چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 17:09

ششمین همایش جامعه ایمن در پاوه برگزار شد

ششمین همایش جامعه ایمن در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبج امروز ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، سرهنگ حیدری رئیس پلیس راهور استان ،معاون […]

به گزارش سلام پاوه : ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبج امروز ششمین همایش جامعه ایمن استان کرمانشاه با حضور دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، سرهنگ حیدری رئیس پلیس راهور استان ،معاون فرماندار پاوه ، دکتر تاری وردی رئیس دادگستری پاوه ، سرپرستان شبکه های بهداشت و درمان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، نمایندگان کمپین نه به سوانح جاده ای، روسای ادارات راهداری شهرستانهای اورامانات، شهردار پاوه و نمایندگان شهرداریهای روانسر و جوانرود در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مراسم تقدیر و معارفه سرپرست شبکه بهداشت پاوه برگزار شد

دکتر شکیبا در این همایش با بیان اینکه امروزه ۸۰ درصد از مرگ ها بدلیل بیماری های غیر واگیر اتفاق می افتد گفت: برنامه اساسی دانشگاه بحث خودمراقبتی است و در سال آینده برنامه های گسترده ای در این حوزه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از مرگ و میرها مرتبط به بیماری های قلب و عروق و۱۲ درصد مربوط  به دیابت است گفت: جامعه نیازمند بهبود تغذیه و افزایش تحرک برای افزایش سطح خودمراقبتی است.
دکتر شکیبا سوانح و حوادث را دومین علت مرگ در کشور دانست و گفت: معمولا قشر جوان قربانی اصلی سوانح و حوادث هستند.

در ادامه دکتر ولدبیگی به عنوان دبیر جلسه مقدم میهمانان را گرامی داشت و توضیحات تکمیلی در خصوص اقدامات شبکه در برنامه جامعه ایمن را به هوشیار بهشتی زاده ریس مرکز بهداشت پاوه سپرد.

سرهنگ حیدری ریس پلیس راهور استان با ارایه آمار و توضیحات لازم وضعیت حوادث و سوانح جاده ای و ترافیکی اورامانات را بررسی کرد.

شهردار پاوه نیز با ارایه گزارشی روند اصلاح هندسی تعدادی از معابر سطح شهر پاوه را به عنوان اقداماتی در راستای جامعه ایمن برشمرد.

در ادامه ریس اداره راه شهرستان روانسر آمار تلفات جاده ای اورامانات را به نسبت حجم تردد بسیار بالا عنوان نمود و مسیر قزانچی تا روانسر را از مسیر های حادثه خیز عنوان کرد.

ریس اداره راه شهرستان پاوه نیز اقدامات انجام شده در سال ۹۷ را به تفضیل بیان نمود.

گفتنی است در حاشیه این همایش مراسم تقدیر و معارفه سرپرست شبکه بهداشت پاوه برگزار شد طی این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تقدیر از آقای صبور حسینی بدلیل زحمات بسیار در زمان تصدی مسئولیت بهداشت و درمان شهرستان پاوه برای دکتر ولدبیگی به عنوان سرپرست جدید این شهرستان آرزوی موفقیت کرد.