چ 12 اردیبهشت 1403 ساعت 16:33

جناب آقای فرماندار،به رای مردم احترام بگذارید/ یاسر خالدی زاد

جناب آقای فرماندار،به رای مردم احترام بگذارید/ یاسر خالدی زاد

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: به نقل از هفته نامه کۆمه‌کاڵ : اگر سری به شورای شهر پاوه زده باشید و از مصوبات اعضای شورا خبری بگیرید ، شاهد تصمیمات خوبی خواهید بود که برخی از آنها عملیاتی شده و برخی دیگر یا خاک می خورند، یا به قول برخی از اعضای شورا ، این […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: به نقل از هفته نامه کۆمه‌کاڵ : اگر سری به شورای شهر پاوه زده باشید و از مصوبات اعضای شورا خبری بگیرید ، شاهد تصمیمات خوبی خواهید بود که برخی از آنها عملیاتی شده و برخی دیگر یا خاک می خورند، یا به قول برخی از اعضای شورا ، این مصوبات از سوی شهردار به انجام نرسیده و یا توسط فرمانداری پاوه عدم مغاریت با قانون خورده اند .

آنچه این روزها از خروجی شورای شهر پاوه و شهرداری این شهر به گوش مردم می رسد خوشایند نیست . هر چند اقدامات خوبی را از شورا و شهرداری دیده ایم اما به واقع برای مردم، شورای این دوره تنها به محلی برای انتخاب شهردار و استیضاح وی سپری شده است .

 

همین خروجی ها کافی است تا مردم نگران شوند. نگران باشند که این پارلمان کوچک محلی به جای مشورت در باب مسائل مختلف شهرداری و شهر و رفع کم و کاستی ها به محل تایید یا رد شهردار خلاصه شود . مردم نگران رای شان هستند ، آنها رای دادند تا شورایی بهتر داشته باشند ، شورایی داشته باشند که متفاوت به موضعات شهرداری بنگرد و مشکلات شهرشان را به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانند .

 

اما آنچه به این نگرانی بیشتر دامن می زند مغایرت خوردن برخی از تصمیماتی است که شورای شهر مصوب نموده و فرمانداری پاوه دست رد به آنها می زند .

 

یکی از همین مغایرت ها ، تصمیم شورای شهر به استیضاح شهردار است ، بر اساس مدارکی که از سوی نائب رئیس شورای شهر منتشر شده ، مغایرت دادن و یا سلیقه ای عمل نمودن فرماندار پاوه در تایید و یا استیضاح شهردار پاوه حدس و گمان هایی را در اذهان عموم پدیدار نموده و همین امر کافی است تا مردم به سایر برنامه های نماینده دولت در پاوه به دیده شک نگاه کنند.

 

بر اساس قانون وظیفه انتخاب ، عزل و یا استیضاح شهردار برعهده شورای شهر بوده و وظیفه و نظر فرمانداری در تایید و یا رد تصمیمات شورا ، باید بر اساس قانون صورت گیرد .

در این میان سوالی که ذهن بسیاری را درگیر می کند این است که چرا در مصوبه همین شورا در انتخاب شهردار عدم مغایرتی از سوی فرمانداری پاوه دیده نمی شود اما برای استیضاحی که هیچ گونه مصوبه ای نداشته است رای به عدم مغایرت از سوی فرمانداری داده می شود .

 

یقینا با این تصمیم فرمانداری پاوه، سوالات و شک و شبهه های زیادی در ذهن همه به وجود خواهد آمد و من نوعی را نگران وضع شورایی که می تواند مفیدتر باشد خواهد کرد، شورایی که برایش رای دادیم و خواهان کاراتر شدن آن هستیم .

 

جناب آقای ایده پور ، اجازه دهید شورای شهر پاوه در تصمیم گیری هایش آزاد باشد ، شورای شهر پاوه با طرح سوال از شهردار و تصمیم به استیضاح وی می خواهد شهردار بهتری داشته باشد ، شورا به دنبال شهردار کاراتری است تا مصوباتش را اجرا نماید و یا شهرداری داشته باشد که خود طرح های خوبی به شورا ارائه نماید .

 

فرماندار محترم ، بدانید مردم ما چیزی جز قانون نمی خواهند و این حرف عجیب و تازه ای نیست ، به رای شورا که همانا رای مردم می باشد احترام بگذارید.

یاسر خالدی زاد / مدیر مسئول دوهفته نامه کۆمه‌کاڵ

2 پاسخ برای “جناب آقای فرماندار،به رای مردم احترام بگذارید/ یاسر خالدی زاد

  • بهروزبابایی در تاریخ مهر 29, 1397 گفت:

    باسلام.آفرین بریاسرخالدی زاد.ماملت پاوه پی گیری مطالباتمان راازروی قانون اساسی مرکزی میخواهیم وقبول داریم نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد همان قانونی که به شورادرصورت دورای داشتن اجازه طرح استیضاح شهردارراصادرمیفرمایدودرپاوه غریب است به جد.قانونی که نوشته شده مسئولین واعضای شوراو دهیاری های روستایی باید درمحل خدمت خودسکونت داشته باشندودرپاوه این قانون به تمسخرگرفته میشود.ادامه این رونداداری درپاوه به بن بست فکری وکاری می انجامد.

  • حقیقت در تاریخ مهر 29, 1397 گفت:

    به نظر من هیچ فرمانداری نمیتونه سلیقه ای مغایرت از مصوبات شورا بگیره چون فرماندار قانونا مسولیت داره