د 17 اردیبهشت 1403 ساعت 18:51

تشریح دلایل مطرح نشدن طرح استیضاح شهردار پاوه در جلسه امروز/انتقاد شدیداز فرماندار

تشریح دلایل مطرح نشدن طرح استیضاح شهردار پاوه در جلسه امروز/انتقاد شدیداز فرماندار

به گزارش سلام پاوه : نائب رئیس شورای اسلامی شهر پاوه دلایل مطرح نشدن طرح استیضاح شهردار پاوه را در جلسه صبح امروز اعضای شورا تشریح کرد. سید محمد احسن احمدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : براساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ […]

به گزارش سلام پاوه : نائب رئیس شورای اسلامی شهر پاوه دلایل مطرح نشدن طرح استیضاح شهردار پاوه را در جلسه صبح امروز اعضای شورا تشریح کرد.

سید محمد احسن احمدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : براساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی آن چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند . طی یک پروسه معین و مشخص در قانون مذکور می توانند عمل نمایند.

 

وی افزود :به استناد این قانون دو نفر از اعضای شورای شهر (سید محمد احسن احمدی و سامان مرادی ) در بسیاری از موارد به عملکرد شهردار معترض بودیم که بخشی از آن طی نامه ای به ریاست محترم شورای شهر اعلام شده است ، این در حالیست که در زمان ریاست آقای دلشاد جراح زاده نیز اینجانب مواردی را کتبا به ایشان اعلام کرده ام که متاسفانه بدلیل حمایت بی چون و چرا و تسلیم گونه ایشان و آقای حیدر اسلامی نیا از شهردار پروسه طرح سوال عقیم ماند . و اقای جراح زاده حاضر به طرح سوال از شهردار نشد و فقط در تذکر باقی ماند ( البته به قول خودش تذکر نرم ).

 

احمدی ادامه داد و گفت : در زمان هیئت رئیسه جدید اقای لطف الهی که خود نیز از عملکرد اقای میری رضایت ندارد بارها بصورت شفاهی در بسیاری از موارد به ایشان تذکر داده است که منتج به نتیجه نشد . (نکته :در مصاحبه پاوه پرس با شهردار عملآ هیچ جایی شهردار اعتراض ن;رده که تذکر شفاهی دریافت ننموده و حضور ایشان در جلسه یعنی تذکر شفاهی را به ایشان داده شده است )و در نهایت پروسه ( طرح سوال) از شهردار کلید خورد . طبق مفاد ماده ۸۳ ریاست محترم شورا طی نامه ای این موارد و سوالات مطروحه را به استحضار شهردار رساند که ایشان نیز بعد از چند روز اعلام امادگی خود برای پاسخگویی را به اطلاع ریاست محترم شورای شهر رساند و نهایتا در مورخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ جلسه پرسش و پاسخ با شهردار برگزار گردید . که طی صورتجلسه شماره ۵۳ مورخ مذکور به فرمانداری ارسال گردیده است (تصویر شماره یک صورتجلسه شماره ۵۳ )

تصویر شماره ۱

که در ان صورتجلسه شرح ماوقع در قالب مشرو‌ح مذاکرات درج شده و به صراحت اعلام شده که تصمیم گیری و مصوبات به جلسه آینده موکول شده است و هیچگونه مصوبه ای نداشته است .

در کمال ناباوری در مورخ ۲۵/۷/۱۳۹۷ فرمانداری محترم حکم به مغایر بودن این صورتجلسه صادر نمود .!!! (تصویر شماره دو)

 

تصویر شماره ۲

حال سوال اینجاست که صورتجلسه شماره ۵۳ شورای اسلامی با وجود اینکه هیچگونه تصمیم یا مصوبه ای نداشته است چگونه مغایر قانون بوده است. به استناد ماده ۹۰قانون شوراها اساسآ هییت تطبیق وقتی میتواند اعتراض کند که مصوبه ای باشد که مغایر با قانون باشد حال انکه جلسه ۵۳ مصوبه ندارد و مغایرت فرماندار محترم خلاف قانون، و حمایت تلقی میگرد. (تصویر شماره ۳ ).

