د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 14:40

جشنواره انار و پیشنهاد عضو شورای شهر پاوه /احسن احمدی

جشنواره انار و پیشنهاد عضو شورای شهر پاوه /احسن احمدی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:چندی پیش انار و “جشنواره انار “نقل هر محفلی شده بود به هر متنی که نگاه می کردی و به هر صدایی و تریبونی که گوش میکردی بحث “جشنواره انار ” بود.هر کس از زاویه دید خود که مبتنی بر اعتقاداتش بود نسبت به این موضوع نظر داد و محاسن و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:چندی پیش انار و “جشنواره انار “نقل هر محفلی شده بود به هر متنی که نگاه می کردی و به هر صدایی و تریبونی که گوش میکردی بحث “جشنواره انار ” بود.هر کس از زاویه دید خود که مبتنی بر اعتقاداتش بود نسبت به این موضوع نظر داد و محاسن و یا معایب این جشنواره را بیشتر دانست. 

سیاسیون از زاویه سیاسی و مذهبیون از زاویه مذهبی و اقتصادیون هم از زاویه اقتصادی به این موضوع پرداختند .این جدل ها و جبهه گیری ها بحدی پیش رفت که مرزها مشخص شد و افراد جامعه بسته به دید خود در جبهه موافق یا مخالف قرار گرفتند.

ابتدای امر بحث و یا ایراد در نحوه اجرا بود اما کم کم به جائی رسید که برپائی یا لغو این جشنواره مورد بحث قرار گرفت.حتی مخالف ترین افرد هم در ابتدا راضی به لغو این جشنواره نبودند و خواستار تغییر در نحوه اجرا آن بودند .

افرادی هم که سریع و بدون تامل نسبت به یک اظهار نظر واکنش شدید نشان دادن شاید اگر میدانستند که با اظهار نظرشان و بولت کردن یک موضوع معمولی ممکن است باعث لغو جشنواره شوند هیچگاه اظهار نظر نمیکردند.نتیجه این کشمکش ها و بحث ها فقط ضربه زدن به اقتصاد و اعتبار منطقه و مردمان محروم و کم درآمدش بود.

هنگامی که ما با آب و تاب تمام بر مرز و موضع خود اصرار میکردیم غافل بودیم که کمی آنطرف تر یک پیر زن و یا یک پیر مرد لحظه شماری میکند که حاصل یکسال دسترنجش را با قیمتی کمی بیشتر از معمول در روز جشنواره بفروشد تا بتواند زخمی از زخمهای فراوان زندگیش را التیام بخشد،برای اینده پسر و یا دخترش پولی دست و پا کند، داروئی بخرد تا دردی از خود و یا فرزندانش کم شود، هزینه دانشگاهی را بپردازد و یا یکی از هزاران حفره خالی زندگیش را پرکند.

فراموش کردیم که بسیاری از جوانان میخواستند تنها یک روز از زندگیشان را شاد باشند و به خود ببالند، که روستایشان میزبان افراد سرشناس ایران و جهان است.ما ناخواسته ضربه بزرگی به منطقه زدیم .

اورامانات و طبیعت بکر و حیرت انگیزش ،محصولات و فراورده های ارگانیک و دست نخورده اش پتانسیل بالائی در جذب گردشگر دارد گردشگری و جذب توریست بهترین و کوتاه ترین و زود بازده ترین راه توسعه پایدار منطقه است که ما ناخواسته مانعی برای تحقق بخشیدن این مهم شدیم .

اما…اما هنوز خیلی دیر نشده و فرصت جبران باقی است .به همین دلیل برخود لازم میدانم که بعنوان عضوی از شورای شهر پاوه پیشنهاد کنم که این جشنواره با حضور باغداران و انار کاران تمام شهرستان در “شهر پاوه “برگذار شود و شرایطی فراهم نمائیم تا محیطی سالم و شاد برای نمایش آئین های سنتی، مراسمات فرهنگی، محصولات و صنایع دستی منطقه، غذاهای محلی و همچنین عرضه محصولات باغی ارگانیک انار های بی نظیر و بسیار مرغوب را فراهم نماییم .

