چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 20:45

نشست پدافند غیرعامل در پاوه برگزار شد

نشست پدافند غیرعامل در پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه :نشست پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرماندار پاوه در این نشست به تعریف واژه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت این واژه به فکر و اندیشه و ایده اجرایی میشود. پرویز ایده پور از […]

به گزارش سلام پاوه :نشست پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرماندار پاوه در این نشست به تعریف واژه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت این واژه به فکر و اندیشه و ایده اجرایی میشود.

پرویز ایده پور از شهرداران به خاطر عدم حضور در این جلسه بشدت انتقاد کرد و گفت: اعضای اصلی این شورا شهرداران هستند ولی متاسفانه حضور ندارند.

 

وی جانمایی برای احداث اماکن خدماتی و درمانی را از رسالتهای شورای پدافند غیر عامل دانست و گفت: اگر این اماکن با ایده و فکر پدافند غیر عامل ساخته شوند در زمان بحران خود این اماکن بحرانی نخواهند شد .

 

فرماندار پاوه راه ارتباطی پاوه به روانسر در روستاهای شمشیر و تاز آباد را از مصداق های بارز و عینی عدم توجه به پدافند غیر عامل دانست .

 

ایده پور گفت پاوه با توجه به توپوگرافی آن باید مرکز پدافند غیر عامل باشد .

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه نیز در این نشست از اهمیت پدافند غیر عامل گفت و اظهار داشت امروز در کشورهای توسعه یافته بخوبی به پدافند غیر عامل اهمیت داده و زیر ساختهای اصلی خود را بر اساس پدافند غیر عامل ساخته اند و این اهمیت آن را نشان میدهد .لذا باید ما هم به این مهم اهمیت داده و مورد توجه قراردهیم .

 

علیرضا حیدری گفت :تحت هیچ شرایطی نمی توانیم از پدافند غیر عامل چشم پوشی یا کم توجهی کنیم .

 

وی. هدف از پدافند غیر عامل را مصون سازی کشور در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی دانست و برای این مقابله نیازمند ارائه راهکار و برنامه هستیم .

 

حیدری گفت مهمترین اولویت پدافند غیر عامل توجه و حفاظت از زیر ساختهای اصلی ،قدرت شناسایی تهدیدها ، فکر و اندیشیدن برای ارائه راهکار و تصمیم گیری درست است .

 

 مدیر کل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه گفت پدافند غیر عامل نیازمند هزینه کردن است تا از تحمل هزینه های چندین برابر ناشی از حوادث جلوگیری شود .

 

وی گفت کشور ما در طول تاریخ آبستن حوادث بسیار از جمله جنگ و حملات نظامی و حوادثی همچون زلزله و سیل. و … بوده است .

 

وی گفت: امروز کشور ما زیر سایه تهدیدهای دشمنان این نظام و مردم است. لذا تهدیدها بصورت آشکار و پنهان هستند . که ما در این برهه سه راه بیشتر نداریم . اول جنگ نظامی که هزینه های زیاد مالی و روحی روانی دارد لذا این عنصر به صرفه نیست . لذا پدافند غیر عامل بسیار منطقی تر وکم هزیته تر است . چون اگر زیرساختهای کشورمان را به خوبی بسازیم هیچ کشوری اعم از همسایه ها و غیر همسایه ها تحریک نمشوند .

 

حیدری گفت: مهمترین راهکار پدافند غیر عامل فرهنگ سازی آن است.

 

وی گفت پاوه با توجه به موقعیت جغرافیایی ، راههای ارتباطی صعب العبور، وجود پنج شهر و منابع طبیعی و محیط زیست غنی و جود ۸۴ کلیومتر مرز مشترک با عراق بیش از هر نقطه دیگر استان نیازمند توجه به پدافند غیر عامل است .

 

استفاده از انتی ویروس های داخلی برای مقابله با حملات سایبری ، آموزش های دروه ای مقدماتی و تخصصی ،جداسازی اینترنت و اینترانت در ادارات و سازمانهای استان و شهرستان و استفاده از انتی ویروسهای داخلی از مصوبات. این جلسه بود.