 

تصویر شماره ۳

تصویر شماره ۳

 

ریاست شورای اسلامی پاوه مطابق با قانون و بر اساس صورتجلسه شماره ۵۳ در بند یک جلسه شماره ۵۵ مورخ ۲۲/۷/۱۳۹۷ در یک جلسه عادی موضوع طرح سوال را به رای گذاشت که اکثریت اعضا اعلام نمودند که پاسخهای شهردار قانع کننده نبوده است (تصویر شماره ۴).

 

تصویر شماره ۴

 

بر اساس همین قانون دو عضو‌معترض درخواست استیضاح خود را به ریاست شورا تحویل دادند . و مقرر شد در جلسه امروز ۲۹/۷/۱۳۹۷ و قبل از تشکیل جلسه بند یک مصوبه شماره ۵۵ نیز از طرف هیات محترم تطبیق فرمانداری پاوه مورد مغایرت قرار گرفت که در ان سه عضو‌شورا ی شهر اعلام کرده اند که با جوابهای شهردار قانع نشده اند که مورد مغایرت قرار گرفت . و معنی ان اینست که این سه عضو حق ندارند قانع نشوند و باید قانع شوند !!!(تصویر شماره۵)

 

تصویر شماره ۵

این موضوع باعث شد که موضوع( استیضاح شهردار ) به رای گذاشته نشود و سه نفر از اعضای شورای شهر در این جلسه بر صورتجلسه شماره ۵۳ و بند یک شماره ۵۵ تاکید نموده که موضوع جهت رسیدگی مجدد به هیات تطبیق استان ارجاع خواهد شد .(تصویر شماره ۶)

تصویر شماره ۶

نکته جالبتر اینکه ؛ مصوب ۵۲ مورخ ۱۱/۷/۱۳۹۷ این شورا که قبل تر از مصوبات شماره ۵۳ و ۵۵ ارسال شده و از موعد قانونی آن هم گذشته است هنوز بلاتکلیف است و پاسخی به این شورا داده نشده است .

 

( موعد قانونی اعلام مغایرت دو هفته – ماده ۹۰ ) اما با سرعت مثال زدنی نسبت به مصوباتی که به شهردار مرتبط است رسیدگی می نمایند .

نائب رئیس شورای شهر پاوه با مرور مصوبه انتخاب شهردار و مقایسه آن با مغایرت های اخیر مصوبات مخالف شهردار گفت : البته این بار اول نیست که این موضوع ( حمایتهای بی دریغ از شهردار ) از سوی فرمانداری و هیئت تطبیق دیده می شود . یادآور می شوم که اساسا تایید مصوبه شهردار شدن آقای میری غیر قانونی بود و بر اساس نص صریح قانون در مصوبه اشکال اساسی وجود داشت اما با حمایت اقایان این امر صورت گرفت و اقای میری را به صندلی شهرداری نشاندند .تصویر شماره (۷)

تصویر شماره (۷) که بیانگر مصوبه غیر قانونی انتخاب شهردار است

 

( بر اساس قانون هر مصوبه ای زمانی وجاهت قانونی دارد که سه موافق و حداقل چهار امضا داشته باشد و بند و تبصره هم ندارد )

 

سید محمد احسن احمدی با انتقاد شدید از دخالت فرماندار در اجرای مصوبات شورای شهر گفت :این موارد و موارد دیگری هم در جهت دار بودن و یا اعمال نظر کردن فرماندار محترم در تایید یا رد مصوبات وجود دارد و گاها مصوباتی که با افکار و ایده های ایشان مغایرت دارد را مغایر با قانون اعلام مینماید و در واقع چنانچه موضوعی که به تصویب شورا رسیده و با نظر ایشان منافات داشته باشد را مغایر با قانون قلمداد میکند و این یعنی دخالت و اعمال نظر در شورا که بر اساس قوانین هیئت تطبیق وظیفه دارد چنانچه مصوبه ای با مفاد قانونی مغایرت داشته باشد(نه با نظر شخصی) را با ذکر ماده قانونی و بصورت شفاف با ذکر مورد مغایرت به شورا اعلام نماید تا شورا هم با اصلاح آن مورد یا موارد مصوبه را با قانون تطبیق نماید .

