چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 13:48

لزوم حمایت از سینما فرهنگ پاوه

لزوم حمایت از سینما فرهنگ پاوه

پایگاه  خبری تحلیلی سلام پاوه : پاوه اگر یکی از شهرستانهای شاخص استان کرمانشاه در زمینه فرهنگی است، بی‌تردید، انتظارات و توقعات از مردم و مسئولان این دیار بیش از جاهای دیگر است . و در این راستا حمایت از تداوم وجود سینما فرهنگ پاوه  بسیار لازم و ضروری است . در شهری که تنها […]

پایگاه  خبری تحلیلی سلام پاوه : پاوه اگر یکی از شهرستانهای شاخص استان کرمانشاه در زمینه فرهنگی است، بی‌تردید، انتظارات و توقعات از مردم و مسئولان این دیار بیش از جاهای دیگر است . و در این راستا حمایت از تداوم وجود سینما فرهنگ پاوه  بسیار لازم و ضروری است .

در شهری که تنها سرگرمی جوانانش حضور در قلیان سراها و دور زدنهای بیهوده با خودرو در جاده کمربندی و خانه باغهای حاشیه شهر است می طلبد متولیان فرهنگی با حمایت از سینما فرهنگ و کارهای هنری بستر جدید و فضایی مناسب برای اوقات فراغت جوانان مهیا کنند. حمایت عملی و تشویق به حضور در سینما و استفاده از فرصت تماشای فیلم های روز کشور می تواند گوشه دیگری از خلاء های شهر بی تفریح پاوه را پر کند.

حال جهت پی بردن به اهمیت وجود سینما به چند نکته اشاره می کنیم که به قلم امید احمدیان در سایت خبری کورد نیوز درج و انتشار داده شده است موضوعی که بی شک در خصوص شهر پاوه نیز صدق می کند:

۱_ نبود سینما یعنی اینکه این ابزار بزرگ فرهنگی هیچ جایگاهی در آموزش این گستره جغرافیایی ندارد.

۲_فقدان سالن سینما یعنی اینکه مکان هایی مانند قلیان سرا ها فرصت بیشتر جهت عرض اندام برای جوانان دارند.

۳_ شهری که سینما ندارد یعنی اینکه بدافزارهای مجازی و حتی شبکه های ماهواری هیچ رقیبی برای تحمیل تخریب فرهنگی خود بر مردم ندارند.

۴_ شهر محروم از سینما یعنی اینکه در آن بلاد فیلم های غیر مجاز و پالایش نشده که توسط شبکه های زیر زمینی پخش می شوند قسمتی از وقت فراغت تعدادی جوان را مشغول می کنند.

 

حال که با تمامی تلاشها در شهرستان پاوه در یک سالن غیر معمول شاهد پرده سینما هستیم علی رغم تمامی کاستیهایش لازم است همه با حضور در سینما به تداوم این اقدام فرهنگی کمک کنیم.

 

سینما فرهنگ پاوه که با تلاشهای بسیار عاشقان فیلم و این هنر مدتی است در پاوه دوباره راه اندازی شده است می طلبد در وهله اول با حمایت همه جانبه نهادهای فرهنگی و مسئولان با حضور خانوادگی در سینما و تماشای فیلم های روز ایران قدمی مثبت برای حمایت از سینما و تداوم بخش این فضای زیبای فرهنگی در پاوه شوند.

 

در وهله دوم انجمن ها و اهالی فرهنگ و هنر می بایست با حضور جمعی در سانسهایی از پخش فیلمها در سینما فرهنگ نگذارند این نیاز جامعه و این بستر فرهنگی اجتماعی بدلیل عدم استقبال تعطیل شود.

 

امیدواریم در این شبهای طولانی پاییزی و زیبا خانواده ها با حضور در سالن سینما فرهنگ پاوه ضمن استفاده از این فضا و لذت بردن از تماشای جمعی فیلم کمکی برای ماندگاری سینما در شهرمان و تداوم این اقدام فرهنگی شوند.