ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 17:44

اورامانات محور گردشگری استان است/مجمع نمایندگان استان همسو برای ثبت جهانی اورامانات

اورامانات محور گردشگری استان است/مجمع نمایندگان استان همسو برای ثبت جهانی اورامانات

به گزارش سلام پاوه : احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر سعیدی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در نماز جمعه امروز شهرستان پاوه حضور یافتند.   احمد صفری نماینده کرمانشاه در گفتگو با سلام پاوه ضمن تبریک سال نو به مردم اورامانات بخصوص مردم شهید پرور پاوه ، […]

به گزارش سلام پاوه : احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر سعیدی رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در نماز جمعه امروز شهرستان پاوه حضور یافتند.

 

احمد صفری نماینده کرمانشاه در گفتگو با سلام پاوه ضمن تبریک سال نو به مردم اورامانات بخصوص مردم شهید پرور پاوه ، ماموستا ملا قادر قادری و مردم نمازگزار در نماز جمعه پاوه گفت : خوشحالم در جمع نمازگزاران اهل سنت شهرستان پاوه هستم و امیدوارم سال پربرکتی را مردم عزیز سپری کنند.

 

وی اورامانات را محور گردشگری در استان کرمانشاه دانست و گفت: همانطور که معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری کشور دکتر علی اصغر مونسان اعلام کرد هر سال یک سهمیه کشور برای ثبت جهانی در نظر گرفته شده است که خوشبختانه امثال کرمانشاه به عنوان پایتخت نوروزی در نظر گرفته شد. و سهیمه ثبت جهانی به اورامانات که ظرفیتهای بالایی دارد رسید.

 

نماینده مردم کرمانشاه افزود: مجمع نمایندگان استان قبل از سفر اخیر دکتر مونسان به استان کرمانشاه تشکیل جلسه دادند و از ایشان برای حضور در استان دعوت کردند که چون پایان سال بود نتوانستند بیایید تا اینکه در تعطیلات حضور پیدا کردند و بازدیدی از منطقه بکر اورامانات و همچنین طاق بستان کرمانشاه داشتند که بتوانند در یک محور این دو منطقه را ثبت جهانی کنند.

 

صفری ادامه داد و گفت : مجمع نمایندگان ، ائمه جمعه و جماعت و استاندار محترم همه دست به دست هم دادیم که ان شا الله بتوانیم موضوع ثبت جهانی اورامانات را در وهله اول به نتیجه برسانیم .

 

وی با اعلام اینکه کل نمایندگان استان کرمانشاه برای ثبت جهانی اورامانات همسو و همراه اند گفت : با توجه به اینکه استان کرمانشاه جزء بیکارترین استانهای کشور است توسعه و رونق گردشگری استان می تواند آمار اشتغال را بالا ببرد .

 

صفری با اشاره به ظرفیتهای گردشگری استان کرمانشاه  و منطقه اورامانات گفت : استان کرمانشاه یک استان چهار فصل و زیبا است و پتانسیل های خاصی دارد و از نظر آب و هوا و ظرفیتهای کشاورزی نیز وضعیت مناسبی دارد و با وجود این همه قدرت و توانمندی استان و داشتن ظرفیتها متاسفانه ما بیکارترین استان کشور هستیم .

 

وی افزود :امیدواریم با حول و قوه الهی همه همراه با مسئولان اجرایی این قول را داده ایم که محور گردشگری استان بیش از پیش فعال شود و هم باعث جذب توریست و گردشگر شویم و هم درکنار آن درآمد زایی صورت بگیرد.

 

وی در پایان با اشاره به رشادتهای مردم استان کرمانشاه و خطه شهرستان پاوه در جنگ هشت ساله دفاع مقدس گفت : همانطور که در هشت سال دفاع مقدس این مردم رشادت و جانفشانی کردند امروز ما شاهد یک جنگ دیگر به نام جنگ اقتصادی هستیم که بسیار سخت تر از جنگهای دیگر است که همه ما باید در این زمینه با رهنمودهای مقام معظم رهبری و همراهی مردم و مسئولان در این جنگ نیز پیروز شویم.