ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 19:19

ماموستا قادری:بنده مکلف هستم از دین مردم دفاع کنم/مخالفتی با کلیت برگزاری جشن انار ندارم

ماموستا قادری:بنده مکلف هستم از دین مردم دفاع کنم/مخالفتی با کلیت برگزاری جشن انار ندارم

به گزارش سلام پاوه:حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های جمعه گذشته که با حضور مردم مؤمن و نمازگزار پاوه برگزار شد،به حواشی به وجود آمده به دنبال خطبه های نماز جمعه هفته قبل پاوه اشاره و با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام نیروی مخالف دین همواره به محراب پیامبر اسلام و علما حمله کرده اند؛ گفت علمای دین باید بدانند، عالمانی […]

به گزارش سلام پاوه:حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های جمعه گذشته که با حضور مردم مؤمن و نمازگزار پاوه برگزار شد،به حواشی به وجود آمده به دنبال خطبه های نماز جمعه هفته قبل پاوه اشاره و با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام نیروی مخالف دین همواره به محراب پیامبر اسلام و علما حمله کرده اند؛ گفت علمای دین باید بدانند، عالمانی که بیشتر در مظان اتهام دشمنان دین هستند، به پیامبر اسلام نزدیکترند.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ماموستا قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه پاوه به حواشی به وجود آمده به دنبال خطبه های نماز جمعه هفته قبل پاوه اشاره کرد و گفت:جمعه گذشته در این محراب مطلب دوستانه ای عرض کردم و گفتم پارسال به نام جشن انارانه کارهایی انجام شد که شرع اسلام آنها را نمی پسندید؛ اگر قرار است امسال در اورامانات و بخصوص شهرستان پاوه جشن برگزار شود سعی کنید مثل سال گذشته نباشد و مسئولانی که می خواهند با این برنامه ها مردم را راضی و سرگرم کنند، خودشان این برنامه ها را مدیریت نمایند تا شاهد برنامه های خلاف شئون اسلامی نباشیم.

وی با بیان اینکه هر برنامه ای همراه با حفظ شئون اسلامی باشد مبارک است افزود:آنچه من گفته ام و امروز هم تکرار می کنم رعایت ادب اسلامی است؛ چون بنده مکلف هستم از دین مردم دفاع کنم.

وی با اشاره به اینکه به فرمودۀ قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به بعد معنوی سخت است، افزود:علماء و روحانیونی که سکوت می کنند و حرفی نمی زنند؛ مورد لعن و طعن قرار نمی گیرند؛ بنده نیز اگر خطبه نخوانم، موعظه نکنم و در مقابل جریانات ایستادگی نکنم، نه مسئولین، نه مردم و نه مخالفین کاری با من ندارند؛ اما من به یاری حق ایستاده ام و  در مقابل این همه هجمه ناراحت نیستم و ادای تکلیف می کنم.

وی افزود:متعاقب این سخنان و از روز شنبه تاکنون از طرف جمعی در فضاهای مجازی نسبت به بنده، نماز جمعه و روحانیون اهانت های زیادی روا داشته شد و حتی پا را فراتر نهاده و در مقابل مقاله ای در مورد حجاب که در رسانه ها شهرستان منتشر و در آن به وضع حجاب در پاوه اعتراض شده بود بی ادبانه حمله کردند و گفتند: حجاب یک پوشش قرون وسطایی است غافل از اینکه امر حجاب نص صریح قرآن کریم است.

امام‌جمعۀ پاوه به موضعگیری احزاب مخالف نیز اشاره کرد و گفت:در طول این هفته حزب دمکرات ۳ بار بر علیه من بیانیه صادر کرده است؛ البته شکی ندارم همین که حزب دمکرات مخالف مطالب بنده است، دلیل بر این است که مطالب بنده حق بوده است.

ماموستا قادری در ادامه به جشنواره انار در حلبچه کردستان عراق اشاره کرد و گفت: دیشب جشنواره انار حلبچه را دیدم و خوشحال شدم. آنها بازار عمده ای را فراهم کرده و انار زیادی آورده بودند و در حالیکه خیلی شلوغ بود، مردم هم مؤدبانه می آمدند و انار می خریدند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی ادارات از جمله گردشگری، افزود: اگر مسئولان اداراتی همچون گردشگری، دلسوز مردم اورامانات هستند باید از یک ماه پیش برنامه ریزی و ۱۰۰ چادر در ابتدا و یا انتهای پاوه علم می کردند تا روستائیان پاوه انار و سایر محصولات خود را در معرض دید قرار داده و به فروش می رساندند؛ که اگر اینچنین می کردند قطعاً قبل از هرکسی من از آنان تشکر می کردم؛ نه اینکه در روز جمعه که روز عبادت است در روستاها جشن هایی به صورت ابتذال برپا کنند و آن را رشد اقتصادی و گردشگری بنامند!!

امام جمعه پاوه برخوردهای دوگانه مسئولان برای رونق گردشگری را نیز یادآور شد و افزود اگر مسئولان ما واقعاً می خواهند گردشگری را در اورامانات رونق دهند چرا  ۳۵ سال است علی رغم درخواستهای مکرر ما برای بازگشایی مرز شوشمی، پاسخی مثبتی نداده اند؛ قطعاً اگر رفت و آمد به جریان بیفتد و روزانه ۲۰۰ ماشین در این مسیر تردد داشته باشند، سبب رشد اقتصادی می گردد و ما هم ممنون همه مسئولان خواهیم بود، اما این کار را نمی  کنند ولی می خواهند با یک هیاهو و به نام  جشن انارانه آنهم در یک روستای دور از شهر پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، وضع اقتصاد ما را رونق دهند، که یقیناً با این شیوه نتیجه نمی گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اگر در صدد رونق گردشگری هستند، مرز را رسمی و باز کنند، گفت: اگر جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهور، مرز شوشمی را برای ما رسمی و آزاد اعلام کنند، حاضرم فردا به تهرام بروم و دستش را ببوسم.

وی با بیان اینکه مخالفتی با کلیت برگزار جشن انار ندارند، افزود: هیچ اشکالی ندارد اگر جشن انار برگزار شود؛ ولی بخشداران منطقه و در رأس فرماندار، آن را مدیریت کنند، قطعا اگر مسئولان امر مدیریت کنند و میدان را در اختیار چند جوان قرار ندهند مشکل کمتر خواهد شد.

ماموستا قادری در ادامه خطاب به بعضی خانواده ها که فرزندانشان در فضاهای مجازی مشغول هتاکی و بی ادبی نسبت به دین هستند گفت: من باب مصلحت عرض می کنم به فرزندانتان بگویید از این بیشتر بی ادبی و فحش و ناسزا بس است، زیرا نه نفع دین و نه نفع دنیا را برایشان در پی دارد.

وی با انتقاد از سکوت مسئولان در مقابل این هتاکی ها افزود: ما در ایران ۲۳۰ هزار شهید و در این شهرستان حدود ۶۵۰ شهید تقدیم کرده ایم، روا نیست جسورانه به دین، جمعه و روحانیت حمله شود و مسئولان نظاره گر و تماشاچی باشند و مدافعان دین در اقلیت و مخالفین در اکثریت قرار گیرند؛ من تا جان در بدن دارم از دفاع از اسلام و قرآن و پیامبر اسلام (ص) و حقوق این مردم مسلمان کوتاه نخواهم آمد.

حاج ماموستا قادری سپس ضمن تشکر از کسانی که سخنان ایشان در هفته گذشته را تایید نموده اند خاطرنشان کردند: در طول این هفته جمعی نیز نسبت به مطالب جمعۀ گذشتۀ بنده اظهار محبت نمودند، از جمله آقایان ماموستا راستی امام جمعۀ موقت سنندج، ماموستا اسامه مرادی کرمانشاه، ماموستا بهمنی سنندج، ماموستا محمدی بیجار، جناب آقای خوش اقبال معاونت محترم سیاسی امنیتی استاندار کردستان و سایر عزیزان، که از همۀ انان تشکر می کنم و همچنین از گروهی هم که در لوای دفاع از جشن انارانه تا توانستند بر علیه بنده گفتند و نوشتند و توهین کردند نیز ممنونم!

6 پاسخ برای “ماموستا قادری:بنده مکلف هستم از دین مردم دفاع کنم/مخالفتی با کلیت برگزاری جشن انار ندارم

  • شهروند در تاریخ آبان 6, 1397 گفت:

    موضعگیری های امام جمعه پاوه همیشه حکیمانه بوده است

  • عبداله در تاریخ آبان 6, 1397 گفت:

    از زمانی که این گونه
    مراسم مبتذل
    برگزار می شود
    اناری برای خوردن باقی نمانده است
    فقیر فقرا باید از دور نگاه کنند.
    بخاطر رضای خدا این کارها را انجام ندهید.

  • فرهنگی (پاوه ای اصل) در تاریخ آبان 6, 1397 گفت:

    با سلام و احترام،
    کاربران گرامی،سروران ارجمند،خانم ها و آقایان عزیز
    اگر از حاج ماموستا ملا قادر قادری
    دانا تر، علامه تر ، نامدارتر ، محبوب تر و شجاع تر و دلسوزتر در منطظقه اورامانات سراغ دارید به مردم معرفی نمایید.
    وقتی می فرماید: “در روستاها جشن هایی به صورت ابتذال برپا کنند و آن را رشد اقتصادی و گردشگری و جشن می نامند”. “اما من به یاری حق ایستاده ام و در مقابل این همه هجمه ناراحت نیستم و ادای تکلیف می کنم.”
    ما هم پشت سر ایشان و در رکاب ایشان باید باشیم و بمانیم.
    بنده مخالف برگزاری (هر نوع باصطلاح جشن انارانه و منارانه) هستم
    این مراسم بجر ابتذال و قحطی و سوءاستفاده عده ای فرصت طلب، هیچ فایده دیگری ندارد.
    خداوند یار و یاور حق گویان و مظلومان باد

  • بهروزبابایی در تاریخ آبان 6, 1397 گفت:

    باسلام. همین الانشم ماموستا ملا قادر درارتباط باجشن انارانه مخالفه وبه احترام اذهان عمومی میفرمایند شخص فرماندار یابخشدار آنرا برگزارنمایدو از اختیارات چند جوان دربرگزاری این مراسم بکاهند.ایشان وظیفه اشان است امربه معروف ونهی ازمنکرجامعه راانجام دهند.درارتباط بامقاله حجاب نوشته شده توسط جناب مهرنوس بنده مخالف سرسخت واولین نفری بودم که به رسانه پاوه پرس هشداردادم(البته تقاضانمودم) هرمقاله کارشناسی نشده وحالت پایان نامه دانشجویی داشته رو که درسایتها اعلام نمیکنند ملت پاوه فهیم ترازآن مقاله اندحمایت ازآن توهین به فرهیختگی ملت پاوه است نه به مقوله حجاب .بلی حجاب شیرین ورعایتش قانونه اماشیرین تر ازآن فرهنگ منطقه ای هر مکان است وباید دید درپاوه حجاب چگونه تفصیرشده وخواهران ومادران ماچگونه حجاب را رعایت کردن بدون مقاله وبیانیه که درتمام ایران زبانزد خاص وعام بدون تردید خانمهای پاوه ایند اگرنحوه پوشش وحجاب آنها استانداردوتاییدشده نبودپاکترین شهرستان ایران نمیشدبنده به نوبه خودبابت آن مقاله ازتمامی مونثین شهرپاوه عذر خواهی می نمایم.مطلب بعدی نوشته کاربرعزیزبنام ساده لوح درجواب اینکه هرسال مراسمی بنام انارانه البته چندین ساله درپاوه برگزارمیشدآقای صالحی وصالحیها اطلاع رسانی میکردن ماموستا ملاقادربعنوان نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان به نبودمسولین دراین مراسم اعتراض داشتن بازهم صالحی وصالحیها اطلاع رسانی نمودن این صفت شیرین عقل بودن در قبال اطلاع رسانیهای مجانی ایشان است؟

  • لباس ترکی یا هندی؟مسئله این است..!!! در تاریخ آبان 6, 1397 گفت:

    سالانه هزاران مراسم و جشنواره در سرتاسر ایران برگزار میگردد،متاسفانه در هیچ یک به مانند مناطق کردنشین از زنان و دختران جوان بزک کرده وبی حجاب اینگونه استفاده ابزاری نمیشود.
    لباسی که هم اینک زنان کرد انرا میپوشند حاصل یک نقشه تمام طراحی شده است،یعنی تقریبا از حدود پانزده سال پیش و توسط گروهی از طراحان و مزونهای لباس ترکیه و در اقلیم کردستان عراق،(اربیل)طراحی شد و بعدها دوخت گونه ایی جدید از لباس زننده و نازک و تمام رنگی زنان کرد شکل گرفت و متاسفانه در سایت ها و کانالهای تلویزیونی و ماهواره ایی و توسط مجریان زن کرد تبلیغ و اشاعه شد.
    طراحان این گونه لباسها،در اصل ترک بودند و نوعی طرح و دوخت ترکی- هندی و نازک و بی حجاب را رواج و اینگونه هم کردها را ملزم به پوشیدن لباسهای طراحی شده خود کردند و هم در حقیقت ناموس و شرافت مردم مسلمان کرد را نشانه رفته و با اینکار غیرت و شرافت مردها را از بین بردند.
    الان هم متاسفانه زنان و دختران مناطق کردنشین از این لباسهای ترکی و هندی زننده و نازک استفاده میکنند، در حالیکه این پوشش ما نیست.
    اگه به تصاویر و عکسهای سی چهل سال به قبل نگاهی بیندازیم کاملا برایمان مشخص میگردد که لباس زنان و مردان کرد کاملا دچار دگرگونی و تغییرات فاحشی گردیده و امروزه دیگر اصالت ان نمانده است و نمیتوان گفت پوشاک امروزه زنان و مردان کرد،قدمت و اصالت و تاریخ دارد.برای مثال تا حدود پنجاه سال پیش بالاتنه(کوا)مردان کرد بر روی شلوار انها قرار میگرفت و شالی از نوع یزدی و اصفهانی به دور کمر و جامانه ایی از نوع عربی بعنوان سربند استفاده میشد و در تمام عکسهای قدیمی این موضوع کاملا به چشم میخورد،و کاملا مشکوک و طراحی شده از حدود پنجاه سال پیش کم کم بالاتنه به زیر پایین تنه(شوال) رفت و این یعنی حتی اصالت لباس مردان کرد هم از ان قدمت و تاریخ افتاده است و اینگونه است که لباس چه زن و چه مرد کرد فاقد هویت شد. پس باید زنان ما از لباس قدیمی و پوشیده و مردان و جوانان ما هم به مانند ابا و اجدادمان لباس بپوشیم(یعنی بالاتنه بر روی پایین تنه و شالی از نوع یزدی دور ان بسته شود).
    اگر ادعای تاریخی بودن لباسمان را داریم باید اینگونه لباس بپوشیم.
    مردم کرد مردمی ناموس پرست هستند و نباید اجازه داد از تصاویر و عکسهای زنان و دختران کرد و پوشش نازک و زننده و بزک کرده انها استفاده ابزاری گردد و هر کس و ناکسی انها را در تلگرام و اینستاگرام و… ببیند.لباس فعلی زنان کورد را باید تحریم کرد.
    اما ایا واقعا برگزارکنندگان اینگونه مراسم حاضرند زنان و دختران و مادران خود را اینگونه به معرض نمایش همگان بگذارند.
    این در شان مردم مسلمان نیست عزیزان.
    و تشکر از فرمایشات حاجی ماموستا که واقعا ستون و پایه دین مبین اسلام در منطقه اورامانات هستند.

  • ساده لوح در تاریخ آبان 6, 1397 گفت:

    صالحی خیلی شیرین عقلی بقول ماموسا سایتای پاوه که وسیله پخش فحشا هستن پَ چِرا این حرفا رُ گذاشتی رو سایتت !! ؟؟؟