پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 03:18

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی دوری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی دوری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد

به گزارش سلام پاوه : اداره تبلیغات اسلامی با همکاری مدیریت آموزش وپرورش شهرستان پاوه ، آموزشی سبک زندگی اسلامی دوری از آسیبهای اجتماعی واعتیاد را برگزار کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: دراین کارگاه آموزشی که روزیکشنبه ۱۴بهمن۹۷ در دبیرستان شهید فاتح نقشبندی برگزارشد.در ابتدا اکرم حسن زاده به نمایندگی از اداره تبلیغات اسلامی […]

به گزارش سلام پاوه : اداره تبلیغات اسلامی با همکاری مدیریت آموزش وپرورش شهرستان پاوه ، آموزشی سبک زندگی اسلامی دوری از آسیبهای اجتماعی واعتیاد را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: دراین کارگاه آموزشی که روزیکشنبه ۱۴بهمن۹۷ در دبیرستان شهید فاتح نقشبندی برگزارشد.در ابتدا اکرم حسن زاده به نمایندگی از اداره تبلیغات اسلامی پاوه ضمن ارج نهادن به زحمات مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان پاوه و همکاران ایشان بخاطرهمکاری دربرگزاری این کارگاه آموزشی و تقدیر و شکر ازخانم شنو خسروی مدیرمحترم دبیرستان شهید فاتح نقشبندی از این مراسمات بعنوان موجی برعلیه آسیب های  اجتماعی،فضای مجازی و اعتیاد نام برد و خواستار ارتباط بیشتر آموزش و پرورش با این سازمان دراین راستا شد.

در ادامه سابق خسروی ازکارشناسان در این زمینه با شرح سبک زندگی اسلامی گفت: جوانان ما امروز دارند از سبک زندگی اسلامی دور شده و به سوی سبک زندگی غربی می روند و یکی از مهم ترین پادزهرهای مقابله با این هجمه، احیا و روزآمد کردن و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به آسیب های موجود در جامعه افزود: یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا شده اند، ضعف بنیان خانواده است.

 

خسروی تشریح کرد : بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق ،افسرده شدن ارتباطات عاطفی، نارضایتی از زندگی خانوادگی همگی از مشکلات عمیقی است که دامنگیر خانواده ها شده است. که بیشتر این مشکلات ریشه دراستفاده بی رویه از فضای مجازی و اعتیاد به زندگی مجازی دارد.

 

وی تصریح کرد: فضای مجازی حکم یک شمشیر دو لبه را دارد که اگر به درستی از آن استفاده نکنیم، لبه تیز و برنده آن مسیر زندگی ما را تغییر می دهد و این فضای ما را از فضای اصلی زندگی دورو ه بیراهه های خطرناک و تاریک می کشاند.

 

این کارشناس در پایان بابیان اینکه دانش آموزان به راحتی در دام این نوع فضا و دوستان مجازی قرار می گیرند به اولیا توصیه نمود مراقب فرزندان و دانش آموزانمان بوده و  با مدرسه و مربیان و مشاوران در تماس باشند، تا اگر دانش آموزی رفتار مشکوک و پر خطری از خود نشان دهد بتوان به موقع نسبت به رفع آن اقدام نمود.

خسروی در پایان دانش آموزان سئوالات خود را دراین زمینه مطرح نموده که کارشناس برنامه ضمن پاسخگویی به سئوالات به همه دانش آموزان توصیه نمود که برای سالم ماندن روح وروان وبهره گیری از وقت خود، بایدبیشترازفضای مجازی فاصله بگیرند.