د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 09:46

گردنه «ته ته» یکی از خطرناک‌ترین راه‌های کرمانشاه/ اینجا زمستان‌ها ۱۲ متر برف می‌بارد!

گردنه «ته ته» یکی از خطرناک‌ترین راه‌های کرمانشاه/ اینجا زمستان‌ها ۱۲ متر برف می‌بارد!

به گزارش سلام پاوه : گردنه «ته ته» محور ارتباطی پاوه به سرو آباد و مریوان در استان کردستان یکی از صعب العبورترین گردنه های استان کرمانشاه است که با آغاز بارش‌ها در اویل آذر ماه تا بعد از تعطیلات فروردین ماه مسدود می شود.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : گردنه «ته ته» […]

به گزارش سلام پاوه : گردنه «ته ته» محور ارتباطی پاوه به سرو آباد و مریوان در استان کردستان یکی از صعب العبورترین گردنه های استان کرمانشاه است که با آغاز بارش‌ها در اویل آذر ماه تا بعد از تعطیلات فروردین ماه مسدود می شود.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : گردنه «ته ته» محور ارتباطی پاوه به «سرو آباد» و «مریوان» در استان کردستان یکی از صعب العبورترین گردنه های استان کرمانشاه است که با آغاز بارش‌ها در اویل آذر ماه تا بعد از تعطیلات فروردین ماه این محور علی رغم تلاشهای فروان راهداران شهرستانهای پاوه و سروآباد مسدود می شود، و همین امر هر ساله مشکلاتی را برای اهالی این منطقه ایجاد می‌کند.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه در گفتگو با سلام پاوه در این خصوص گفت: این گردنه برف‌گیر که نزدیک به ۲۱ کیلومتر می باشد ۱۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره راهداری شهرستان پاوه و چهار کیلومتر آن در حوزه شهرستان سروآباد می باشد.

 

شهریاری با بیان اینکه ارتفاع برف در این گردنه در اوج بارش‌ها به بیش از ۱۲ متر می رسد، افزود: ارتفاع برف در این محور به طور میانگین یک و نیم تا ۲ متر و در بعضی مسیرها بیش از ۲ متر است که در بیش از ۴ ماه سال به علت بارشهای سنگین برف، ریزش کوه و… مسدود می شود.

 

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه با بیان اینکه این جاده از سطح تراز دریاهای آزاد حدود ۲۲۰۰ متر است گفت:  عمده مشکلات این گردنه برف گیر به دلیل مرتفع بود آن است که به دلایلی از جمله برف سنگین، خطر ریزش کوه ،خطر کولاک و بوران، یخبندان شدید، مه غلیظ و عدم داشتن دید و عدم وجود پارامترهای ایمنی جهت به حداقل رساندن خسارات مالی و جانی مسدود می‌گردد.

 

ابراهیم شهریاری به تلاش‌های این اداره جهت برف‌روبی و نگهداری زمستانی محورهای بخش مرزی «نوسود» و این گردنه سخت اشاره کرد و گفت: حدود۱۰ دستگاه مستقر در راهدارخانه «ملندو» در این محور و نیز در شهر نوسود و جمعا ۱۵ نفر از نیروهای این اداره مشغول نگهداری و برف روبی و تلاش در این مسیر می باشند.

 

وی در پایان گفت: با توجه به ارتفاع زیاد محور از سطح دریا و نیز عدم ایمنی و وجود مه غلیظ و خطر ریزش کوه و یخبندان شدید محور به رانندگان توصیه میشود در این فصل از سال از تردد در این محور خودداری نمایند و بجای آن از محور هجیج به اورامان به مریوان استفاده نمایند.

گفتگو : فرهاد صالحی 

منتشر شده در خبرگزاری فارس استان کرمانشاه

http://kermanshah.farsnews.com/news/13970826001159 

 

 

گردنه ته ته امروز

گردنه ته ته امروز

 

 

گردنه ته ته امروز

گردنه ته ته امروز

 

 

تصویر ارشیویی از گردنه ته ته در محور پاوه به مریوان