وظیفه همه ماست تا با صدور بیانیه و اعلام نظر در این خصوص ضمن پایان دادن به بحثها و جدل ها به شرایط اقتصادی و گردشگری منطقه کمک کنیم .

با سپاس سید احسن احمدی
عضو شورای شهر پاوه

14 پاسخ برای “جشنواره انار و پیشنهاد عضو شورای شهر پاوه /احسن احمدی

  • محمد در تاریخ آبان 12, 1397 گفت:

    سلام من باغ انار دارم و با و بدون جشن انار سالانه انارهایمان را می فروشیم و مشکلی نداریم و الحمدلله پولی خوبی هم گیرمان میاد لطفا به خاطر ما و محصولات ما شما همه را میگم با هم درگیر و ستیزه نکنید خیلی از شما ممنونیم که اینقدر به فکر ما هستید لطفا شما با هم نجنگید ما اینو می خوایم آ

  • فرهنگی در تاریخ آبان 12, 1397 گفت:

    ببخشید چرا جشن زعفران را نمی گیرند چرا جشن پسته در رفسنجان نمی گیرند و چرا جشن برنج در گیلان و رشت نمی گیرند ….. فقط انار در شهرستان پاوه است برادر کمی فکر کنید بعدا” نتیجه بگیرید دیگه بسه

  • ناشناس در تاریخ آبان 10, 1397 گفت:

    باسلام خدمت مدیریت محترم سایت وهمشهریان عزیز وامااعضای شورای شهر فرماندار ودیگر مسءولین آیا میدانید که عبور ماشینهای سنگین در سطح شهر پاوه وعلی الخصوص در خیابانهای اصلی مهر ه وماسوله های لوله های گاز وآب شهر را شل کرده وهر لحظه ممکن است نقطه ای از شهر پاوه که ممکن است زیر پای من وشما باشد به هوا رود وجان شهروندان عزیز را بگیرد آیا فکر کرده اید که شکستن دیوار صوتی بونکرهای سیمان وکف کشها وماشین سنگین ها روحیه مردم واعصاب انهارا ویران کرده ومردم پاوه دارن از دستترافیک روانی میشوند وحالا شما بگو جشن انارانه باشکوه خاصی برگزار شود

  • گه شتیار در تاریخ آبان 9, 1397 گفت:

    با سلام خدمت اقای احمدی آیین شکر گزاری انار پارسال در هشت روستای شهرستان با همت فعالین گردشگری برگزار شد. با هدف جذب گردشگر و همجنین شکرگزاری از خداوند متعال برای بخشش این میوه بهشتی
    لازم به ذکر است که وضعیت گردشگری فعلی شهرستان مرهون فعالیت فعالین گردشگری شهرستان است . چرا دوسال پیش در این وضعیت گردشگری نبوده ایم . فعالینی که پارسال خود را در ضرر برگزاری اولین سال جشنواره قرار دادن به امید انتفاع در سالهای بعد ولی نشد
    بیشترین تولیدات انار در این روستا ها می باشد خود شهر پاوه حجم زیادی انار ندارد.
    شهرداری و شورای شهر پاوه در زمینه گردشگری کمترین فعالیت را نداشته اند. قرار بود پارسال در تهران در اسفند نمایشگا بزرگی برای معرفی پاوه و گردشگری آن برگزار شود و هزینه آن را ادارات و بخصوص شهرداری پرداخت نمایند ولی زیر بار آن نرفتن در حالی که یک نوع سرمایه گزاری قابل بازگشت بود.
    معمولا ساختمان شهرداری و شورای شهر باید نمایانگر معماری آن شهر باشد یه نگاهی به ساختمانتان بندازید هیچ جلوه ای از معماری بومی می بینید
    شهرداری و شورای شهر هیچ گونه برنامه مدونی برای مبلمان شهری متناسب با شرایط بومی را ندارد در صورتیکه معماری بومی یکی از فاکتورهای مهم در جذب گردشگر است
    چرا اجازه اجرای نماهای رومی را در شهر میدهید
    چرا با مجوز ساخت ساختمانهای بلند طبقه می خواهید پاوه را از هزار ماسوله ای بندازید.