 

این عضو شورا ادامه داد و گفت : این پدیده نو ظهور باعث شده است که نقش شورا عملا بی اثر شود و جایگاه شورا بعنوان پارلمان محلی وجاهت خود را از دست دهد البته رفتار و عملکرد خود اعضای شورا هم در ایجاد چنین فضائی تاثیر مستقیم داشته است.

 

احمدی در پایان با تاکید بر اینکه سه عضو شورا اصرار بر استیضاح شهردار را دارند از مسئولان استانی ، امام جمعه ، نماینده اورامانات ، دستگاه های نظارتی و قضائی درخواست نمود تا مانع دخالتهای فرماندار در استیضاح شهردار شوند و اجازه دهند نمایندگان مردم در شورا مستقلا تصمیم بگیرند و برای سرنوشت شهرشان آزادنه نظر دهند.

 

گفتنی است این عضو شورا اعلام کرد دلایل قانع نشدن پاسخهای شهردار به سوالات مطروحه در حال تدوین و تنظیم است که متعاقبا منتشر میشود که بسیاری از موضوعات را شفاف و روشن خواهد کرد و انتظار این است که وجدانهای بیدار بعد از آن در این زمینه منصفانه قضاوت کنند.

11 پاسخ برای “تشریح دلایل مطرح نشدن طرح استیضاح شهردار پاوه در جلسه امروز/انتقاد شدیداز فرماندار

  • شمس الدین اسدی در تاریخ آبان 2, 1397 گفت:

    با سلام
    در جواب آقای احمدی می خواستم چند نکته رو برای ایشان روشن بکنم.آقای احمدی اگه ممکن هست یکبار دیگر پیام من رو بخوانید فکر کنم که شما پیام رو اصلاً نخوندید که این بر چسب ها رو به من یا هر شخص دیگری زده اید ،چون من فقط از آقای احمدی به عنوان نماینده مردم درخواست کردم که واقعیت ها رو بگن و جواب قانع کننده ای در مقابل حرف های شهردار به مردم ارائه بدهند وشفاف سازی بکنند که مردم هم واقعیت رو بدانند، .این درخواست من کجایش بویی از جبهمه گیری ودفاع از شخص خاصی یا طرفداری از کسی را دارد.در پایان این را هم بدانیداگه فعالیت در زمان تبلیغات رفتن به ستاد انتخابات مد نظر شما هست من به هیچ کدام از ستاد های انتخابات بجز ستاد آقای جراح زاده نرفته ام ولی من پنج انتخاب داشته ام وبه همه افرادی که با آنها ارتباط داشته ام توصیه کرده ام که یکی از انتخاب هایش آقای احمدی باشه چون ایشان را فردی تحصیل کرده و کارا به دلیل فعالیت هایی که در زمینه پروژه گاز رسانی در پاوه واورامانات داشتن فردی لایق دانستم .ولی شما بی دلیل ومدرک به پیام من نگاه کردین که این به دور از منطق وانصاف هست.در پایان این رو بدانید که نمایندهان مردم وظیفه دارند که مسائل رو برای مردم شفاف سازی بکنند واقعیت ها رو به مردم بگن.

  • کمال درویشی در تاریخ آبان 1, 1397 گفت:

    اشتباه از ابتدا توسط خود مردم صورت گرفته که کور کورانه و از آرای احساسات قبیله ای و عشیره ای رای به افراد شورا داد این همه کم بود و کوتاهی و حق خوری تقصیر خود مردم است اگر دنیا به آخر برسد یک نفر پاوه ای را شهردار هرسین می کنند پس هر چه کنند هنوز کم است و به حق اشتباه نرسیده ایم

  • راشد احمدی در تاریخ مهر 30, 1397 گفت:

    سلام خدمت مدیریت سلام پاوه در جواب اقای شمس الدین اسدی تا جای که من خبر داشته باشن شما اصلا در زمان انتخابات از حامیان اقای احمدی نبودین و نیستین و شما از حامیان و مشاوران اقای جراح زاده هستین و هیچ ربطی به این ندارد که شما پیش شهردار رفتی یا نرفتی این متن هم نوشته شما نیست نوشته همون کسی که ازش طرفداری میکنید و ایشان در گوش شما می خونه که بگم بگم اقای احمدی را زیر سوال میبرید چون میترسید که در بگم بگم سری برای بالا کردن نداشته باشید

