ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 05:15

راهکارهای گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، نیازمند پژوهش و تحقیق عملی است

راهکارهای گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، نیازمند پژوهش و تحقیق عملی است

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه معزز پاوه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی، راهکارهای گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه را نیازمند پژوهش و تحقیق عملی دانست. به گزارش خبرنگار سلام پاوه ؛ ۲۷ آذرماه ۹۷ ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر […]

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه معزز پاوه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی، راهکارهای گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه را نیازمند پژوهش و تحقیق عملی دانست.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه ؛ ۲۷ آذرماه ۹۷ ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی، با اشاره به جایگاه تحقیق و پژوهش در قرآن کریم، ابراز داشت؛ از دیدگاه اسلام صاحبان معرفت کسانی هستند که ابتدا تفکر و تحقیق می کنند و سپس دست به عمل می زنند.

ماموستا ملا قادر قادری؛ با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) بهترین الگو و اسوه حسنه برای همه انسان ها است، افزود؛ رسول خدا آگاهی و تحقیق را سرمایه خود می دانستند و از این رو بر همه پیروان آن حضرت واجب است که برای دستیابی به دانش و آگاهی از راه تحقیق و پژوهش تلاش کنند.

امام جمعه پاوه؛ در بخش دیگری از سخنان خود به کاستی ها و موانع توسعه فرهنگ پژوهش در جامعه پرداخت و یافتن راهکارهای گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه را نیازمند پژوهش و تحقیق عملی دانست، که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

سعید احمدی مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رشد پاوه؛ در همین راستا، طی سخنانی ضمن تبریک هفته پژوهش به همه دانش پژوهان به ویژه اهل قلم و محققین فرهنگی پاوه یکی از اهداف مهم پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش را پیرامون ایجاد مسأله با ارایه راه حل مناسب، تغییر وضع موجود و رسیدن به شرایط مطلوب ذکر کرد و توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه را در گرو رونق یادگیری پژوهش محور عنوان نمود.

وی؛ در ادامه سخنان خود از توجهات و حمایت های امام جمعه پاوه به امر پژوهش و تحقیق قدردانی کرد و کلاسهای تفسیر و اخلاق علامه ماموستا ملا قادر قادری را محفل علاقمندان به معرفت و کسب فضایل اخلاقی عنوان نمود که حاصل پژوهش و تحقیق مستمر ایشان در آیات، احادیث و منابع معتبر و متعدد اسلامی است.

در ادامه این آیین؛ از چند تن از پژوهشگران پیشکسوت و جوان فرهنگی از جمله آقایان محمد رشید امینی، مؤمن نوری، فایق لطفی، سیروان حسینی و سعید احمدی به نمایندگی از جامعه پژوهشگران فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

در پایان به پاس قریب به ۶ دهه تلاش و کوشش مستمر ماموستا ملا قادر قادری در حوزه پژوهش های علوم‌‌ قرآنی و تربیتی از سوی ستاد هفته پژوهش مدیریت آموزش و پرورش به رسم یاد بود از ایشان تجلیل و تقدیر شد.

گفتنی است؛ آیین تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی، با حضور مسئولان شهرستان، مدیر، معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش، فرهنگیان اهل قلم و اقشار مختلف مردم در حاشیه کلاس تفسیر قرآن و اخلاق ماموستا ملا قادر قادری در مسجد قبای پاوه برگزار گردید.