ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 17:10

از دیدگاه ما شوشمی یک مرز رسمی است/انتقاد از فرمانداران پاوه و ثلاث باباجانی در خصوص زیرساختهای مرزی

از دیدگاه ما شوشمی یک مرز رسمی است/انتقاد از فرمانداران پاوه و ثلاث باباجانی در خصوص زیرساختهای مرزی

به گزارش سلام پاوه : نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به توافقات حاصل شده مرز شوشمی از دیدگاه ما یک مرز رسمی است . شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: با توجه به توافقاتی که بین ما هیئت ایرانی اعزامی به اقلیم کردستان عراق […]

به گزارش سلام پاوه : نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به توافقات حاصل شده مرز شوشمی از دیدگاه ما یک مرز رسمی است .

شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: با توجه به توافقاتی که بین ما هیئت ایرانی اعزامی به اقلیم کردستان عراق با مسئولان اقلیم حاصل گردید از دیدگاه ما مرز شوشمی از حالا یک مرز مجاز رسمی است .

 

وی افزود: طی سفر دو روزه ای که با هیئت بلند پایه ای از وزارت کشور متشکل از مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور و مشاور معاون امنیتی وزیر کشور و مسئول امور گذرنامه ها در وزارت کشور به اقلیم کردستان عراق داشتیم در خصوص مرزهای استان کرمانشاه و به خصوص مرزهای اورامانات با اقلیم مذاکرات مفصلی انجام شد .

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی افزود : در این سفر دو روزه دیدارهای جداگانه ای با استانداران اربیل (هه ولر) ،سلیمانیه و حلبچه برگزار شد که پیرامون رسمی شدن و توسعه بعضی از مرزهای استان کرمانشاه با این مقامات گفتگو داشتیم .

 

نادری تصریح کرد: در این مذاکرات در خصوص رسمی شدن مرز شوشمی و بازگشایی و توسعه مرز های تیله کوه و شیخ صله بحث و تبادل نظر شد و به توافقات خوبی دست یافتیم.

 

وی افزود: به لطف خدا و عزم راسخ هیئت اعزامی کشورمان و مکاتبات و توافقاتی که امضاء شد مرز شوشمی شهرستان پاوه از امروز و از دیدگاه ما یک مرز مجاز رسمی است که فقط باید در انتظار مقدمات افتتاح رسمی آن باید باشیم .

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی رسمی شدن مرز شوشمی را یک خواسته و مطالبه به حق مردم حوزه اورامانات و به ویژه مردم پاوه دانست که امروز محقق شد .

 

نادری افزود: رسمی شدن این مرز (شوشمی) هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم برای اقلیم کردستان عراق در راستای توسعه روابط ، تجارت و گردشگری بسیار حائز اهمیت و تأثیر گزار است .

 

وی خاطر نشان کرد :در بحث مرز شیخ صله که هم اکنون در موضع مبادلا کالا و تجارت فعال است برای توسعه این امر بحث و گفتگو شد و در خصوص مرز سازان نیز مذاکراتی انجام شد که مقرر گردید بر اساس تفاهم نامه ما بین استانداران حلبچه و کرمانشاه مطالعات لازم برای ایجاد بازارچه مرزی در این مرز نیز انجام شود .

 

نادری تصریح کرد: برای توسعه و ارتقای تجارت در مرزهای پاوه و شیخ صله نیازمند تلاش بیشتری از سوی فرمانداران ثلاث و پاوه هستیم و اینکه زمان بیشتری را برای ساماندهی مرزها اختصاص دهند .

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات افزود: در این برهه زمانی که زمینه لازم برای صادرات و واردات کالا از بازرچه های مرزی فراهم شده و با توجه به مجاز بودن واردات ۱۴۸ قلم کالا ،می طلبد با تشویق تجار و بازرگانان و واردات کالا هم در جهت تأمین معیشت مرزنشینان گام برداشت و هم با واردات قیمت اجناس را کاهش داد .

 

وی با انتقاد از عملکرد فرماندار پاوه و ثلاث باباجانی در خصوص زیرساختهای مرزی در این دو مرز گفت: من از فرمانداران این دو شهرستان مرزی توقع دارم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند .

 

نادری گفت: این مردم (حوزه پاوه واورامانات) با توجه به رشادت و فداکاری و تلاش آنان در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ و تقویت نظام و دستاوردهای آن و تحمل سختی و مشقات فراوان شایسته بهترین خدمت هستند .

