پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 14:44

درخواست کارآفرین نوسودی از جوانان مرزنشین به استفاده از طرحهای اشتغال زایی

درخواست کارآفرین نوسودی از جوانان مرزنشین به استفاده از طرحهای اشتغال زایی

به گزارش سلام پاوه : در میان هم همه قاچاق و فشارهای اقتصادی و مشکلات بیکاری جوانان مرزنشین در شهرستان پاوه شاهد هستیم جوانان خوش فکری با طرحهای اشتغال زایی خود و گرفتن تسهیلات کم بهره در نقاط صفر مرزی علاوه بر اشتغال خود باعث اشتغال چند نفر دیگر می شوند.   به گزارش خبرنگار […]

به گزارش سلام پاوه : در میان هم همه قاچاق و فشارهای اقتصادی و مشکلات بیکاری جوانان مرزنشین در شهرستان پاوه شاهد هستیم جوانان خوش فکری با طرحهای اشتغال زایی خود و گرفتن تسهیلات کم بهره در نقاط صفر مرزی علاوه بر اشتغال خود باعث اشتغال چند نفر دیگر می شوند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : افشین گیوچی اهل شهر مرزی نوسود تحصلکرده رشته مدیریت بازرگانی مدتی است اقدام به راه اندازی پروار بندی ۱۵۰ راسی بره با اشتغال سه نفر به صورت مستقیم و سه نفر غیر مستقیم کرده است .

 

این کارآفرین مرزنشین می گوید: با توجه به اینکه فاقد شغل مناسب و درخوری بوده است به توصیه یکی از دوستان به بخشدار نوسود مراجعه می کند و تصمیم می گیرد با طرحی که نوشته است به کار تولیدی روی آورده و از فضای قاچاق دور شود و مجوز یک پرواربندی بره را بگیرد.

 

افشین گیوچی ادامه داد و گفت : استقبال گرم بخشدار محترم نوسود آقای سعدی مصطفی زاده و راهنمایی های ایشان مرا برای ادامه کار تشویق کرد و ایشان بنده را  به جهاد کشاورزی پاوه معرفی کردند تا بدین ترتیب استارت اخذ مجوز زده شد.

 

این کار آفرین افزود : با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی پاوه و همکاری خوب آنها و با توجه به اینکه اینجانب زمین خاصی برای انجام طرح نداشتم مرا به منابع طبیعی پاوه جهت واگذاری زمین اراضی ملی برای طرح مورد نظر معرفی کردند که به همت رئیس محترم اداره ی منابع طبیعی شهرستان خوشبختانه ۵۰۰ متر زمین برای طرح مذکور به اینجانب واگذار نمودند و سایر مراحل مجوز با سرعت و حمایت مسئولین محترم ادارات سطح شهرستان طی شد حال اینجانب موفق به اخذ مجوز طرح پرواربندی بره شده و در آینده ای نزدیک ان شاالله به بهره برداری خواهد رسید.

 

گیوچی که دغدغه بیکاری جوانان تحصیلکرده دیارش نوسود در مرز را دارد می گوید: با بهره برداری از این طرح ۳ نفر بصورت مستقیم و ۳ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال پیدا می کنند و قطعا با گسترش طرح این تعداد افزایش پیدا می کنند.

 

وی چند پیشنهاد و توصیه به جوانان این منطقه کرد و گفت :به همه ی مردم عزیز سطح شهرستان به ویژه مردم شهر نوسود عرض می کنم برای تمامی طرحهای اشتغالزایی اداره ی منابع طبیعی حاضر به واگذاری زمین به صورت مجانی میباشد پس عزیزان مشکل زمین حتما نخواهند داشت. همچنین برای طرحهای اشتغالزایی دولت محترم وام های کم بهره و با تنفس چند ساله پیش بینی کرده که بتوانند از عهده ی اجرای طرحها تا رسیدن به سود دهی بر بیاییم و فشاری به مجریان طرح وارد نمی شود. پس بهتر است بجای گرایش به اشتغال کذاب و روی آوردن به قاچاق که خطرات بسیاری دارد از این تسهیلات و همکاری ها استفاده شود.

 

افشین گیوچی این کارآفرین نوسودی افزود : مسولین محترم سطح شهرستان به ویژه فرماندار عزیز و تلاشگر با آغوش باز و به صورت شبانه روزی آماده حمایت همه جانبه و بی دریغ به مردم میباشند که افراد بیشتری بتوانند موفق به اخذ مجوزهای گوناگون اشتغالزایی شوند و راه برای تمام مردم خوشبختانه باز میباشد .

 

وی تقاضایی داشت و گفت : از مردم عزیز نوسود و جوانان مرزنشین هم تقاضا دارم از این فرصت استثنایی که دولت در اختیار مردم مرزنشین قرار داده نهایت استفاده را برده و به بخشداری برای حمایت و معرفی به نهادهای مربوطه مراجعه نمایند.

 

گیوچی در پایان از همه ی مسئولین سطح شهرستان به ویژه فرماندار محترم، دادستان شهرستان پاوه،بخشدار عزیز نوسود، روسای ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، و آب شهری دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، رئیس اداره راه و رئیس بانک کشاورزی قدر دانی کرد .

 

رواج اشتغال کاذب و گرایش جوانان به کولبری و قاچاق پرخطر سوخت در مرزهای شهرستان پاوه ، نبود صنایع تولیدی و نبود زیرساختهای مناسب گردشگری و ….همه و همه در کنار هم باعث شده است که بسیاری از جوانان تحصیلکرده شهرستان پاوه با بیکاری روبرو شده اند و امید میرود با همکاری مسئولان و استقبال از چنین طرحهای اشتغالزایی شاهد اشتغال هرچه بیشتر جوانان در این دیار باشیم .

یک پاسخ برای “درخواست کارآفرین نوسودی از جوانان مرزنشین به استفاده از طرحهای اشتغال زایی

  • بهروزبابایی در تاریخ آذر 1, 1397 گفت:

    باسلام جناب آقای گیوه چی عزیزتیم تحقیقاتی مینی سالن مرکزاصلاح نژاد دام ودان ونهال جهادکشاورزی همدان میتواندشمارادرراستای هرچه پرسودکردن وعلمی ترکردن طرحتان بدون توقع وچشم داشتی یاری نمایدشمابااصلاح جیره غذایی وشرایط پرورش همین دوره اختلافات رامیتوانید محاسبه نمایید.