  • ناشناس در تاریخ آبان 9, 1397 گفت:

    اگر یک روستایی انارهایش را از باغ با هزار زحمت به پاوه آورد ماشینش در راه ماند و یا انارها فروخته نشد چکار کند یک پیر مرد هنگام غروب با ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلو انار چکار کند ولی اگر در منطقه ی خودش باشد فروخته نشود مشکلی نیست آنها را به رب انار تبدیل می کند و برای روستا های ما امکانات و خوشی حرام است و محکوم هستیم به رنج کشیدن از اول عمر تا آخر پس آقای شور به شورا گری خودت بپرداز و دست از سر کچل ما بردار با تشکر از همه ی مسئولین محترم استان و شهرستان و ایران

  • کامبیز در تاریخ آبان 9, 1397 گفت:

    همین ترافیک رو درست کنید بعدا ….

  • فرهنگی (پاوه ای اصل) در تاریخ آبان 9, 1397 گفت:

    جناب آقای احمدی عرض سلام و ارادت
    چند نکنه راجع به فرمایشات حضرتعالی به عرض برسانم
    شما نماینده یک شهر هستید و باید با دیدوسیع تری به قضایا نگاه کنید.۱- شما فرمودید: “تیجه این کشمکش ها و بحث ها فقط ضربه زدن به اقتصاد و اعتبار منطقه و مردمان محروم و کم درآمدش بود.”
    کدام اقتصاد؟ اقتصادی که چند نفر باغدار و دارا ، با فروش انار به آدمهای محروم بدست آورند؟
    کدام مردم محروم و کم درآمد؟ باغداری که می خواهد ثمر و میوه دارا بودنش را به قیمت خون به مردم فقیر بفروشد.(۱۰ تا ۲۰ نفر)
    کدام مردم محروم و کم درآمد؟ یا مردم فقیری که منتظرند یک کیلو انار بخرند و بخورد خانواده خود بدهند.( هزاران نفر)
    یک پیر زن و یا یک پیر مرد لحظه شماری میکند که حاصل یکسال دسترنجش را با قیمتی کمی بیشتر از معمول در روز جشنواره بفروشد تا بتواند زخمی از زخمهای فراوان زندگیش را التیام بخشد،برای اینده پسر و یا دخترش پولی دست و پا کند، داروئی بخرد تا دردی از خود و یا فرزندانش کم شود، هزینه دانشگاهی را بپردازد و یا یکی از هزاران حفره خالی زندگیش را پرکند.
    چرا نفرمودید، یک پیر زن و یا یک پیر مرد لحظه شماری میکند که شاید بتواند اناری بخرد و شرمنده خود و خانواده اش نگردد.
    شما که انسان وارسته و دلسوزی هستی هوای فقیر ،فقرا را داشته باش. حق نگهدار
    و در پایان اگر می خواهید مردم شاد باشند با احیای بازی های سنتی اینکار را بکنید، نه با قوت مردم

  • پاوه ای در تاریخ آبان 9, 1397 گفت:

    باسلام خدمت دوستان
    اولا که پیشنهادجنابعالی به جاوزیباست وقطعا درفظایی مثل سالن امام خمینی با ایجاد غرفه های متعدد وسن وتریبون و… کاملا اجرایی وزیباست وامیدوارم عملی گردد.
    دوما درخصوص نظریکی ازدوستان درمورد طرح ترافیک امیدوارم که این طرح ناکارآمد که حاصل تراوش یک نفرغیرمتخصص بوده به زودی برداشته شده ومردم را ازسرگردانی نجات بدید که این هم یکی ازکارهای واقعا مهمه وما لغو این طرح را به منزله بهبود وضعیت ترافیک میدانیم .
    درپایان امیدوارم دیگرشاهد باند وباند بازی وکش مکش درفضای شورانباشیم وانرژیهای شورا درجهت سازندگی صرف شوند نه تخریب.
    انشاالله

