ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 10:39

معاون فرماندار پاوه:جشنواره نوجوان خوارزمی میدان رقابت برای تولید دانش،تفکر و ارتقای خلاقیت است

معاون فرماندار پاوه:جشنواره نوجوان خوارزمی میدان رقابت برای تولید دانش،تفکر و ارتقای خلاقیت است

به گزارش سلام پاوه:آیین نمادین زنگ آغاز جشنواره نوجوان خوارزمی با نواخته شدن آن توسط معاون فرماندار پاوه،حضور معاون، کارشناسان آموزش مدیریت آموزش و پرورش و مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رشد پاوه در محل دبیرستان دخترانه دوره اول حضرت خدیجه (س) برگزار شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه:معاون فرماندار پاوه در آیین زنگ آغازین […]

به گزارش سلام پاوه:آیین نمادین زنگ آغاز جشنواره نوجوان خوارزمی با نواخته شدن آن توسط معاون فرماندار پاوه،حضور معاون، کارشناسان آموزش مدیریت آموزش و پرورش و مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رشد پاوه در محل دبیرستان دخترانه دوره اول حضرت خدیجه (س) برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:معاون فرماندار پاوه در آیین زنگ آغازین پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی اعلام کرد:میدان رقابت برای تولید دانش و تفکر،ارتقای خلاقیت است.

 

سید نجیب میرانی در این جشنواره نوجوان خوارزمی با ابراز خرسندی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانش آموزان در میادین علمی داخلی و بین المللی افزود: کسب موفقیت های پرشمار نوجوانان و جوانان نشانه ظرفیت بالای سرمایه های اجتماعی در این دیار است.

 

 

وی جشنواره نوجوان خوارزمی را میدان رقابت برای تولید دانش و تفکر و ارتقای خلاقیت در دانش آموزان دانست و تصریح کرد؛ همه کسانی که در این مسیر تلاش می کنند،پیروز این رقابت ها هستند.

 

 

میرانی تولید علم و ثبت اختراع توسط نوجوانان را زمینه ساز ارتقای اعتماد به نفس و معنی واقعی “ما می توانیم” عنوان کرد و افزود؛ وجود دانش آموزان پژوهشگر و خلاق مایه مباهات هر جامعه ای هستند.

 

 

معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش پاوه جشنواره نوجوان خوارزمی را مظهر تفکر و خلاقیت در دانش آموزان عنوان نمود و افزود؛ ارتباط بیشتر علم و فناوری با زندگی و فرهنگ اجتماعی دانش آموزان از اهداف این جشنواره محسوب میشود. 

 

 

ایوب احمدی جشنواره نوجوان خوارزمی را فرصتی مناسب برای کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی و مهارتی توصیف کرد و دانش آموزان را به استفاده بهینه از تک تک فرصت های پیش رو در مسیر زندگی توصیه نمود.

 

 

وی با قدردانی از تلاشهای فرهنگیان و دانش آموزان در راستای برگزاری جدی و رقابتی این جشنواره در سالهای گذشته، از نگاه ویژه مدیریت آموزش و پرورش پاوه به امر پژوهش و ابتکارات دانش آموزی، و برنامه ریزی مدون در این زمینه برای سال تحصیلی جاری خبر داد.

 

 

سعید احمدی مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رشد پاوه؛ در سخنانی با اشاره به سند طرح تحول نظام آموزشی و توجه ویژه به علم آموزی بر اساس روش های پژوهش محور و خلاقیت آفرین، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را در همین راستا عنوان و بر مشارکت گسترده دانش آموزان در این جشنواره تأکید کرد.

 

ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش اموزان و کمک به فرآیند هدایت تحصیلی آنها و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه های درسی، از اهداف این جشنواره به شمار می رود.

 

 

گفتنی است؛بیش از ۱۸۰۰ دانش آموز شهرستان پاوه از ۱۹ مدرسه شهری و روستایی در مقطع متوسطه اول، در ۶ رشته پژوهش، دست سازه ها، بازارچه های کسب و کار دانش آموزی، زبان و ادبیات فارسی، زبان خارجی و فعالیت های آزمایشگاهی در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به رقابت می پردازند.