پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 14:05

افتتاح پروژه تصفیه خانه شماره ۲ پاوه/آغاز بهره برداری از آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانی کوان

افتتاح پروژه تصفیه خانه شماره ۲ پاوه/آغاز بهره برداری از آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانی کوان

به گزارش سلام پاوه : با حضور وزیر نیرو در پاوه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شهر پاوه  افتتاح شد بهره‌برداری از آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانی کوان در روستای دشه آغاز شد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : وزیر نیرو ضمن افتتاح پروژه تصویه خانه شماره دو شهر پاوه از طریق ویدئو کنفراس […]

به گزارش سلام پاوه : با حضور وزیر نیرو در پاوه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شهر پاوه  افتتاح شد بهره‌برداری از آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانی کوان در روستای دشه آغاز شد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : وزیر نیرو ضمن افتتاح پروژه تصویه خانه شماره دو شهر پاوه از طریق ویدئو کنفراس به دستور رییس جمهور گفت :  به برکت جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۱۴۱ تصفیه‌خانه آب در کشور ساخته شده است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری نیز ۱۲ تصفیه‌خانه بزرگ آب دیگر در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

رضا اردکانیان با افتتاح تصفیه‌خانه شماره دو پاوه گفت : تعداد تصفیه خانه‌های کشور به ۲۲۱ واحد می باشد و تا پایان سال جاری ۲۲ تصفیه‌خانه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع ۲۴۳ تصفیه خانه فاضلاب در کشور خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: با بهره‌برداری از این طرح، شاهد ارتقای چشمگیری در زمینه جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری در پاوه خواهیم بود.

 

علیرضا تخت‌شاهی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش افق این طرح ۱۴۱۰، ۲۰ هزار نفر است، افزود: فاز اول اجرایی این پروژه، برای جمعیت ۱۰ هزار نفر با ظرفیت ۱۷۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز وارد مدار شد.

وی در ادامه افزود: در این شهرستان فاز اول طرح تصفیه خانه آب با اعتباری بالغ بر سی میلیارد تومان و پوشش جمعتی چهل هزار نفر و تصفیه خانه شماره دو این شهر با ۱۲٫۵ میلیارد تومان با پوشش ده هزار نفر امروز بهره برداری رسید.
مطالعات تصفیه و دفع فاضلاب شهر پاوه در چهارچوب قرارداد مطالعات شهر پاوه از سوی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۷۶ به مهندسین مشاور جویاب نو محول گردید.
لذا طی مطالعات انجام شده با پیشنهاد احداث دو تصفیه خانه در دو نقطۀ شهر موافقت شد و تصفیه خانه اول درنقطۀ متمرکز شهر طراحی و ساخته شد و در دست بهره برداری می باشد. جهت طراحی و ساخت و بهره برداری از تصفیه خانه دوم درقسمت توسعه یافته شهر قرارداد جدیدی به تاریخ ۸ تیر ماه ۸۹ با عنوان بازنگری مرحله اول و انجام مرحله دوم مطالعات تصفیه خانه دوم از طرف آب و فاضلاب استان کرمانشاه به مهندسین مشاور جویاب نو ابلاغ شد .پس از اتمام مطالعات و تهیه نقشه ها و اسناد، مناقصه انتخاب پیمانکار برگزار گردید و در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۰ کمیسیون معاملات شرکت گرایش برق و برودت را به عنوان برنده مناقصه و پیمانکار پروژه انتخاب نمود.
همچنین در این مراسم بهره برداری از آبرسانی به شهر پاوه ازطریق چشمه هانی کوان در روستای دشه به شهر پاوه آغاز شد .
گفتنی است پروژه انتقال آب چشمه هانی کوان در روستای دشه به پاوه بیش از یک دهه طول کشیده است .
وزیر نیرو در پاوه