  • محمد در تاریخ مهر 30, 1397 گفت:

    چرا در صورتجلسه پاسخگویی شهردار به سوال دو نفر از اعضا سال صورتجلسه در ابتدای صفحه ۹۶ ذکر گردیده است

  • شمس الدین اسدی در تاریخ مهر 30, 1397 گفت:

    با سلام
    آقای احمدی من خودم در جریان تبلیغات برای شما فعالیت کردم چون شما را فردی کاری ودلسوز برای شهر می دانستم،ولی الان خلاف این موضوع داره ثابت میشه.شاید بگویید دلیل این حرف های من چیه،الان موضوع رو روشن می کنم قبل هرا چیز این رو بدانید من تا الان برای هیچ کاری به شورا و شهرداری مراجعه نکرده ام وبا آقای شهردار هم یک کلمه تا حالا حرف نزده ام ،ولی واقعاً شما اگر مدارکی دارید که ثابت می کند که جواب های شهردار کاملاً بی سند ومدرک بوده و همه آن جواب ها به ظاهر منطقی وقابل قبول برای خیلی از مردم،واقعیت ندارد وسند های آنها رو افشا نکنید واقعاً به این مردم وشهر خیانت کرده اید،قبول بکنید که عقل سلیم میگه که حرفی رو باور داشته باش که دارای سند قابل ارائه باشد،نه حرفی که سندی برای اثبات آن وجود ندارد،به عنوان مثال جریان کارخانه آسفالت وسایر مواردی که شما از شهردارسوال کرده اید اگه اون طوری که شهردار وشهرداری مصوبه اون رو ارائه کرده باشد واقعاً شما مقصر وخلاف کرده اید،اگر این طور نیست شما مدرک ارائه بدهید که مردم بدانند که شما دلسوز وبرای خدمت آمده اید ،چون مطمئن باشید در صورت ارائه مدرکی که ثابت بکند شهردار وشهرداری خلاف کرده من نوعی ومردم پاوه پشت شما رو می گیریم واز شما دفاع می کنیم .پس خواهشاً سیستم بگم ،بگم، بگم رو کنار بگذارید و رک وپوست کنده حرف بزنیدومدرک محکمه پسند ارائه بدهید،خواهش می کنم هر چه زودتر این موضوع رو برای مردم شفاف ساز بکنید چون شما نماینده مردم هستید و اگر خیانتی ،کوتاهی در انجام این مسئولیت که به شما واگذار شده بکنید مدیون این مردم هستید .

  • درد در تاریخ مهر 30, 1397 گفت:

    سلام
    با عرض معذرت بنده رک و کمی تند خو هستم
    خب شهر پاوه
    شهر مقاومت و ایستادگی و انقلاب و ……..
    شعارهای مسولین هنگام سخنرانی و جلسات
    انام مسولین در روبرویی با مردم
    سرکوفت.سرزنش.حکومت.اقتدار شخصی
    واقعا نمی تونم انشایی از این بهتر به کار ببرم. نمی دونم چرا یک سری از مسولین این شهر اینقدر خصومت شخصی دارند با مردمان این دیار. هرکی از راه میرسه ضعف های شخصیتی و اغده هاشو رو سر این مردم بدبخت میریزه
    آقایان محترم این مردم خون بها که نیستند
    این مردم شهر می خواهند
    حقوق شهروندی می خواهند
    آرامش و آسایش شهری می خواهند
    من که هیچ آگاهی از علم بروکراسی شهری ندارم ولی حس میکنم که واقعا این مردم از همه چیز دریغ شده اند.
    ما در سطح شهر چی داریم
    خیابان که نداریم . کوچه که نداریم .جدول که نداریم‌ پارک که نداریم. فضاهای آموزشی. تفریحی.فرهنگی نداریم. هرچه داریم فقط در حد ماکت هست. جاده . کوچه.پارک. همه ماکتی. پاروک بلوار فقط یک پارک بخشنامه ای و شعاریه. شهرداری کل تاسیسات و فضاهای مصوب و انتظارات رو در پارک بلوار گنجاندند. بخاطر اینکه اگه سوال بشه مثلا اسباب ورزشی بگه داریم .فضای سبز.بگه داریم. زمین اسکیت بگه داریم . مثل بخشنامه هاشوون. واقعا جای تاسفه . ضعف مدیریتی رو به بهانه نبود زمین و فضا و منطقه کوهستانی سلب مسولیت بکنید. بس است این مردم خیلی میفهمند. درکشان خیلی وسیع تراز تفسیر فکرتان است اگر هیچ نمی گویند دال بر بی درکی یا نادانی نیست.
    اقایان شورا چندین سال است که این مردم غیرتی می شوند و یک سری رو به نماینده ی خودشون در راس امورات قرار می دهند ولی پس از اندکی خیلی خیلی پشیمان می شوند. یا حل کنید.یا استعفا بدید که حداقل چهره ی مردمیتان لکه دار نشود.
    دست اندرکاران شهرداری لطفا شفاف سازی کنید. بنده که فعلا ناشناس حرف میزنم در آینده ی نزدیک و در صورت لدم شفاف سازی بعنوان احقاق حقوق شهروندی خود در مراجع از شما شکایت می کنم.
    درآمد شهرداری
    هزینه ها
    املاک و مستغلات
    زمین هایی که بابت تغیر کاربری به اسم شهرداری سند می خورد.
    تراز مالی
    و…..‌‌‌‌‌…..
    منتظریم بیشتر از این با استفاده از توانهای غیر متعارف و حمایتهای بی اساس مردم را غلام خود قرار ندهید