 

 

5 پاسخ برای “از دیدگاه ما شوشمی یک مرز رسمی است/انتقاد از فرمانداران پاوه و ثلاث باباجانی در خصوص زیرساختهای مرزی

  • بهروزبابایی در تاریخ اسفند 24, 1397 گفت:

    باسلام.نودشه عزیز چگونه این شکلی از آقای ایده پور دفاع میکنی بدون هیچ توجیهی.چگونه ایشان مدیرخوبی هستن امادرهفته دو روزاداره میباشن.وقت ملاقات نده به ارباب رجوع مکر میتونه چنین کاری بکنه شما کدام مسئول رو خواستی ببینی وبهت اجازه ندادن.کورکورانه وبدون دلیل آدمهاروبزرگ نکنین.آقای ایده پور ناتوان ترین وبی سوادترین فرمانداری بوده که پاوه به چشم خود دیده باشد.

  • نودشه در تاریخ اسفند 24, 1397 گفت:

    مطمئنا اگر پرویز ایده پور نیز به مانند بعضی ها دوربین جلوتر از حرکت شان بود اینگونه مورد انتقاد قرار نمیگرفت.مطمئنااگر به مانند سایر مسئولین کسی نمیتونست حتی وقت ملاقات بگیره اینگونه نمیبود.

    جناب آقای نماینده.تاریخ در مورد همه ی ما قضاوت خواهد کرد.زیاد تند نروید

  • ناشناس در تاریخ اسفند 20, 1397 گفت:

    کلمه اقلیم یک اصطلاح آب و هوایی است و نمیدانم چگونه به یک منطقه از کشوری اقلیم اطلاق می گردد.
    ویکیپیدیا:
    اقلیم به شرایط آب و هوایی یک منطقهٔ جغرافیایی نظیر دما، رطوبت، فشار اتمسفر، باد، بارش و سایر مشخصه‌های هواشناسی در مدت زمانی نسبتاً طولانی نسبت داده می‌شود. در هواشناسی معمولاً شرایط حال حاضر آب و هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد در حالی که در اقلیم‌شناسی مشخصه‌های درازمدت آب و هوا مورد توجه‌است.
    بنابراین اطلاق کلمه اقلیم برای فرار از اصطلاحاتی است که به مذاق ما خوش نمی آید. با این حال بکارگیری منطقه و یا قلمرو بهتر است.

  • ناشناس در تاریخ اسفند 20, 1397 گفت:

    اگرچه حلبچه اخیرا استان شده ولی آنچه عیان است از دوره دکتر احمدی نژاد دوستان حلبچه ای همواره در فکر ایجاد گذرگاه در مرسان بوده اند. ظاهرا مسیر شوشمی برای آنها ارزش اقتصادی ندارد و دردسرهای خاصی ایجاد می کند. بهتر است ما هم با استقبال از این حسن توجه آنها گام برداریم و کارشکنی نکنیم. بنظر نمی رسد در این منطقه مشکل امنیتی خاصی پدید آمده باشد. در سالهای اخیر شاهد مواری از مشکلات امنیتی در نوسود و حتی پارسال در ویمیر پاوه بودیم اما سالهاست در این منطقه مشکل خاصی اتفاق نیفتاده و این نشان از آن دارد که مردم به مقوله امنیت برای امرار معاش نگاه ویژه ای دارند. علاوه بر آن جاده در این مسیر براحتی قابل تعریض و تردد خودرو سهل تر است و علاوه برآن مجبور نیستند از تونل میوه فروشان ورودی پاوه عبور کنند.
    هرچند مسئولان ما دوست دارند به نام خود و برای کسب رای ثبت کنند ولی گام اول را در شرایط فعلی کردهای عراق برداشتند.
    بهرحال چه شوشمی و چه مرسان باید تنگ نظری ها را برداشت و برای این مهم گام برداشت هرچند امید است در سفر ررئیس جمهور محترم خبر حذف ویزا بین دو طرف قطعی گردد.

  • حقیقت در تاریخ اسفند 19, 1397 گفت:

    با تشکر از جناب اقای ایده پور که واقعا در طول مدت دو سال چراغ خاموش و بدون هیاهو زحمات زیادی را هم در سطح استان و هم در وزارت کشور و وزارت امور خارجه جهت رسمی نمودن مرز شوشمی متحمل شدن جا دارد واقعا به این مرد خستگی ناپذیر تبریک و خسته نباسید گفت