پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 06:14

آیین بزرگداشت مقام معلم در پاوه برگزار شد

آیین بزرگداشت مقام معلم در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : طی مراسمی با حضور مسئولان ،معلمان و فرهنگیان از مقام و منزلت معلمان تجلیل و تکریم شد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم امام جمعه پاوه با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد وخاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری به ویژگی های شخصیتی این استاد فرهیخته […]

به گزارش سلام پاوه : طی مراسمی با حضور مسئولان ،معلمان و فرهنگیان از مقام و منزلت معلمان تجلیل و تکریم شد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم امام جمعه پاوه با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد وخاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری به ویژگی های شخصیتی این استاد فرهیخته اشاره کرد و گفت :افکار و اندیشه ها و کتاب و نوشته های شهید مطهری غنی ترین منابع برای عمل به ارcشها و حفظ و تقویت آنها است.

 

ماموستا ملا قادرقادری شهید مطهری را از نیروهای ارزشی و معتدل نظام اسلامی برشمرد که میتوان با اتکا به کتابها و نوشته های ایشان به بهترین شیوه عمل کرد .

 

 امام جمعه پاوه با استناد به آیات الهی واحادیث نبوی به تشریح و تبیین جایگاه معلمان از دیدگاه دین پرداخت و گفت معلمان پاسداران دین و پرچمداران علم،آگاهی و روشنگری در جامعه هستند و به همین  واسطه شایسته تجلیل وتکریم هستند .

 

 وی تصریح کرد در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی صداقت ،تعهد،وفاداری و اخلاص معلمان با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل ،سازندگی کشور و تلاش برای ارتقای جایگاه علمی کشور نمایان است .

 

ماموستا ملا قادرقادری با اشاره به نقش و تأثیرگزاری معلمان در جامعه خواستار مجهز بودن آنها به علم روز شد و گفت معلمان در آموزش و تدریس از بهترین و جدیدترین قواعد درسی و در بعد تربیت از بهترین تاکتیک های تربیتی بهره ببرند .

امام جمعه پاوه؛ از معلمان گذشته تا به امروز این دیار یاد کرد و بر نقش ویژه فرهنگیان در شرایط امروز کشور که دشمنان ملت ایران جنگ فرهنگی و اقتصادی همه جانبه علیه این سرزمین اسلامی ترتیب داده اند، تاکید کرد.

 

ماموستا ملا قادر قادری؛ همچنین به دیگر مناسبت روز کارگر پرداخت و با بیان نحوه شکل گیری روز جهانی کارگر، در سخنانی به جایگاه کارگران در مبانی اسلامی و سیره پیامبر اسلام(ص) پرداخت و بر لزوم احترام و توجه به حقوق این قشر زحمتکش توصیه نمود.

 

مدیر آموزش و پرورش پاوه، معلمان را خداوندگاران کلمات و شعور و رکن اصلی تعلیم و تهذیب توصیف کرد و رسالت معلمان را روشنگری جامعه در عرصه تاریک ناشناخته دانست.

 

مختار برزگرفرد؛ آموزش را عامل اصلی دستیابی به ثبات، سلامت و احترام میان جنسیت ها، اقوام، ادیان و جوامع برشمرد و افزود؛ شکوفایی استعدادهای انسان ها، کلید آموزش است که نقش معلم در این شکوفایی غیرقابل انکار است.

مدیر آموزش و پرورش پاوه؛ با اشاره به جدیدترین تعریف سازمان جهانی یونسکو کار معلمی را یک تخصص عنوان کرد که وظیفه مصونیت آحاد جامعه در مقابله با صد ارزش ها عهده دار است.

 

برزگرفرد؛ همچنین از حضور امام جمعه، فرماندار، کانون بازنشستگان استان کرمانشاه، شهردار و اعصای شورای اسلامی شهر پاوه، روحانیت معزز و روسای ادارات، اعضای شورای آموزش و پرورش و شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان،بازنشستگان فرهنگی در این آیین باشکوه تقدیر کرد و این حضور صمیمانه را نشانه قدردانی تمامی مسئولان و آحاد جامعه از زحمات و تلاش های بی دریغ فرهنگیان عنوان کرد.

 

 

گفتنی است؛ سخنرانی های کم تعداد و کوتاه ، اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط دانش آموزان دبستان های دخترانه کوثر و پسرانه شهید صدوقی، اجرای سرود گروه ناشنوایان مرکز آموزشی طلوع به رهبری خانم مصطفایی، تکنوازی دف هنرمند روشندل غزل بهرامی، و اجرای موسیقی فولکلور توسط صدیق حسنی و ابراهیم احمدی از اولیای دانش آموزان دبستان سعدی و آقای زارعی، اجرای دکلمه دانش آموز سارینا حسینی و نمایش طنز انجمن نمایش پاوه و برنامه های شاد و متنوع دیگر که برای نخستین بار در فضای باز و اردیبهشتی پارک شهید کاظمی برگزار می شد از ویژگی های این آیین زیبا بود.

 

شایان ذکر است؛ در پایان این آیین، از معلمان برتر منطقه ای و استانی آموزش و پرورش پاوه تجلیل شد.

 

گفتنی است گزارش ویژه تصویری متعاقبا منتشر می شود.