پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 16:01

همایش بزرگ دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در پاوه برگزار شد

همایش بزرگ دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : همایش بزرگ دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به همت ناحیه سپاه پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این همایش فرماندعه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه با تشریح دستاوردهای متعدد و پرشمار انقلاب اسلامی در چهل سال عمر پربرکت خود گفت این دستاوردها در زمینه علمی […]

به گزارش سلام پاوه : همایش بزرگ دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به همت ناحیه سپاه پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این همایش فرماندعه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه با تشریح دستاوردهای متعدد و پرشمار انقلاب اسلامی در چهل سال عمر پربرکت خود گفت این دستاوردها در زمینه علمی ، اقتصادی ،کشاورزی ،پزشکی ، محرومیت زدایی ،خودکفایی ونظامی بسیار متعدد و فراوان هستند .

 

سرهنگ ارسلان سلطانقلی افزود: امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از موضوعات علمی و نظامی از قدرتهای برتر جهان است .و یا حداقل در ردیف کشورهای برتر قراردارد .

 

وی با اشاره به اهمیت این دستاوردها تصریح کرد این دستاوردها و حفظ آنها در شرایطی بوده است که کشور و انقلاب ما طی این چهل سال مورد تهاجم و آماج توطئه ههای متعدد از جمله هشت سال جنگ نابرابر ،ترور و تحریم و صدها موضوع دیگر بوده است و به همین جهت حائز اهمیت است .

 

در ادامه احمد رجبی از اساتید دانشگاه به وجود انقلابهای بزرگ قرن بیست اشارعه کرد و گفت انقلاب اکتبر روسیه ،انقلاب کوبا و الجزایر و انقلاب اسلامی ایران از جمله این انقلابهای بزرگ بوده است .

 

وی انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین انقلاب قرن بیستم عنوان کرد که با نام دین و برای دین انجام شد و در مقابل انقلاب روسیه کاملا ضد دین و با شعار دین افیون توده ها است .

 

وی به اشتراکات و اختلافات اساسی انقلابهای بزرگ قرن بیستم اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در فضایی ظهور کرد که دو قدرت جهانی یکی با ایدئولوژی دین از سیاست جداست و یکی با ایدئولوژی دین افیون توده هاست بر جهان حکومت میکردند .

 

رجبی به عملکرد ضعیف رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت :شاه حتی برای حضور در شمال و جنوب کشور باید از امریکا و  انگلیس اجازه میگرفت .

 

وی به تبعات انقلاب سفید شاه اشاره کرد و گفت: مهمترین پیامد منفی این انقلاب سفید نابودی کشاورزی کشور بود زیرا با این کار زمینهای یکپارچه کشاورزی تکه تکه شد و انسجام خود را از دست داد .

 

وی به معجزات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت حادثه طبس و زمین گیر شدن آمریکائیان و شکست کودتای نوژه و شکست تمام قدرتهای جهانی حامی عراق در جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی از مهمترین و شاخص ترین این معجزات است .

 

وی گفت: باید نگاه ما به انقلاب اسلامی الهی باشد زیرا این انقلاب بطور قطع ویقین در جهان تحولی عظیم ایجاد خواهد کرد.