  • قادری پور در تاریخ مهر 29, 1397 گفت:

    بهتر است فرماندار بجای حمایت از شهردار سعی کند در پاوه ساکن شود و خانواده اش را بیارد اینجا نه اینکه صورتجلسه را مغایرت بگیرید واقعا اقای ایده پور مردم رو چه فرض کردند؟؟؟؟؟

  • بهروزبابایی در تاریخ مهر 29, 1397 گفت:

    باسلام. باورکنین پاوه نوبر دراجرای قوانین اساسی نظام جمهوری اسلامی .وقتی مامیگیم فرمانداری شهرستان بعنوان راس ادارات ضعیف ترین عملکرد رادارد میگوند شمایکطرفه به قاضی خواهیدرفت.خدمت جناب احمدی عزیزاعلام میدارم حتی شماازوزارت کشورهم تاییدیه آن بند قانون را مکتوب به پاوه برگردانی بازهم اگرسیستم کدخدامنشی شهرستان آنرانپذیرد انگاراتفاقی نیافتاده است.درسته که دوران انقلاب پاوه ازارکان انقلاب ۵۷بودوشایدشنیده باشیدانقلاب ازپاوه استارت خورداماازنظرسیکل وبروکراسی اداری واجرای قوانین اساسی دراین شهرنیازبه یک انقلاب دیگراست انقلابی توسط جوانان فرهیختگان وتحصیلکرده های شهرپاوه. بیاییدپاوه رادریابیدحق اون مردم با اون خلوص ایمانی وفکری بیشترازایناست ولاهه سکوت مادربرابراین اتفاقات جرمی کمترازخسارات اتفاقات ندارد.

  • همیلا رحمانی در تاریخ مهر 29, 1397 گفت:

    بجای جوابیه و بیانیه کمی به فکر شهر باشید
    امروز با بارش کمی باران شهر رو آب برد
    فردا هم با جوابیه بیانیه های شما جناب مهندس و شهردار شهر رو سیل میبره . واقعا باید تاسف بخوریم بحال شهرمان

  • ناشناس در تاریخ مهر 29, 1397 گفت:

    با سلام خدمت اقای احمدی فک نکنم جناب اقای فرماندار غیر قانونی و سلیقه ای تو مصوبات شورا دخالت کنه چون معایر مغایرت قانونه

  • هانه کوان در تاریخ مهر 29, 1397 گفت:

    خیلی واضحه!! واقعا چرا خودتونو خسته میکنین!؟ یعنی شما فکر میکنین فرماندار پشت شهردار رو خالی می کنه؟!واقعا تصور چنین موردی مضحک هستش.
    بنظر من شهرما لیاقتش همینایی هست که هست خودتونو خسته نکنین از ماست که بر ماست.