  • ناشناس در تاریخ آبان 9, 1397 گفت:

    آقای احمدی با سلام ….پیش قدم شوید!!!پس شما و دوستان در شورای شهر دقیقا چه مسئولیتی دارین…بعدشم بیاییم و از آب گل آلود ماهی نگیریم هزار تا مشکل دیگه داریم که فرصت برای دامن زدن به این موضوع اصلا نابجاست…ترافیک را چکار کردین؟شهر نابود شده…یه سر برین جاده صداوسیما وضعیت تردد را ببینید. باتشکر

  • کریمی در تاریخ آبان 9, 1397 گفت:

    سلام آقای احمدی
    شما که می دانید ماموستا قادری امام جمعه محترم شهر به نقدجشن انار درخطبه های نماز جمعه پرداخته دیگر چرا خود را علمدار جشن انار می کنی آیا این خودش حرفهایی را در پی ندارد؟

  • شهروند در تاریخ آبان 8, 1397 گفت:

    سلام.
    اقای احمدی بهتر است شما اول مشکل ترافیک را حل کنید بعد از دیگران ایراد بگیرید.
    شایان ذکر است یکی از دستاوردهای شورای این دوره ایده طرح ترافیکی شهر بود که با شکست مواجهه شده است ،اختراعان این طرح هنوز به این باور نرسیده اند که ترافیک شهر را طویل کردند،بعنوان مثال خدمت کاربران عزیز عرض می نمایم که خانه بنده در میدان مولوی و جنب پارکینگ شهرداری واقعه است،بنده که در طول هفته حداقل ۴ بار عازم کرمانشاه هستم در مسیر برگشت با طرح این آقایان مواجهه میشوم ناچارا مسیر ۵ دقیقه ی را باید۱ساعت طی کنم.بله دوستان بنده باید شهر را دور بزنم تا به خانه برسم ،یعنی ۱ساعت سرگردانی در خیابان های شهر، که خود به خودی باعث ترافیک میشود.سخن زیاد است بنده بسنده میکنم به همین نکات.
    در پایان از عضو شورای شهر انتظار میرود خویشتن دار باشد و بجای فعالیت در فضای مجازی، و ایجاد تنش، فعالیت خود را معطوف شهر نماید مشکل شهر ما جشن انارانه نیست ،شما بعنوان نایب رییس شورا که بر شهرداری نظارت دارید کدام درآمدزایی را ایجاد کردید؟این مدت چه اقدامی برای زیبا سازی شهر انجام داده اید؟آیا برای دود ناشی از سوختن زباله ها اقدامی کرده اید؟ ایا برای اشتغالزایی این جوانان اقدامی در جهت ایجاد کارخانه بازیافت زباله ها انجام داده اید؟فعالیت شما فقط حول فضای مجازیه.

  • همشهری در تاریخ آبان 8, 1397 گفت:

    ده س خوش کاک احسن به راستی قسه کانت به جین و ته واوی مفهومت گه یاندوه .فه قه ت ایژین به داخه وه و به داخه وه و به داخه وه…..

  • شهروند در تاریخ آبان 8, 1397 گفت:

    اقای احمدی چرا پیشنهاد میدهید و به چه کسی پیشنهاد میدهید و منتظر هستید مردم پیش قدم بشن . شما و دوستانتان که عضو شورا هستید لطفا از فاز پیشنهاد دادن خارج بشید و وارد عمل شوید . پیشنهاد را مردم عادی میدهند و شما باید عامل به اجرای پیشنهادای ما شهروندان باشین . امیدوارم شاهد احرای این برنامه در روزهای اینده باشیم

  • شهروند در تاریخ آبان 8, 1397 گفت:

    جناب آقای احمدی با سلام و احترام شهر پاوه بخاطر اختلافات اعضای شورا و شهرداری قربانی شده و وضعیت شهر به امان خدا رها شده است. در این دو سال اخیر پاوه ده سال افت کرده و ویران شده . شما بجای پرداختن به موضوع گردشگری کاش وظایفتان را انجام میدادید.