چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 01:42

آموزش و مشارکت مردم مانع از آتش‌سوزی منابع طبیعی می‌شود

آموزش و مشارکت مردم مانع از آتش‌سوزی منابع طبیعی می‌شود

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، هشدار و آموزش می‌توانیم آسیب‌های مخرب زیست محیطی را کنترل کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و به نقل از استانداری کرمانشاه، جلیل بالایی در نشست ستاد اطفای حریق استان در استانداری، تشکیل زود هنگام این ستاد را نشانه […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، هشدار و آموزش می‌توانیم آسیب‌های مخرب زیست محیطی را کنترل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و به نقل از استانداری کرمانشاه، جلیل بالایی در نشست ستاد اطفای حریق استان در استانداری، تشکیل زود هنگام این ستاد را نشانه عزم بین بخشی برای کنترل و کاهش آتش‌سوزی جنگل، مرتع و مزارع در استان دانست.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه سپس به نقش و اهمیت بسیج نیروها در مواجهه با آتش‌سوزی‌های احتمالی اشاره کرد و از تشکیل ۱۴ همایش توجیهی در شهرستان‌ها با حضور فرماندهان پایگاه بسیج، داوطلبان هلال احمر، دهیاران، حافظان محیط زیست، منابع طبیعی و نقش پررنگ نهادهای مردم نهاد حامی محیط زیست با محوریت منابع طبیعی خبر داد.

 

وی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌های اجتماعی به‌ویژه نقش محوری دهیار در روستا، جامعه دانش‌آموزی، ائمه جمعه و جماعات بهره‌مند شویم.

 

وی در ادامه با قدردانی از همه دست‌اندرکاران از پیشنهاد چهار تفویض اختیار برای تسهیل در حضور به‌موقع در صحنه آتش‌سوزی خبر داد و افزود: این چهار تفویض اختیار شامل اخذ مجوز فعالیت شهرداری‌ها در خارج از حریم شهرها، فعالیت دهیاری‌ها در خارج از محدوده روستا، دریافت مجوز سورت پروازی هوانیروز و امکان دسترسی یگان‌های اطفای حریق در محدوده پادگان‌های نظامی از شورای بحران و تامین است.

 

بالایی ابراز امیدواری کرد، با حمایت استاندار کرمانشاه تعدادی از پایگاه‌های اطفای حریق و دهیاری‌ها که در مناطق معرض آسیب هستند به تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه دمنده مجهز شوند.

یک پاسخ برای “آموزش و مشارکت مردم مانع از آتش‌سوزی منابع طبیعی می‌شود

  • رستمی تبار در تاریخ فروردین 31, 1398 گفت:

    توسعه مجدد دامداری و چرای دام مدیریت شده, علف چینی به موقع , پاکسازی کنترل شده اطراف پرچین ها و باغات , جمع آوری شاخه های خشکیده درختان جنگلی که در کم بارانی های چند سال گذشته دچار تنش شده اند اقدام قبل از بحران در این زمینه هستند. آنچه که در خصوص مهار آتش فرمودید اقدام آخر است. چرا همیشه به آخر کار می اندیشی؟ این مدیریت آتش است تا مدیریت بحران…..