پ 13 اردیبهشت 1403 ساعت 20:59

علاء الدین حیدری: صنعت گردشگری شاه کلید توسعه اورامانات است

علاء الدین حیدری: صنعت گردشگری شاه کلید توسعه اورامانات است

به گزارش سلام پاوه : یک فعال فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی با اشاره به پتانسیل های صنعت گردشگری و توریسم منطقه اورامانات کرمانشاه گفت: شاه کلید توسعه این منطقه پرداختن به توسعه گردشگری و توریسم است. سید علاالدین حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه افزود: اکوتوریسم اورامانات ظرفیت اشتغال […]

به گزارش سلام پاوه : یک فعال فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی با اشاره به پتانسیل های صنعت گردشگری و توریسم منطقه اورامانات کرمانشاه گفت: شاه کلید توسعه این منطقه پرداختن به توسعه گردشگری و توریسم است.علا الدین حیدری

سید علاالدین حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه افزود: اکوتوریسم اورامانات ظرفیت اشتغال قریب صددرصد جوانان جویای کار منطقه را دارد و می تواند تبدیل به یکی از قطب های گردشگری در ایران شود و بر پویایی اقتصاد استان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

او صنعت توریسم را صادرات نامرئی خواند که می توان تنها امید کشورهای در حال توسعه ای مثل ایران برای رهایی از انباشت بیکاری و فقر باشد.

حیدری ، صنعت توریسم را یک اقتصاد پایدار دانست که تا چند سال آینده قریب ۴۵ درصد اشتغال دنیا را پوشش خواهد داد.

وی در ادامه افزود: با ورود سه تا پنج گردشگر که در یک نقطه هدف اقامت سه روزه داشته باشند، یک اشتغال پایدار ایجاد می شود.

این فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه اورامانات کرمانشاه در ادامه؛ مدیریت هوشمند، برنامه ریزی عملیاتی ، بهبود زیرساختها، بهره گیری از نخبگان بومی، تقویت سمن ها در گسترش و ارتقاء فرهنگ گردشگر پذیری پنج محور مهم برای استفاده از پتانسیل های بالقوه و توسعه گردشگری این منطقه برشمرد.

او همچنین افزود: استفاده از پتانسیل های بالای طبیعی و فرهنگی اورامانات ، یک همت و اراده قوی از طرف مدیران توسعه استان را می طلبد.

حیدری به نبود صنایع مادر، زمینهای کشاورزی مناسب و کمبود منابع آبی لازم در اورامانات اشاره کرد و گفت: تا چند سال آینده هیچ اشتغال چشمگیری در منطقه نخواهیم داشت و هر روز بیشتر از دیروز بر جمعیت بیکار و جویای کار افزوده می شود و این اهمیت توجه به صنعت توریسم را چند برابر می کند.

او عمق فاجعه را تا بدانجا دانست که حداقل کشاورزی و باغداری منطقه در سایه کمبود منابع آب زیرزمینی و تخصیص نیافتن آب به حوزه کشاورزی اورامانات از محل سد داریان ، از بین خواهد رفت.

اورامانات به چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارند.

این منطقه به دلیل بارندگی فراوان، جنگل ها و مراتع بکر و غارها و سراب های متعدد یکی از مناطق گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود.