ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 14:02

افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در پاوه/ خدا قوت دادستان

افزایش ۷۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در پاوه/ خدا قوت دادستان

به گزارش سلام پاوه : در زیر پوست این شهر زیبا بی شک شاهدموضوعات تلخی هستیم که هر روز دامن گیر یک جوان و یک خانواده می شود و ما آن را احساس نمی کنیم و نمی دانیم در غفلتهای ما چه کسانی هستند که به راحتی در سرخوشانه ترین دوران زندگی، جوانان ما را […]

به گزارش سلام پاوه : در زیر پوست این شهر زیبا بی شک شاهدموضوعات تلخی هستیم که هر روز دامن گیر یک جوان و یک خانواده می شود و ما آن را احساس نمی کنیم و نمی دانیم در غفلتهای ما چه کسانی هستند که به راحتی در سرخوشانه ترین دوران زندگی، جوانان ما را قربانی سودجویی های خود می کنند و انها را در غفلت های خود، خانواده و جامعه تباه می کنند. غافل از اینکه وجدانهای بیدار و چشمهای هوشیاری همچون مسلم الماسی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه امان از سوداگران مرگ بریده و هر روز مقتدرانه تر از همیشه کانون این نابودگران زندگی را بهم ریخته و با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر ستونهای خانه های سست بنیان عناصر توزیع و حتی تولید مواد مخدر را فرو می ریزند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : یکی از بلاهای خانمان سوز که آفتی بر پیکر جوامع بشری است مسئله موادمخدر و اعتیاد می باشد که قدرت تفکر، خلاقیت، توان، کوشش و سازندگی را از انسان ها گرفته و بنیان خانواده و اعتقاد و باورهای دینی آنها را در معرض نابودی و از هم پاشیدگی قرار داده است و متاسفانه روز به روز، رو به گسترش است. و بی شک در بی توجهی و غفلت ما نباید فراموش کنیم شهرستان زیبایمان پاوه نیز به این آفت گرفتار شده است. دادستان پاوه

این روزها شاهد حضور دادستانی هستیم که متفاوت تر از هر دادستانی به کمک مردم و مطالباتشان آماده است . بی شک مردمان قدردان شهرستان پاوه نام مسلم الماسی را به پاس تمامی تلاشهای شبانه روزیش هرگز فراموش نمی کنند.

ضربات محکم و مقتدرانه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه و پلیس مبارزه با مواد مخدر به باندهای مواد مخدر و جریانهای توزیع و تولید ماده های افیونی زمانی نمود پیدا می کند که با خبر می شویم قریب به ۷۰۰ درصد کشفیات انواع مواد مخدر در شهرستان پاوه افزایش یافته است .

 

مسلم الماسی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به تشریح اهم اقدامات صورت گرفته در مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پاوه پرداخت و گفت : با توجه به دغدغه ویژه در خصوص جوانان غیور این دیار در بدو شروع به کار در شهرستان پاوه برای هر یک از حوزه های قضایی دارای برنامه ای از پیش تعیین شده و اقدامات و برنامه ریزی های خاصی انجام گرفته است.

 

وی افزود :یکی از این حوزه ها مقوله موادمخدر در شهرستان پاوه بود که برای مبارزه هدفمند اشراف اطلاعاتی جامع و کامل از افرادی که در سطح شهرستان در موضوع موادمخدر فعالیت میکردند لازم بود. که در این راستا ابتدا با انجام یک کار اطلاعاتی بسیار گسترده تمام افرادی که دراین حوزه فعالیت داشتند شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد.

 

دادستان شهرستان پاوه ادامه داد و گفت : شناسایی این افراد ما را در یک مقابله هدفمند بسیار یاری کرد ،به گونه ای که توانستیم مقابله خود با مواد مخدر را به هفتصد درصد افزایش دهیم، که شاید در مقایسه ای با دیگر نقاط کشور، این اقدام بی سابقه است.

 

الماسی با اشاره به مواردی از اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با سوداگران مرگ در پاوه گفت : با انجام کار اطلاعاتی توسط پلیس مبارزه با موادمخدر توانستیم یک کارگاه تولید شیشه را درشهرستان پاوه جمع آوری کنیم و ازبین ببریم.دادستان شهرستان پاوه ، کشت خشخاش

 

وی با اشاره به نابود کردن یک مزرعه کشت خشخاش در پاوه گفت : با انجام کار اطلاعاتی و کمک امت حزب الله توانستیم یک مزرعه کشت خشخاش درشهرستان را از بین ببریم.

 

این مسئول قضائی ادامه داد و گفت : چند واحد مسکونی نیز در راستای مبارزه با فروشندگان مواد مخدر که اقدام به توزیع مواد مخدر کرده بودند در شهر نودشه پلمپ شد.

 

دادستان پاوه افزود : کلیه مراکز عرضه قلیان درسطح شهرستان را پلمپ شد و با همکاری و تلاش انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد ژیانه وه و شورا و شهرداری پاوه قلیان ها به گلدان تبدیل شد و در یکی از خیابان های شهر تبدیل به المان و قرار داده شد.

 

الماسی همچنین اظهار داشت:با کمک و همکاری اتاق اصناف شهرستان پاوه و با نصب بنر در چندین نقطه شهر فروش دخانیات به افراد زیر هیجده سال را ممنوع اعلام کرده و یاد اور شدیم که این کار جرم بوده و دارای مجازات میباشد.فروش قلیان

 

دادستان پاوه همچنین بیان داشت : با تلاش ها و زحمات بسیار زیاد انجمن ژیانه وه توانستیم که مجوز کمپ ترک اعتیاد در شهرستان پاوه را کسب کنیم و روز گذشته  این کمپ ترک اعتیاد طی یک مراسم افتتاح شد.

 

مسلم الماسی در پایان گفت : لازم میدانم از زحمات وافر پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان پاوه کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

 

بی شک همت بلند شهروندان در کمک به مبارزه با مواد مخدر و معرفی عاملان توزیع و برخورد مقتدرانه دادستان و پلیس مواد مخدر و تلاشهای دلسوزانه انجمن مردم نهاد ژیانه وه و اقدامات درست فرهنگی می تواند نوید بخش این موضوع باشد که ما دیگر در این دیار شاهد آلوده نشدن هیچ جوانی به دام اعتیاد نشویم. در پایان هم لازم است به دادستان بگوییم جناب اقای الماسی خدا قوت .

گزارش : فرهاد صالحی