ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 13:44

اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی برای رفع وابستگی به دیگران است

اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی برای رفع وابستگی به دیگران است

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان پاوه با مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی قرارگاه نجف اشرف استان ومسئولان شهرستان پاوه برای محرومیت زدایی واشتغالزایی در روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزارشد .   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست فرماندار پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : نشست هم اندیشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان پاوه با مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی قرارگاه نجف اشرف استان ومسئولان شهرستان پاوه برای محرومیت زدایی واشتغالزایی در روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزارشد .

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست فرماندار پاوه ورود سپاه پاسداران را برای محرومیت زدایی در روستاها وتلاش برای اشتغالزایی مطلوب دانست وگفت قرارگاه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با رفع موانع اشتغال در مرکز استان بستر ایجاد اشتغال و زمینه محرومیت زدایی در روستاها را بخوبی فراهم میکند .

 

ایده پور اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد اساسی برای کمک به اقتصاد و رفع وابستگی به دیگران  عنوان کرد وگفت: یکی از دلایل عدم موفقیت طرحهای اشتغالزایی در این منطقه همسان نبودن دارایی مردم با وثیقه های درخواست شده توسط بانکها است که باید حل شود .

 

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پاوه هدف از برگزاری این نشست را بررسی و شناسایی مشکللات و موانع پیش روی اشتغال در روستاها عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه ما در وهله اول ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای روستاها و اولویت بندی نیازها و مشکلات آنها است  .

 

سرهنگ سلطانقلی افزود: با ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی دستگاههای مرتبط میتوانند با برنامه در راستای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در روستاها اقدام کنند .

 

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی قرارگاه نجف استان گفت: از راهکارهای اساسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش برای محرومیت زدایی و اجرای طرح ها در این حوزه است.

 

سرهنگ حبیبی افزود: برنامه و راهبرد این قرارگاه توجه با منابع آب برای تأمین آب شرب روستائیان و تأمین آب برای کشاورزی و باغداری و اجرای طرحهای اشتغال زا است و هدف بعدی ما امنیت غذایی با محوریت تولید در روستاها و اشتغال خانگی و ایجاد کارگاههای کوچک است .

 

در ادامه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در حوزههای مختلف اشتغال و محرومیت زدایی پرداختند.