پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 18:55

کشف و ضبط ۴ قطعه کبک وحشی در پاوه / عکس

کشف و ضبط ۴ قطعه کبک وحشی در پاوه / عکس

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه از کشف و ضبط چهار قطعه کبک وحشی و دستگیری یک شکارچی غیرمجاز خبر داد. محمد اخگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار داشت: حسب گزارش واصله شهروندان ماموران محیط زیست پاوه با همکاری نیروی انتظامی شهرستان، به‌منظور برخورد و پیشگیری با متخلفان شکار و […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه از کشف و ضبط چهار قطعه کبک وحشی و دستگیری یک شکارچی غیرمجاز خبر داد.

محمد اخگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار داشت: حسب گزارش واصله شهروندان ماموران محیط زیست پاوه با همکاری نیروی انتظامی شهرستان، به‌منظور برخورد و پیشگیری با متخلفان شکار و صید غیرمجاز و برخورد با شخصی که اقدام به نگهداری، خرید و فروش کبک در منزل شخصی می‌کرد، با هماهنگی با مراجع  قضایی شخص مذکور دستگیر و چهار قطعه کبک وحشی از وی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاوه افزود: پرونده مورد‌نظر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: کبک‌های کشف شده با حضور فعالان محیط زیست و نماینده انجمن محیط زیستی ژیوای پاوه در دامان طبیعت شهرستان پاوه رهاسازی شد.

اخگرزاده در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم و فعالان محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از تمام شهروندان خواست که با توجه به فصول شکار ممنوع و فصل جفت‌گیری گونه‌های حیات وحش (پرندگان) به‌ویژه در اسفندماه و فروردین‌ماه نهایت همکاری را با این اداره داشته باشند و متخلفان را معرفی کنند.

این مسؤول به شکارچیانی که به‌صورت غیرمجاز و با سوءاستفاده از غریزه ذاتی با شکار پرندگان در این فصل جفت‌گیری، خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر طبیعت وارد می‌کنند درخواست تجدیدنظر مجدد در نحوه برخورد و رفتارشان با طبیعت و حیات وحش را کرد و گفت: حیات وحش و طبیعت میراث‌های و ارزشمندی هستند که در واقع متعلق به عموم ملت و نسل‌های آینده بوده و همه در قبال آن مسؤول هستیم.