منابع طبیعی وآبخیزداری پاوه با اشاره به تغیه زنی حاشیه جاده های مواصلاتی شهرستان توسط اداره راهداری و حمل نقل جاده ای نیز در حال انجام بوده و انشااله تا قبل از فراسیدن فصل خشک این تیغه زنی اتمام یابد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: برنامه های کوتاه تلویزیونی و رادیویی در رسانه های سطح استان به منظور منظور ارائه هشدارهای لازم به مردم و بهره برادارن استفاده خواهد شد و همچنین با درج مطالب در بازه های زمانی مشخص در سایتهای رسمی شهرستان نیز هشدارهای لازم ارائه میگردد.

 

وی اظهار کرد: با برگزاری همایش های تعاملی در سطح دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش های تابعه و همچنین برگزاری جلسات با انجمن های مردم نهاد و همکاری و تعامل به منظور پیشگیری از حریق بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

در نهایت پس از تبادل نظر سایر شرکت کنندگان در جلسه جناب آقای ایده پور خواستار تعامل و رایزنی با اقلیم کردستان عراق به منظور جلوگیری از سرایت حریق از مناطق مرزی شد و همچنین نظرات خود را در خصوص ظرفیت خالی مراتع شهرستان و تعیین تکلیف اسناد اراضی منابع ملی به سمع و نظر مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزراری استان رساند .